خانهاخبار
استفاده از سیگنال‌های رادیویی برای هک کردن تلویزیون هوشمند

استفاده از سیگنال‌های رادیویی برای هک کردن تلویزیون هوشمند

یک مشاور امنیتی نشان داده است می‌توان از سیگنال‌های رادیویی برای هک کردن تلویزیون‌های هوشمند استفاده کرد. در این هک دستورات مخرب در سیگنال‌های ارسالی به اسمارت تی وی جاسازی می‌شوند.
۱۳۹۶/۱/۱۵
image

شاید تلویزیون هوشمند شما دقیقا بداند در پایان یک روز خسته‌کننده، دوست دارید چه برنامه‌ای تماشا کنید، اما ممکن است به هکرها هم اجازه دهد اطلاعات زیادی در مورد شما به دست آورند. طبق یک گزارش، با استفاده از هکی جدید می‌توان از سیگنال‌های رادیویی زمینی برای در دست گرفتن کنترل طیف وسیعی از تلویزیون‌های هوشمند استفاده کرد، بدون اینکه نیازی به دسترسی فیزیکی به آن‌ها وجود داشته باشد.

Rafael Scheel، که مشاور امنیتی است، برای اثبات این هک از یک فرستنده ارزان‌قیمت برای جاسازی دستورات مخرب در سیگنال تلویزیون استفاده کرد. وقتی سیگنال به دیوایس‌های موجود در آن محدوده رسید، امکان دسترسی به تلویزیون‌ها فراهم شد. کلید این حمله، بهره‌برداری از دو نقص امنیتی مستندشده مرورگرهای وب است که در پس‌زمینه دو تلویزیون هوشمند مورد آزمایش اجرا می‌شدند؛ هر دو تلویزیون آزمایش‌شده ساخت سامسونگ بودند. تلویزیون‌های هوشمند کمپانی‌های دیگر نیز از این هک در امان نیستند؛ اگر حمله دیگر باگ‌های مرورگر را هدف قرار داده بود، به احتمال زیاد به همین اندازه موفقیت‌آمیز می‌بود.

Scheel در این مورد گفت: «هنگامی‌که هکری مانند کاربر نهایی کنترل یک تلویزیون را در اختیار دارد، به روش‌های مختلف می‌تواند به کاربر آسیب برساند. ممکن است تلویزیون برای حمله به سایر دستگاه‌های شبکه خانگی به کار گرفته شود یا از میکروفن و دوربین آن برای جاسوسی از کاربر استفاده شود.» درواقع، شیل در نمایش خود برای اثبات هک قادر بود از راه دور تلویزیون را کنترل کند و حتی راه‌اندازی مجدد و بازنشانی تنظیمات نیز نتوانست دسترسی‌های او به تلویزیون را قطع کند.

شاید یکی از ترسناک‌ترین جنبه‌های اثبات طرح مفهومی هک شیل این است که هکر نیازی به هیچ‌گونه دسترسی فیزیکی به دیوایس‌ها ندارد. این بدان معناست که یک نفر می‌تواند تعداد بسیار زیادی از تلویزیون‌های هوشمند را کنترل کند. با افزایش نگرانی‌ها در مورد دستگاه‌های خانه‌های هوشمند، اثبات این هک قطعا بر آسیب‌پذیر بودن ما تاکید می‌کند.

Yossef Oren، که محقق امنیتی است، در این مورد می‌گوید: «این پژوهش بسیار مهمی است چراکه طیف استفاده‌کنندگان از تلویزیون اساسا با کاربران کامپیوترها متفاوت است. کسانی که از تلویزیون استفاده می‌کنند، درباره امنیت اطلاعاتی ندارند یا به آن اهمیت نمی‌دهند، به دریافت بیانیه‌های امنیتی از تلویزیونشان عادت ندارند و نظم و ترتیب لازم را برای نصب آپدیت‌های امنیتی ندارند.»

نظر شما چیست؟ آیا شما هم از تلویزیون هوشمند استفاده می‌کنید؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)