خانهاخبار
تماس صوتی به تلگرام آمد: هرآنچه لازم است بدانید

تماس صوتی به تلگرام آمد: هرآنچه لازم است بدانید

تلگرام پس از ماه‌ها، بالاخره از قابلیت تماس امن صوتی رونمایی کرد. این قابلیت در حال حاضر در اروپا فعال شده و به زودی در تمامی نقاط دنیا در دسترس قرار می‌گیرد.
۱۳۹۶/۱/۱۰
image

در ماه‌های گذشته شایعات بسیاری به گوش می‌رسید که تلگرام در حال کار روی اضافه کردن قابلیت تماس صوتی از طریق اپلیکیشنش است و سرانجام امروز انتظارها به پایان رسید. تیم توسعه تلگرام در این مدت در حال بررسی و آزمایش این قابلیت بوده تا اطمینان حاصل کند که بهترین کیفیت و پرسرعت‌ترین و امن‌ترین تماس تلفنی را در اختیار کاربران قرار دهد. البته امروز این قابلیت برای کاربران اروپایی فعال می‌شود و به مرور بقیه جهان نیز از این قابلیت بهره‌مند می‌شوند.

استفاده از این قابلیت بسیار ساده است که در تصویر متحرک زیر، که در وبلاگ رسمی تلگرام منتشر شده، می‌توانید نمایی از آن را ببینید.

image

تلگرام گفته است که تماس تلفنی‌اش بر پایه رمزنگاری سرتاسری (End-to-end encryption) توسعه یافته که در سکرت چت استفاده می‌شود. تلگرام برای اینکه به شما بفهماند تماس تلفنی شما کاملا امن است یا خیر، از زبان تصویری استفاده می‌کند. هنگامی که با دوستتان تماس می‌گیرید، چهار ایموجی بالای صفحه برای شما و دوستتان نمایش داده می‌شود و اگر ایموجی‌های نمایش داده‌شده روی گوشی شما و دوستتان دقیقا یکسان باشد به این معناست که تماس تلفنی شما کاملا امن است. بنابراین نیازی نیست با کدهای طولانی و تصاویر پیچیده دست و پنجه نرم کنید.

image

تلگرام برای برقراری تماس تلفنی از اتصال همتا به همتا (Peer to Peer) استفاده می‌کند تا کیفیت بالایی در تماس اینترنتی‌تان تجربه کنید. اگر امکان برقراری چنین اتصالی وجود نداشته باشد، تلگرام شما را به نزدیک‌ترین سرور خود متصل می‌کند تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان به مخاطب موردنظرتان دسترسی پیدا کنید. با توجه به اینکه تلگرام، برخلاف سایر اپلیکیشن‌ها، سرورهایی در تمامی نقاط جهان دارد، انتظار می‌رود سرعت بالایی که این شرکت روسی برای تماس‌های تلفنی‌اش وعده داده کاملا محسوس باشد.

تلگرام برای بهبود کیفیت تماس‌های تلفنی‌اش از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. هوش مصنوعی مورد استفاده تلگرام پس از هر تماس تلفنی‌تان از شما بازخوردی می‌گیرد و با توجه به آن رفتارش را تنظیم می‌کند. البته توجه داشته باشید که این هوش مصنوعی به هیچ وجه به محتوای مکالمه شما دسترسی ندارد، بلکه تنها اطلاعاتی مانند سرعت شبکه، زمان پینگ و مصرف داده را برای بهبود کیفیت از مکالمه شما استخراج می‌کند. حتی اگر سرعت اینترنت شما حین مکالمه تغییر کند، مثلا وارد منطقه‌ای شوید که اینترنت موبایلتان از 4G به 3G تغییر پیدا کند، می‌توانید این تغییرات را به اطلاع هوش مصنوعی تلگرام برسانید تا کیفیت تماس را با توجه به کیفیت اتصال فعلی‌تان تنظیم کند.

image

تلگرام مدعی است در آزمایش‌هایی که انجام داده تماس تلفنی‌اش قدرتمندتر از تمامی اپلیکیشن‌های مشابه بوده، با این حال باید منتظر ماند تا این قابلیت به صورت جهانی فعال شود و بعد از آن درباره‌‌ صحت و سقم ادعای این شرکت روسی تصمیم گرفت.

تلگرام همچنین مزاحمت‌های تلفنی ممکن را در نظر گرفته است. شما می‌توانید تعیین کنید که چه کسانی می‌توانند با شما تماس بگیرند، چه کسانی نمی‌توانند و یا تمام تماس‌های تلفنی را مسدود کنید. بنابراین نگران مزاحمت‌های تلفنی نباشید.

image

به صورت پیش‌فرض مصرف داده تماس تلفنی تلگرام کم است و با توجه به سرعت شبکه شما کیفیت آن تعیین می‌شود، اما اگر بخواهید حدود 25 تا 30 درصد دیگر از مصرف داده بکاهید، می‌توانید قابلیت Use Less Data را فعال کنید.

تلگرام در نسخه 3.18 علاوه بر اضافه کردن قابلیت تماس تلفنی، یک ویژگی دیگر نیز به اپلیکیشنش افزوده است: از این پس شما می‌توانید کیفیت ویدئویی را که با دیگران به اشتراک می‌گذارید، تعیین کنید. بدین ترتیب می‌توانید درصد فشرده‌سازی ویدئوهای ارسالی‌تان را تنظیم کنید و قبل از ارسال، پیش‌نمایشی از ویدئویی که مخاطبتان مشاهده خواهد کرد برایتان نمایش داده می‌شود. تلگرام درصد فشرده‌سازی‌ای را که تعیین کرده‌اید به خاطر می‌سپارد و تا دفعه بعدی که آن را تغییر دهید، از همان درصد به عنوان درصد پیش‌فرض فشرده‌سازی استفاده می‌کند.

image

هم‌اکنون نسخه جدید تلگرام برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده، اما قابلیت تماس تلفنی تنها برای کشورهای اروپایی فعال شده است. به محض فعال‌ شدن این قابلیت برای ایران شما را از طریق کانال تلگرام جی‌اس‌ام در جریان می‌گذاریم.

image
  
image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

رضا

۱۳۹۶/۱/۲۰
اینم یکی مث ویچت و وایبر و تماس تصویریه.رایتله، فیلتر نشد اسمم عوض می کنم.

محمد

۱۳۹۶/۱/۱۹
ایرانی بازی درنیارید
خب طبیعیه که قبل از ارائه بخوان آزمایشش کنن تا از مشکلات احتمالی با خبر بشن
اول واسه اروپا که کاربرهای کمتری داره عرضه کردن تا افراد کمتری دچار مشکلات احتمالی شن
اتفاقا با این کار دقیقا گفته کاربرام تو اروپا کمترن

arshia

۱۳۹۶/۱/۱۲
واقعا اگه توی این سایت فالو کردن بود،اولین کسی که فالو میکردم شما بودی
قشنگ سطح تفکر بالاست...زاویه ای رو میبینی که خیلیا نمیبینن

امیر

۱۳۹۶/۱/۱۲
مطمین باش اینکارو میکنن تا جیب خودشون خالی نشه به قول دوستمون ما دست به فیلترمون حرف نداره :))

Biggest

۱۳۹۶/۱/۱۱
قطعا هزینه ی بسته های اینترنتی که اپراتور ها میگرین جایگزین بسیار مناسبی براشون خواهد بود!