خانهاخبار
5 ویژگی برتر Galaxy S8 که امیدواریم در آیفون 8 ببینیم

5 ویژگی برتر Galaxy S8 که امیدواریم در آیفون 8 ببینیم

تا چند ماه دیگر کمپانی اپل نیز از جدیدترین پرچمدار خود رونمایی خواهد کرد. اما گلکسی اس 8 از ویژگی‌هایی بهره می‌برد که امیدواریم در آیفون 8 نیز شاهد این ویژگی‌ها باشیم. در ادامه این ویژگی‌ها را با هم برخواهیم شمرد.
۱۳۹۶/۱/۱۷

کمپانی سامسونگ از جدیدترین نسل از کهکشانی‌های خود رونمایی کرد. گوشی‌های گلکسی اس 8 و 8 پلاس به نسبت نمونه‌های قبلی خود بروزرسانی‌های قابل توجهی را دریافت کرده‌اند و قابلیت‌های جدیدی به آنها افزوده شده است. بعد از ماجرایی که برای گوشی‌های گلکسی نوت 7 رخ داد، سامسونگ تمام تلاش خود را به کار بست تا محصولی را روانه بازار کند که بتواند تمامی خاطرات بد سال قبل را به فراموشی بسپارد و نتیجه این تلاش‌ها، روز چهارشنبه و در شهر نیویورک در معرض دید عموم قرار گرفت. 

اما فراموش نکنیم که در ماه سپتامبر نیز کمپانی اپل از جدیدترین پرچمدار خود موسوم به «آیفون 8» رونمایی خواهد کرد که از قرار معلوم، آیفون جدید، همانند گلکسی اس 8، به نسبت نمونه‌ای قبلی خود بسیار ارتقا یافته‌تر خواهد بود و ویژگی‌های جدیدی نیز به آن افزوده خواهد شد. اما حال سامسونگ پیش دستی کرده و محصول خود را سریع‌تر از رقیب آمریکایی به بازار عرضه کرده است و این محصول هم اکنون در اختیار ماست. گلکسی اس 8 از ویژگی‌هایی بهره می‌برد که امیدواریم در آیفون 8 نیز شاهد این ویژگی‌ها باشیم. در ادامه این ویژگی‌ها را با هم برخواهیم شمرد. 

۱. صفحه‌نمایش بدون حاشیه

صفحه‌نمایشگر اس 8 تقریبا تمام فضای جلوی گوشی را پوشانده است و می‌توان گفت که در این محصول با یک نمایشگر لبه به لبه و البته نسبتا خمیده مواجه هستیم. لبه‌های بالا و پایین نمایشگر نیز بسیار باریک طراحی شده‌اند؛ به‌گونه‌‌ای که لوگو سامسونگ برخلاف گوشی‌های قبلی سری گلکسی در قسمت جلویی دستگاه دیده نمی‌شود. همچنین در پنل جلویی دستگاه هیج‌گونه دکمه فیزیکی نیز به چشم نمی‌خورد و تمامی دکمه‌ها از نوع مجازی تدارک دیده شده‌اند. 

image

اما همین مشخصات فعلی نمایشگر اس 8، از جمله مواردی هستند که احتمالا در آیفون 8 نیز شاهد آنها باشیم. زیرا تا به امروز خبرهای زیادی در مورد خمیده و بدون حاشیه بدون نمایشگر آیفون 8 منتشر شده است و کانسپت‌های غیر رسمی نیز این ویژگی‌ها را تایید می‌کند. اما هنوز هیج‌گونه خبر رسمی در مورد مشخصات نمایشگر آیفون 8 منتشر نشده است و فقط با توجه به قرارداد 4 میلیارد دلاری اپل برای خرید پنل‌های OLED از سامسونگ، می‌توان اینطور پیش‌بینی کرد که نمایشگر آیفون 8 از نوع اولد خواهد بود. 

۲. دکمه هوم مجازی

سامسونگ در گوشی‌های Galaxy S8 و +8 برای اولین بار از دکمه‌ هوم مجازی استفاده کرده است.  کلیدهای مجازی در نظر گرفته شده برای اس 8 قابل تنظیم هستند و دکمه هوم نیز از قابلیت Always-On بودن بهره می‌برد. برای فعالسازی دکمه هوم نیز فقط کافی است که حجم کمی از فشار را بخش پایینی نمایشگر اعمال کنید تا گوشی‌ شما فعالسازی شود. 

image

قرار گرفتن دکمه هوم در نمایشگر از شایعات دیگری است که در مورد آیفون 8 نیز منتشر شده است و گفته می‌شود که کوپرتینویی‌ها دکمه هوم را با نمایشگر یکپارچه سازی خواهند کرد. البته حذف دکمه فیزیکی هوم امری بسیار محتمل خواهد بود. زیرا در محصولی مانند آیفون 7، اپل سعی کرده است که تاثیر دکمه فیزیکی هوم را کاهش دهد و به سمت مجازی کردن این دکمه قدم بردارد. 

۳. شارژ وایرلس

گلکسی اس 8 سامسونگ به ویژگی شارژ وایرلس مجهز شده است و اپل قطعا برای عقب نماندن از کورس رقابت با رقیب کره‌ای، این ویژگی را به آیفون بعدی اضافه خواهد کرد. از طرف دیگر، روز به روز کمپانی‌های بیشتری به سمت استفاده از شارژ وایرلس سوق پیدا می‌کنند و همین مورد شاید افزودن چنین ویژگی را به آیفون بعدی برای کوپرتینویی‌ها به یک توفیق اجباری تبدیل کند. 

۴. شارژ سریع

شارژ سریع را نمی‌توان یک ویژگی انقلابی در گوشی‌های هوشمند به حساب آورد و اکثر کمپانی، از جمله سامسونگ، از این ویژگی در محصولات خود بهره می‌برند. اما اپل هنوز به استفاده از ویژگی شارژ سریع در آیفون‌ها رضایت نداده است. اما احتمالا در آیفون 8 اوضاع تغییر خواهد کرد. می‌دانید چرا؟ زیرا اپل از بیماری نازک‌ کردن ضخامت محصولات خود رنج می‌برد و به تبع این نازک کردن ضخامت، اپل مجبور است که از باتری‌هایی با ظرفیت کمتر در آیفون‌ها استفاده کند که این موضوع قطعا برای مشتریان خوشایند نخواهد بود. اما اگر ویژگی شارژ سریع به باتری افزوده شود، شاید بتوانیم مسئله کاهش ظرفیت را به گونه‌ای برای خودمان حل و فصل کنیم.

۵. اسکنر عنبیه و چهره

اسکنر عنبیه از جمله ویژگی‌هایی بود که با گلکسی نوت 7 به بازار عرضه شد و هم‌‌اکنون سامسونگ این ویژگی را در اس 8 نیز به کار گرفته و در کنار اسکنر عنبیه نیز، امکان اسکن صورت فراهم شده است. سرعت عمل اسکن کردن نیز بسیار بالاست و سنسورهای اسکنر می‌توانند در کمترین زمان ممکن صورت و عنبیه کاربر را اسکن کنند.                                                                           

اسکن عنبیه و چهره از جمله ویژگی‌های مورد انتظار در آیفون 8 هستند و اگر اپل بخواهد تاچ آی دی را از محصولات آینده خود حذف کند، استفاده از اسکنر عنبیه و چهره می‌توانند بهترین جایگزین برای آنلاک کردن دستگاه قلمداد شوند. 

نظر شما چیست؟ آیا ویژگی دیگری در اس 8 وجود دارد که بخواهیم در آیفون 8 ببینیم؟ 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (31 نظر)

Azita

۱۳۹۶/۹/۲۶
ولي ناموسنا بگم خودتون قضاوت كنيد دست يه نفر ايفون ببينيد چشماتون گرد ميشه يا سامسونگ????????

Azita

۱۳۹۶/۹/۲۶
پول نداري بخري اخه الهي بهترين گوشيه

Azita

۱۳۹۶/۹/۲۶
دوستان بنظر منم آيفون بهترين گوشي هارو تا بحال وارد بازار كرده و هيچ گونه مشكلي نداشتن تا بحال اگه پول زياد داشته باشي و واچ و ايپد و لب تاب و گوشي ايفونو بخري مطميناا از زندگيت بيشتر لذت ميبري
بنظر من گوشي اپل هيچ محدوديتي نداره فقط بايد اينترنت داشته باشي اين گوشي با اينترنته كه بنظر من همه ي گوشي هاي اندرويدم با اينترنت وارد بازار و گوگل و .... الانم كه همه تو خونه هاشون واي فاي دارن الكي پول نداريد نگيد ايفون بده همه چي داره لامصب بهترين بازي بهترين كيفيت اصلا با ايفون كار كني ديگه نميتوني با اندرويد كار كني و در اخر كلاس زيادي داره

Ali

۱۳۹۶/۱/۲۵
این محدودیت هایی که شما عرض میکنین هممممشششش تو ایرانه
تو خارج قیمت همه ی گوشی ها تو یه سطح هستن
آیفون 7 پلاس 256 گیگ و اس8 هم در یه سطح قیمتی هستن
آیفون فققططط تو ایران گرونه
اگه آیفون با کلاس و خوب و شیک و روان نبود و فقط پول اون سیب پشتش رو میگرفت پرفروش ترین گوشی سال های اخیر نمیشد
الان نصف دنیا آیفون دارن رفقاااا
اینو بفهمین ناموسا
آقا شما بری خارج بگی سامسونگ ازت میخندن مرد حسابی?
خب وقتی همچین محدودیت ها و گرونی هایی رو به آیفون توی ایران تحمیل میکنن خب معلومه که شما میری اندروید میگیری دستت????

Ali

۱۳۹۶/۱/۲۵
حرف از تقلید نزنید خواهشا خندم میگیره
اگه بخوای اینجوری بگی که آیفون اولین گوشی لمسی بود?
چیزایی میگیییااا
بعدشم
اینا همش فرضیات هست
احتمالش 50_50 هس