حدود 4 ماه پیش بود که نسل جدید LS در نمایشگاه دیترویت 2016 معرفی شد و حالا در نمایشگاه نیویورک 2017 نیز نوبت نسخه F SPORT آن است. مانند سایر مدلهای اف اسپرت، لکسوس برای LS500 اف اسپرت نیز ابتدا به سراغ تغییرات ظاهری رفته است طوریکه این خودرو را علاوه بر رنگ اختصاصی Ultra White آن میتوان با ویژگیهای زیر نیز از نسخه استاندارد LS500 متمایز ساخت:
تغییرات ظاهری به کابین خودرو نیز کشیده شده است؛ وجود تریمهای آلومینیومی، پدالهای آلومینیومی، فرمان اف اسپرت، چرم جدید صندلیها و اهرم دنده و صفحه کیلومتر دیجیتالی (که مشابه سوپراسپرت سابق لکسوس یعنی LFA است) جدید ازجمله ویژگیهای این سدان لوکس ژاپنی است.
در قسمت فنی، اولین نکته LS500 اف اسپرت، وجود کالیپرهای جدیدی است که قدرت ترمزگیری خودرو را دوچندان کرده است؛ این کالیپرها در جلو از نوع 6 پیستونی و در عقب نیز از نوع 4 پیستونی است. لکسوس برای مدلهای دیفرانسیل عقب LS500 پکیج جدیدی با نام Handling آماده کرده که شامل سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب، تعلیق بادی و فرمان حساس به سرعت است.
بیشتر بخوانید:
پیشرانه این مدل تفاوتی با LS500 استاندارد ندارد؛ یعنی مشتریانش باید منتظر یک پیشرانه 6 سیلندر باشند که با توربوهای دوقلو قدرتش به 415 اسببخار و گشتاورش نیز به 600 نیوتنمتر میرسد. پکیج اف اسپرت همچنین برای مدل هیبریدی LS500 نیز قابل سفارش است؛ این مدل هیبریدی همان پیشرانه 3.5 لیتری V6 را در سینه دارد با این تفاوت که با کمک دو موتور الکتریکی، مجموع قدرتش از 354 اسببخار بیشتر نمیشود. لکسوس LS500 اف اسپرت، که برای نخستینبار به گیربکس استاندارد 10 سرعته مجهز است، از اواخر 2017 وارد بازار جهانی میشود.
در کانالهای اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بیخبرید!