خانهاخبار
سرنوشت تلخ کمپانی بزرگ اینترنتی؛ یاهو با AOL ادغام می‌شود!

سرنوشت تلخ کمپانی بزرگ اینترنتی؛ یاهو با AOL ادغام می‌شود!

روزگاری یاهو غول بلامنازع دنیای اینترنت بود، اما قدرت گرفتن گوگل و تنوع خدماتش باعث شد رفته‌رفته از محبوبیت سرویس‌های یاهو، مانند موتور جستجو و ایمیل، کم شود. امنیت هم یکی دیگر از مشکلاتی بود که گریبان‌گیر یاهو شد تا در نهایت تدابیر مریسا میر هم نتواند کاری از پیش ببرد و سرانجام سهام یاهو به فروش گذاشته شود.
۱۳۹۶/۱/۱۵

پس از خرید یاهو توسط اپراتور ورایزون، این شرکت با کمپانی AOL (که زیرمجموعه ورایزون است) ادغام شد و به عنوان یک شرکت جدید با نامی جدید به فعالیت ادامه می‌دهد که طبق اعلام منابع آگاه به Business Insider، این شرکت جدید Oath نام دارد.

image

در قراردادی که در ماه ژوئیه عمومی شد، ورایزون کسب و کار اینترنتی یاهو را به قیمت ۴.۸ میلیارد دلار خریداری کرد. حال یاهو و AOL، که یک شرکت رسانه‌ای است، با یکدیگر ادغام می‌شوند و با عنوانی جدید تحت مدیریت مارنی والدن، مدیرعامل اجرایی و مدیر تولید نوآوری و کسب و کارهای جدید AOL، فعالیت خواهد کرد. بخش‌های خریداری‌شده از یاهو شامل موتور جستجو، سرویس ایمیل، محتوا و کسب و کار تبلیغاتی این شرکت است.

در ماه ژانویه یاهو در یک نشست امنیتی اعلام کرد که پس از پایان ادغام، بخش‌هایی از یاهو که ورایزون خریداری نکرده تحت نام Altaba به کار خود ادامه می‌دهند؛ یعنی ۱۵ درصد از خرده‌فروش معروف چین یا همان علی‌بابا، بخشی از یاهو ژاپن و بخشی از SoftBank.

image

هنوز مشخص نیست که نام یاهو در بخش کسب و کارهای اینترنتی کمپانی جدید باقی خواهد ماند یا خیر، اما انتظار می‌رود در هفته‌های آینده یک کمپین تبلیغاتی درباره برند جدید به راه افتد که جزئیات بیشتری در اختیار ما می‌گذارد.

گرچه یاهو نام Oath را تایید نکرده، مدیرعامل AOL، تیم آرمسترانگ، در توییتی تلویحا نام جدید را اعلام کرد که همان Oath است و زمان معرفی آن را تابستان ۲۰۱۷ ذکر کرد. پیش از این هم یکی از کارمندان AOL اعلام کرده بود که در تابستان منتظر معرفی برند جدیدی بین کمپانی‌های دیجیتال باشید.

قرارداد بین یاهو و ورایزون در فصل دوم سال ۲۰۱۷ نهایی می‌شود که احتمالا تاریخ آن پیش از ۲۴ آوریل است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۶/۱/۱۵
خدا بیامرزش. خاطرات زیادی داشتم باهاش. از ایمیلش گرفته تا چتش که یه روزی تنها سرویس چت بود. یادش بخیر...