خانهاخبار
مردی با خرید اجزا مختلف، آیفون 6s خود را ساخت!

مردی با خرید اجزا مختلف، آیفون 6s خود را ساخت!

به تازگی ویدئویی در یوتیوب منتشر شده است که در آن مردی در کشور چین با خرید قطعات مختلف آیفون ۶ اس و سر هم کردن آن‌ها توانسته برای خود یک گوشی بسازد که قیمت تمام شده آن برایش کمتر از قیمت آیفون ۶ اس موجود در بازار جهانی است.
۱۳۹۶/۱/۲۵

کشور چین مکانی است که شما تقریبا می‌توانید همه چیز در آن خرید و فروش کنید، البته به شرط این که بدانید باید کجا به دنبال کالای مورد نظر خود بگردید. شخصی به نام اسکاتی الن با اقدام جالب خود، این موضوع را تا حدی به اثبات رسانده است.

image

الن سعی کرد تا با تهیه تمامی قطعات مورد نیاز در ساخت آیفون ۶ اس، خودش گوشی مورد نظرش را بسازد و نتیجه این بود که قیمت تمام شده برای دستگاه جدید با بهای فعلی این گوشی در بازار اختلاف زیادی داشت.

این ویدیو با ورود به یک منطقه شروع می‌شود اما در کل دیدگاهی از تجارت غیر مجاز فروش اجزا و قطعات در این کشور به ما ارایه می‌کند. در این بازارها همه چیز برای تولید آیفون فراهم بود، از پیچ‌هایی مخصوص گوشی تا دیجیتایزر نمایشگر. غرفه‌های موجود که روی هر یک از آن‌ها لوگوی شرکت‌هایی مانند سامسونگ، شیائومی و اپل وجود دارد، مقابل هم قرار گرفته‌اند و به فروش سخت افزار مشغول‌اند.

image

بزرگ‌ترین مانع در این فرآیند تهیه لاجیک بورد است که شامل بسیاری از چیپ‌های کوچک جداگانه می‌شود. در نهایت اسکاتی که به دلیل عدم موفقیت در تهیه همه قطعات از سر هم کردن این گوشی ناامید شده بود، از یک بورد کارکرده به جای بورد نو استفاده کرد که هنوز ضمانت داشت.

البته اگر با این تفاسیر مشتاق سفر به چین و ساخت گوشی هوشمند خود شدید، بد نیست بدانید هزینه خرید تمام این قطعات در حدود ۳۰۰ دلار اعلام شد که البته قیمت ابزارهای مورد استفاده و بخش‌های از کار افتاده را شامل نمی‌شود. در واقع طبق گفته الن، او حدود ۱۰۰۰ دلار برای این سفر و انجام چنین کاری هزینه کرده است.

 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱/۲۶
یه چرخ زیرزمین پاساژ علاالدین بزنید شمام میتونید این گوشی و مونتاژ کنید

مانی

۱۳۹۶/۱/۲۶
رو بدنه و شاسی که گرفته بوده

قاسم

۱۳۹۶/۱/۲۵
خب کاری نداره برو چین یدونه ایفون 7 درس کن به جای ایفون 6 اس داداش خخخخخخخخخخخخخخخخخ

keyhan

۱۳۹۶/۱/۲۵
تو ایران 1100 هم بخوای بسازی قطعاتش کامل گیر نمیاد اگه هم گیر بیاد 6 برابر قیمت گوشی تموم میکنه برات هزینه قطعاتش

محمدعلي بهراميان

۱۳۹۶/۱/۲۵
مگه دستور پخت كيكه ?