خانهاخبار
اپل، گوگل و آمازون به دنبال تصاحب کسب‌وکار چیپ‌ست توشیبا

اپل، گوگل و آمازون به دنبال تصاحب کسب‌وکار چیپ‌ست توشیبا

شرکت توشیبا تصمیم به فروش کسب و کار چیپ‌ست خود گرفته است. به دنبال این تصمیم، شرکت‌های بزرگی چون اپل، گوگل، آمازون و چند شرکت دیگر پیشنهادهایی مطرح کرده‌اند.
۱۳۹۶/۱/۱۳

گروهی از شرکت‌های برتر تکنولوژی مثل اپل، گوگل و آمازون نسبت به خرید کسبوکار چیپ‌ست شرکت توشیبا علاقه نشان داده‌اند. هر شرکتی که موفق به خرید این بخش از تکنولوژی توشیبا شود، پس از سامسونگ، به بزرگ‌ترین تامین کننده چیپ‌ست حافظه اسمارت‌فون و کامپیوتر تبدیل می‌شود.

طی سال گذشته، این بخش 25 درصد از درآمد 50.9 میلیارد دلاری توشیبا را به خود اختصاص داد. توشیبا هنوز از ضرر 9 میلیارد دلاری‌اش در سال جاری رنج می‌برد که علت آن مشکلات دیگری است که به کسب‌وکار چیپ‌ست حافظه ارتباطی ندارد. فروش این قسمت از کسب‌وکار به بالاترین پیشنهاد شاید بتواند سرمایه ازدست‌رفته را زنده کند.

image

طبق گزارش‌ها، توشیبا اولین دور پیشنهادها را به پایان رسانده است. روزنامه ژاپنی Yomiuri Shimbun اعلام کرده که بر اساس شنیده‌ها، شرکت تایوانی Hon Hai برای خرید این زیرمجموعه توشیبا مبلغ 18 میلیارد دلار پیشنهاد داده است. این شرکت، که با نام Foxconn نیز شناخته می‌شود، یکی از سازندگانی است که بیشتر آیفون‌های اپل و چند شرکت بزرگ دیگر را مونتاژ می‌کند. سال گذشته Hon Hai شرکت شارپ، سازنده ژاپنی صفحه نمایش، را به مبلغ 3.8 میلیارد دلار خریداری کرد.

سهام‌داران توشیبا روز پنج‌شنبه با اسپین-آف شدن بخش NAND flash memory این شرکت موافقت کردند. با تصویب این طرح، توشیبا راه را برای فروش بخش چیپ‌ست حافظه هموار کرد. در چنین شرایطی شرکت‌های دیگری چون اپل، گوگل و آمازون هم دست به کار شده‌اند و در حال پیشنهاد دادن هستند. شرکت‌های دیگری که گفته شده برای خرید این بخش پیشنهاد داده‌اند عبارت‌اند از وسترن دیجیتال (که در حال حاضر کارخانه ژاپنی تولید چیپ‌ست را با توشیبا اداره می‌کند)، Micron Technology و SK Hynix Inc.

طبق گزارش رسانه‌های ژاپنی، گوگل و آمازون برای استفاده از تکنولوژی چیپ‌ست‌ حافظه در سرویس‌های ابری خود ابراز علاقه کرده‌اند. توشیبا نیز در این ماه با پیشنهاددهندگان قرار ملاقاتی ترتیب داده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

reza2230

۱۳۹۶/۱/۱۴
توشیبا قطعا در اینده پشیمون میشه مگه تکنولوژی خاصی رو تو استین داشته باشه