خانهاخبار
صرفه‌جویی 3 میلیون دلاری بوئینگ در تولید هواپیما با استفاده از پرینت 3 بعدی

صرفه‌جویی 3 میلیون دلاری بوئینگ در تولید هواپیما با استفاده از پرینت 3 بعدی

کمپانی بوئینگ اعلام کرده که با استفاده از پرینت سه بعدی می‌تواند حدود 3 میلیون دلار به ازای تولید هر هواپیمای 787 دریم لاینر صرفه‌جویی کند.
۱۳۹۶/۱/۲۲

هر روز که می‌گذرد استفاده از پرینتر سه‌بعدی رنگ و بوی جدیدی به خود می‌گیرد. از این پرینترها می‌توان در تولید انواع مختلفی از مصنوعات استفاده کرد. به تازگی نیز کمپانی بویینگ اعلام کرده است که با پرینت کردن 3 بعدی برخی قطعات بوئینگ 787 دریم‌لاینر می‌تواند حدود 2 تا 3 میلیون دلار به ازای تولید هر هواپیما صرفه‌جویی کند. بوئینگ برای پرینت 3 بعدی قطعات هواپیماهای خود با کمپانی نروژی Norsk Titanium قرارداد منعقد کرده است.

image

صرفه‌جویی 3 میلیون دلاری در تولید هر هواپیمای 787 دریم‌لاینر می‌تواند این هواپیما را گزینه‌ای معقول برای خرید کند و همچنین می‌تواند راه را برای استفاده هرچه بیشتر از پرینترهای 3 بعدی در صنعت هوا-فضا هموار کند.

هرچند آلیاژ تیتانیوم مورد استفاده در هواپیما‌ها به نسبت آلومینیوم سبک‌تر و مقاوم‌تر است، هزینه استفاده از آن نیز حدود 7 برابر بیشتر از آلومینیوم تخمین زده می‌شود. به گفته منابع صنعتی، استفاده از آلیاژ تیتانیوم در تولید بوئینگ 787 دریم‌لاینر به تنهایی حدود 17 میلیون دلار از قیمت 265 میلیون دلاری این هواپیما را شامل می‌شود و به همین دلیل کمپانی بوئینگ تلاش می‌کند تا هزینه‌های استفاده از این آلیاژ را در دریم‌لاینر 787 کاهش دهد.

به گفته مدیر ارشد بازاریابی کمپانی Norsk Titanium، استفاده از پرینت 3 بعدی می‌تواند حدود 2 تا 3 میلیون دلار به ازای تولید هر بوئینگ 787 دریم‌لاینر صرفه‌جویی مالی در پی داشته باشد و استفاده از قطعات تولیدشده به وسیله پرینترهای 3 بعدی در بوئینگ‌های 787 از سال 2018 آغاز خواهد شد. البته مواد استفاده در پرینت قطعات بوئینگ 787 دریم‌لاینر باید ابتدا به تایید نهادهای نظارتی ایالات متحده آمریکا نیز برسد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۱/۲۷
فردا ،پس فردا میتونین مدله هواپیماتونو از اینترنت دانلود کنید و تو خونه پرینت بگیرین و یه کم بنزین بریزین توش بعد برین به هرجا که خواستین

سعید

۱۳۹۶/۱/۲۴
مگه میشه؟؟؟
??????
تکنولوژی چه پیشرفت های که نداره
مثلا این دستگاه بیارند تو ایران باهاش پراید مونتاژ میکنند خخخخ