خانهاخبار
محکومیت سامسونگ به علت نقض پتنت هوآوی

محکومیت سامسونگ به علت نقض پتنت هوآوی

سامسونگ در اولین نبرد حقوقی‌اش در برابر هوآوی شکست خورد. دادگاه چینی این شرکت کره‌ای را به پرداخت 11 میلیون دلار جریمه محکوم کرده است.
۱۳۹۶/۱/۱۸
image

دادگاه شهر گوانگ‌ژو چین پس از شکایت هوآوی از سامسونگ به علت نقض پتنت، این شرکت کره‌ای را به پرداخت 80 میلیون یوآن چین، معادل 11.6 میلیون دلار، محکوم کرده است. این جریمه بابت تخلف سامسونگ از پتنتی مربوط به 4G و استفاده از آن در بیش از 20 دستگاه از جمله گلکسی اس 7 است. این اولین پیروزی هوآوی بر سامسونگ در نبردهای حقوقی محسوب می‌شود.

این حکم در پی دادخواستی صادر شده که هوآوی در ماه مه در کشورهای چین و ایالات متحده تقدیم دادگاه کرده بود. این اولین بار بود که هوآوی علیه سامسونگ شکایتی طرح می‌کرد. سامسونگ نیز در مقابل دادخواستی در مورد نقض پتنت‌های مربوط به گواهی IP توسط هوآوی را به دادگاه برده است.

هوآوی در دادخواست خود عنوان کرده بوده که این نقض پتنت در دستگاه‌هایی رخ داده که سامسونگ در سال 2016 بیش از 30 میلیون از آن‌ها به فروش رسانده و از این طریق درآمدی 12.7 میلیارد دلاری به جیب زده است. دادگاه پس از بررسی نیز اعلام کرده تخلف قطعا در 3 دستگاه از دستگاه‌های مذکور رخ داده و باید سامسونگ بابت آن خسارت پرداخت کند و 5 شرکت چینی مورد شکایت دیگر نیز باید نقض این پتنت را در محصولاتشان متوقف کنند.

سخنگوی هوآوی عنوان داشته که از تصمیم دادگاه راضی است و سامسونگ نیز گفته پس از مطالعه دقیق حکم نسبت به پاسخ آن اقدام خواهد کرد.

سال مالی 2016 برای سامسونگ سال پرباری بود و 2 میلیارد دلار سود عملیاتی برای این شرکت به ارمغان آورد، بنابراین 11 میلیون دلار جریمه نمی‌تواند مشکلی برای شرکت کره‌ای ایجاد کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (56 نظر)

Shayan

۱۳۹۶/۱/۲۴
قول
:|

پرهام

۱۳۹۶/۱/۲۳
پیام کیه روبراهی داداش دیگه نباید توقعی از طرفدارای سامسهنگ داشته باشیم همشون مخشون هنگیده

mahan

۱۳۹۶/۱/۲۰
سعید جان شما برو سری c ببین :))))

mahan

۱۳۹۶/۱/۲۰
سامسونگ به کجا رسیده که از هواوی تقلید کرده خخخخ

محمد

۱۳۹۶/۱/۲۰
خوب اقا مصطفی اصلالت یعنی همین که بقیه کار کنن مثل سامسونگ بعد ایفون های اپل پر فروش ترین گوشی جهان باشه یکم فک ?