خانهاخبار
چلنجر دیمون؛ سریع‌ترین آمریکایی تاریخ

چلنجر دیمون؛ سریع‌ترین آمریکایی تاریخ

نیویورک 2017: سریع ترین ماسل‌کار جهان و قوی‌ترین خودرو تاریخ داج رونمایی شد: Challenger SRT Demon
۱۳۹۶/۱/۲۴

وقتی داج ساخت چلنجر دیمون را شروع کرد نمی‌خواست این‌بار محصولی اسپرت مانند چلنجر هلکت روانه بازار کند بلکه بدنبال خودرویی بود که شبیه هیچکدام از محصولات تاریخش نباشد؛ خودرویی که هرچند تولیدانبوه نیست اما قوی‌تر، سریع‌تر و خطرناک‌تر از همه است!

چلنجر دیمون قبل از آنکه در نمایشگاه نیویورک برای اولین‌بار رونمایی شود، چندین رکورد جهانی را به نام خودش ثبت کرد که جالب‌ترین آنها رکورد جفت‌چرخ زدن است که در کتاب گینس ثبت شده. پیشرانه 8 سیلندر این خودرو چنان گشتاور بالایی دارد که چرخ‌های جلویی خودرو هنگام شتابگیری از روی زمین بلند می‌شوند و بعد از طی 89 سانتیمتر دوباره زمین را لمس می‌کنند. هیچ خودرو خیابانی دیگری در جهان، چنین رکوردی ندارد.

image

نکته جالب دیگری که باید در مورد چلنجر دیمون بدانید این است که رکورد یک‌چهارم مایل (400 متر) این خودرو از سوی فدراسیون NHRA (تمامی مسابقات درگ ایالات متحده زیر نظر این فدراسیون انجام می‌شود) رسما تایید شده ولی جالب است که همین فدراسیون حضور چلنجر دیمون را در مسابقات درگ منع کرده است چراکه این ماسل‌کار، خودرویی خیابانی است و از نظر آنها ایمنی لازم را ندارد.

دیمون در قدرت پیشرانه نیز رکورددار جهان است. داج برای این آمریکایی از پیشرانه 6.2 لیتری HEMI بهره گرفته است که با کمک سوپرشارژر قدرت خروجی آن به 840 اسب‌بخار رسیده است تا بدین‌ترین دیمون صاحب قوی‌ترین پیشرانه V8 جهان باشد.

پشت فرمان دیمون با شروع حرکت، شتابی معادل 1.8جی به راننده وارد می‌شود که بیشتر از هر ماسل‌کاری است. دیمون در 2.3 ثانیه ازحال سکون به سرعت 97 کیلومتر برساعت می‌رسد و اگر همچنان تخت‌گاز به حرکتش ادامه دهد براحتی می‌تواند یک‌چهارم مایل را در 9.65 ثانیه و با سرعت 225 کیلومتر برساعت ثبت کنید.

شتابگیری بی‌رحمانه چلنجر دیمون مدیون کاهش وزن زیاد آن است طوریکه در مقایسه با چلنجر هلکت، دیمون حدود 105 کیلوگرم سبک‌تر است. به همین دلیل اگر به کابین خودرو دقت کنید می‌بینید که صندلی سرنشین جلو و همچنین صندلی‌های ردیف عقب حذف شده‌اند. البته داج تنها در ازای 1 دلار (بله، فقط یک دلار!) صندلی‌های حذف شده را دوباره به کابین خودرو برمی‌گرداند. تیراژ چلنجر دیمون برای مدل 2018 فقط 3300 دستگاه خواهد بود که 300 دستگاه آن در کانادا و مابقی نیز در آمریکا فروخته می‌شود.

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

افشین

۱۳۹۶/۱/۲۴
عجببب چییییزییییههههههه!!!!!!!!!!حاظرم پول دوتا پرایدو بدم تا فقط یروز داشته باشمش خخخ

mehiyaw

۱۳۹۶/۱/۲۴
بوگاتی و فراری و لامبورگینیتونو بگید بیاد دیمون باهاشون کار داره
شرکت دوج با اینکه وایپر رو منسوخ کرد ولی روی چارجر و چلنجر خوب کار کرده ، نسخه دیمون روی چارجر هم بیاد خیلی خوب میشه
فعلا این سلطان پرچمدار شتاب تو دنیاس ، البته تو سبک و کلاس خودش
بعد عرض شود که . . .
ایشالا دوسه ساله پولدار بشم یه گذرموقتشو حتما میارم ?

mj

۱۳۹۶/۱/۲۴
این ماشین اگه دست ایران خودرو بود یک وانت ازش میساخت :v

ناشناس

۱۳۹۶/۱/۲۴
ببین به این ماشینم گفتن ایمنی لازم رو نداره پس کی میخواید ایمان بیارید که سایپا ایمن و مطمئن؟:-)

محسن

۱۳۹۶/۱/۲۴
از جلو پنجرش خون میچکه. اوف. خوشم میاد اصالتش حفظ کرده. ایول