خانهاخبار
میتسوبیشی اکلیپس کراس؛ پاییز 96 در ایران

میتسوبیشی اکلیپس کراس؛ پاییز 96 در ایران

آرین موتور در تلاش است تا با عرضه شاسی بلند جدید میتسوبیشی در ایران، یعنی Mitsubishi Eclipse Cross ، سهمی از بازار نیسان جوک را به خود اختصاص دهد.
۱۳۹۶/۱/۳۱

اکلیپس، یکی از قدیمی‌ترین محصولات میتسوبیشی است که تولیدش از اواخر دهه 80 میلادی شروع شد و در 2012 نیز به پایان رسید. اکلیپس محصولی مختص بازار آمریکای شمالی بود و به همین دلیل نیز خط تولید آن در ایالت ایلینوی قرار داشت. اکلیپس در آن زمان در گروه خودروهای اسپرت 2 نفره قرار داشت و در دو مدل کوپه و کانورتیبل نیز تحویل مشتریان می‌شد. حالا بعد از یک‌دهه دوباره نام اکلیپس به لیست محصولات میتسوبیشی برگشته است. اما این‌بار با هیبتی جدید!

اولین شاسی‌بلند کوچک میتسوبیشی

اکلیپس کراس نام جدیدترین محصول میتسوبیشی است که ژاپنی‌ها 2 سال برای طراحی و توسعه آن زمان صرف کردند تا نهایتا این خودرو در اوایل سال 2017 برای نخستین‌بار در نمایشگاه ژنو 2017 به بازار جهانی معرفی شود. اکلیپس کراس یک پله پایین‌تر میتسوبیشی ASX است و از این‌رو در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک قرار دارد. اکلیپس کراس به لحاظ ظاهری کاملا دنباله‌رو برادران بزرگترش است به خصوص در قسمت جلو که به دلیل بهره‌بردن از زبان طراحی DYNAMIC SHIELD حالا شباهت زیادی به میتسوبیشی اوتلندر 2017 دارد.

کابین خودرو نیز شباهتی به سایر شاسی‌بلندهای میتسوبیشی ندارد. با اینکه برای هرقسمت این کابین می‌توان توضیح مفصلی داد اما بدون شک مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی این کابین استفاده از صفحه تاچ در کنسول وسط است که می‌توان با انگشتان دست، سیستم چندرسانه‌ای خودرو را تنظیم کرد. هدآپ، صندلی‌های تاشو عقب و سیستم Smartphone Link Display با قابلیت پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto از دیگر ویژگی‌های این ژاپنی است.

هم توربو هم CVT

اکلیپس کراس تنها دو پیشرانه دارد؛ یکی 2.2 لیتری دیزلی با گیربکس 8 سرعته تیپ‌ترونیک و دیگری 1.5 لیتری بنزینی با گیربکس CVT. خوشبختانه هردو پیشرانه به توربوشارژ مجهزند ولی متاسفانه قدرت خروجی آنها هنوز مشخص نیست! سیستم محرکه اکلیپس کراس به صورت استاندارد دو دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی است.

اکلیپس کراس از پاییز 2017 ابتدا وارد بازار اروپا می‌شود و بعد از اروپا نیز در اختیار مشتریان ژاپنی، آمریکایی و استرالیایی قرار می‌گیرد. آرین موتور، نماینده میتسوبیشی در ایران، برای واردات اکلیپس کراس هم‌اکنون چراغ سبز نشان داده اما احتمالا نخستین سری تحویلی آن تا زمستان 96 به ایران می‌رسد. از آنجایی که اکلیپس کراس رقیبی برای نیسان جوک و تویوتا C-HR است پس احتمالا در محدوده قیمتی 170 تا 190 میلیون تومان وارد بازار کشورمان می‌شود. منتظر خبرهای تکمیلی ما باشید.

 

بیشتر بخوانید:

معرفی نیسان جوک در ایران

معرفی تویوتا C-HR در ایران

آخرین قیمت خودروهای ژاپنی در بازار

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

خ

۱۳۹۶/۶/۱۵
قیمتش حدود 145 میلیون میشه....اولا chr خودش 3000 دلار از این بیشتره دوما ایرتویا واردکننده تویوتا قیمت های خیلی پرتی میذاره ودیدین که استقبال خوبی از ch r نشد ولی اکلیپس با یه قیمت گذاری جذاب ورقابتی وتخفیف فروش میتونه برنده باشه

farzad

۱۳۹۶/۱/۳۱
چنگی به دل نمیزنه . قیمتش هم قطعا زیر صد میلیون نخواهد بود .