خانهاخبار
آیا تلفن‌های هوشمند به سرنوشت تبلت‌ها دچار می‌شوند؟

آیا تلفن‌های هوشمند به سرنوشت تبلت‌ها دچار می‌شوند؟

محققان و تحلیلگران یکی از دلایل افت فروش آیپد را عدم تمایل کاربران به آپگرید کردن دیوایس می‌دانند و می‌گویند آنها به گجتی که در حال حاضر در دست دارند، قانع‌اند. آیا آیفون می‌تواند این داستان را تغییر دهد؟
۱۳۹۶/۱/۱۵

امروز نگاهی به خانواده گلکسی اس 8 می‌اندازیم و به فکر فرو می‌رویم. این دو گجت از زیبایی خاصی بهره می‌برند و با طراحی جدید خود، مشکل تولید دیوایسی با صفحه نمایش بزرگتر و ابعاد کوچکتر را حل کرده‌اند. چند ویژگی جدید و جذاب نیز دارند. از آنجا که دستیار هوشمند Bixby رابط کاربری جدیدی دارد، نمی‌توان آن را رقیبی جدی برای سیری اپل به حساب آورد. یک قابلیت جدید به نام DeX نیز وجود دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا محتویات Galaxy S8 را روی صفحه نمایش‌های بزرگتر اجرا نماید.

در هر حال اعضای خانواده گلکسی اس 8 را می‌توان دیوایس‌های جذابی دانست که تا حدودی با رقبای خود فرق دارند. اما آیا کسی به این تفاوت‌ها اهمیت می‌دهد؟

در مورد این موضوع تعداد زیادی از کاربران نظر خود را اعلام کرده‌اند. اکثر آنها به دیوایسی که در دست داشتند راضی بودند و تمایلی به آپگرید کردن آن نداشتند. البته همه آنها اقرار کردند که با معرفی گجت‌های جدید تا حدودی تحت تاثیر قرار می‌گیرند، اما این موضوع نمی‌تواند آنها را قانع کند که دیوایس فعلی خود را از دست دهند و به فکر خرید تلفن هوشمند یا تبلت‌های جدید باشند.

اغلب مردم زمانی که به تلفن هوشمند جدید نیاز دارند، به آن فکر می‌کنند، اما سریعا تصمیم به خرید نمی‌گیرند. طبق اطلاعاتی که از دسته‌های مختلف کاربران به دست آمده، متوجه این موضوع شدیم که این اتفاق در مورد آیفون و آیپدهای جدید نیز رخ خواهد داد؛ بدین معنی که درصد کمی از افراد حاضر به آپگرید کردن دیوایس خود هستند و به چیزی که هم اکنون از آن استفاده می‌کنند قانع‌اند.

image

اگر تعداد زیادی از کاربران با آمدن Galaxy S8 تمایلی به خرید آن نداشته باشند، مطمئنا همین داستان برای آیفون بعدی اپل نیز اتفاق می‌افتد که در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد. البته همیشه اپل ثابت کرده که دارای خلاقیت است. زمانی که تقاضا برای آیپاد کاهش پیدا کرد، مسئولان اپل از آیفون رونمایی کردند. اگر اتفاق یادشده برای آیفون نیز بیفتد، مطمئنا شاهد گجت جدیدی از سوی اهالی کوپرتینو خواهیم بود.

البته به احتمال خیلی زیاد، تیم بازاریابی و مارکتینگ کمپانی اپل هنگام معرفی آیفون جدید کار خود را به خوبی انجام خواهند داد و اجازه نمی‌دهند آمار فروش این محصول پایین بیاید.

اخیرا دیده شده که بازار تبلت‌ها در حال فروپاشی است. به نظر شما اپل یا سامسونگ چه تمهیداتی اتخاذ خواهند کرد تا این اتفاق برای تلفن‌های هوشمندشان نیفتد؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Kiarash

۱۳۹۶/۱/۱۷
نمیخوام طرفداری سامسونگ رو بکنم ولی چون S8 رو مثال زدین منم همینو ادامه میدم
بنظر من بهترین کار اینه یکی درمیون گوشی رو عوض کرد. مثلا اگه الان کسی S6 داره میارزه بره S8 بخره ولی برای کسی که S7 داره و پولشم داره چرا S8 نگیره؟ شما یه خودکار بخوای تولید کنی هزار تا دردسر داره بعد سامسونگ بعد یه سال ( با اون همه دردسر برای نوت و ماجرای رشوه ) گوشی با کمترین حاشیه رو زده. پردازنده گوشی رو ارتقا داده. دستیار صوتی جدید داده. هدفون AKG روی گوشی میده.
کافی نیست؟

محمد

۱۳۹۶/۱/۱۶
من هرگوشی نداشته باشم یک اینستا یک تلگرام دوتا بازی حالا همینارو s8برام اجرا میکه j7primeهم اجرا میکنه تموم

محمد رضا مهرنيا

۱۳۹۶/۱/۱۵
با سلام و احترام
واقعا ادمها تا کى قرار به این روند ادامه بدن و به اين تندى هى ديوايسهاى جديد بخرن واقعا چه لزومى داره که هنوز گوشى قبلى بوى تازگى داره ادم بره دنبال گوشى جديد تر......!!!!!
و تازه در اين حين يه داستان و شايد موضوعى بسيار خنده دار هم وجود داشته باشه و اون چيه.؟؟
درسته همين هست که همگى داريم مشاهد ميکنيم برند سامسونگ که براى خودش جايگاهى انچنانى بدست اورده و از بقيه يه سرو گردن بالاتره.....
اين شرکت در توليد اس 8 بنظر شما چه تغيراتى ايجاد کرده و چقدر خلاقيت بخرج داده بنظر شما اگر يه گلگسى اس 7 داشته باشيد تا چه اندازه رقبت به خريد يک اس 8 داريد ....!؟؟؟؟؟
ايا واقعا فکر ميکنيد اس 8 انقدر متفاوت تر از اس7 هست که ارزش تعويض با يک اس 8 را داشته باشد اره......!!!!!!؟؟؟؟
موضوع اينجاست حال من سامسونگ را مثال زدم الان دوستانى هستن که يه موقع ناراحت ميشن و ميگن تعصبى صحبت کردي ولى بخدا هرگز اين شکلى نيست همه برنده به اين شکل در اومدن و از اين حيث واقعا چه کسى يارايى تعويض گوشى جديدتر را خواهد داشت وقتى گوشى قبلى تمام نيازهاى شخص را مرتفع ميکند و حتى گوشيهاى جديد نه از لحاظ سخت ابزارى تغيير فاحشى دارند نه از نظر ظاهر از اين رو فکر نکنم افراد زيادى وجود داشته باشن که فکر خريد ديوايس جديد در سر داشته باشن به غير از قشر خاصى از افراد جامعه که بيشتر رد سنى نوجوان و جوان باشند.....
و اگر به نظر شخصى بنده شرکتها به اين رويه ادامه دهند امکان اين هست که در اينده وضع به همين منوال نماند مگر اينکه شرکتها در توليد محصولات واقعا بصورت انقلابى عمل کنند تا ديگر خبرى از اين يه نواختى نباشد و مردم با مشاهده تغييراتى در شکل و نوع ديوايسها راقب به تعويض و خريد محصولات جديد باشند.... !!!!!
خود من بشخص هم اکنون يه زد الترا دارم و تمامى نيارهاى من را براورده ميکند و قرار نیست که من با اين گوشى طراحى سه بعدى انجام بدنم و رندر بگيرم کارهاى معمول هستن که بیشتر گوشيها از پس بر ميان براى همين لزومى به خريد مثلا اس 8 و يا ايکس زد نميبينم مگر اينکه سليقه اى باشه و يا داشتن پول اضافه به غئر از اين لزومى به خريد گوشى جديدى نميبينم که بعد از يکسال هم قديمى محصوب ميشه و هم متحمل ضرر مالى بايد بشم...
خلاصه ببخشيد زياد فک زدم سرتون درد اوردم متوجه داستان شديد ديگه. پاينده باشيد..

mahdi

۱۳۹۶/۱/۱۵
یکی از دلایلی که خود من تبلت نمیگیرم دورببین ضعیفشون هست و همینطور سخت در دست گرفتن برای عکس و حمل کردن برای عکس.خخ

earl

۱۳۹۶/۱/۱۵
خدا از زبونت بشنوه