خانهاخبار
کوالکام نیز اپل را به دادگاه می‌کشاند

کوالکام نیز اپل را به دادگاه می‌کشاند

کمپانی کوالکام اعلام کرده است که به زودی دعوای حقوقی جدیدی را علیه اپل آغاز خواهد کرد
۱۳۹۶/۱/۲۴

هم‌زمان با گسترش بازار گوشی‌های هوشمند، دعواهای حقوقی نیز به‌تبع آن افزایش یافته است و کمپانی‌های مختلف، رقبای خود را به نقض حق استفاده از پتنت‌ها و یا سوءاستفاده از قدرت متهم می‌کنند.

در جدیدترین مورد نیز کوالکام اعلام کرده است که در پاسخ به شکایت اپل در اوایل سال جاری، این کمپانی نیز شکایتی را علیه کوپرتینویی‌ها به دادگاه ارائه خواهد داد. اپل پیش‌ازاین کمپانی کوالکام را به سوء استفاده از موقعیت تجاری خود متهم کرده بود.

image

کمپانی کوالکام، اپل را به دخالت در روابط این کمپانی با کمپانی‌های شخص ثالث که در تولید دستگاه‌های Ios همکاری دارند، متهم کرده است. به گفته کوالکام، اپل قصد دارد این کمپانی را مجبور کند که مبلغ درخواستی برای حق استفاده از لایسنس پتنت‌هایش را کاهش دهد که این خود نقض سیاست‌های FRAND از طرف اپل محسوب می‌شود.

اما یکی از نکات قابل‌توجه در دعوای حقوقی اپل و کوالکام به آیفون 7 بازمی‌گردد. آیفون 7 اولین دستگاهی از اپل در چند سال اخیر است که در برخی از مدل‌های آن از مودم‌های تولیدی کوالکام استفاده‌نشده و کوالکام ادعا می‌کند که اپل از تمام ظرفیت مودم‌های این کمپانی در این محصولات استفاده نکرده است.

در آیفون 7، کمپانی اپل تصمیم گرفت که از برخی مودم‌های کمپانی اینتل نیز در این محصولات استفاده کند. مودم Snapdragon X12 از کوالکام که در برخی مدل‌های آیفون 7 استفاده‌شده است می‌تواند ارتباط LTE Category 12 را ارائه دهد؛ درحالی‌که مودم Intel XMM 7360 مورداستفاده در مدل‌های دیگر آیفون 7، تنها قادر به ارائه ارتباط LTE Category 10 است. احتمالا اپل برای اطمینان از پایداری آیفون‌ها، تصمیم گرفته است که برای مودم‌های تولیدی کوالکام، چنین محدودیت سرعتی اعمال کند. نظر شما چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱/۲۶
کوالکام اپل را به دادگاه میکشاند... کوپرتیونی ها هم نیستان را به آتش میکشانند

مسعود

۱۳۹۶/۱/۲۴
اینم اپل اپل که بعضیها میکنن البته اونایی که دارن خخ

ناشناس

۱۳۹۶/۱/۲۴
اينكه چقدر در اومده هنر خودشِ قرار نيست پول فكرش رو نگيره اگر ايرادي داشته باشِ ميشه اعتراض كرد سزاي گرانفروش نخريدنِ كه ساير برندها از ايفونم گرونترن اون بالا هم مطلب رو تا اخر ميخوندي كولكام از اين ايراد گرفته كه چرا از كل قدرت چيپ استفاده نكرده ميدوني يعني چي؟يعني براحتي با اپديت ميتونه قدرت رو افزايش بده يعني اين كل قدرت ايفون نيست كه شما ميبينين....

.

۱۳۹۶/۱/۲۴
دوست داره ميفهمي دوسسسست دارررررره

محمد

۱۳۹۶/۱/۲۴
کلا اپل شرکت متقلبیه قیمت گوشیهای که میفروشه یک سوم اونه که براش دراومده