خانهاخبار
سامسونگ داک Samsung DeX را معرفی کرد

سامسونگ داک Samsung DeX را معرفی کرد

سامسونگ در مراسم معرفی گلکسی اس 8 داک Samsung DeX را معرفی کرد. با استفاده از داک دکس می‌توان گوشی گلکسی اس 8 را به نمایشگرهای بزرگ متصل کرد.
۱۳۹۶/۱/۹

با استفاده از داک‌های چندرسانه‌ای سامسونگ می‌توانستیم یک نمایشگر بزرگ و لوازم جانبی را به دیوایس‌های گلکسی متصل کنیم اما رابط کاربری اندروید چندان با آن هماهنگ نبود. حالا پس از یک وقفه، داک‌های گلکسی بازگشته‌اند و سامسونگ امروز Samsung DeX را معرفی کرد.

سامسونگ دکس شکلی حوضچه‌مانند دارد. لبه‌های بالا آن با زاویه‌ای که دارند، گوشی را نگه می‌دارند. DeX یک پورت HDMI، دو پورت USB 2.0 و یک پورت USB-C برای شارژ کردن دارد. برای لاگین به این دیوایس می‌توانید از روش‌های احراز هویت بیومتریک S8 استفاده کنید.

بخش نرم‌افزاری این دیوایس بسیار برانگیزنده است. هنگامی‌که Galaxy S8 را به آن متصل می‌کنید، به‌جای رابط کاربری کشیده‌شده اندروید، رابط کاربری کاملا سفارشی‌شده برای دسکتاپ می‌بینید. شما می‌توانید اپ‌های مختلف را در پنجره‌هایی اجرا کنید که قابلیت تغییر اندازه دارند؛ درست مانند کاری که روی یک رایانه شخصی امکان‌پذیر است.
سامسونگ برای ارائه نرم‌افزار بهتر برای دکس، با کمپانی‌های مختلف همکاری کرده است. شرکت آدوبی به سازگاری Lightroom با دکس کمک کرده است بنابراین شما می‌توانید عکس‌های RAW را به‌راحتی در یک صفحه‌نمایش بزرگ و با کیبرد/موس، ویرایش کنید.

این دیوایس یک ویندوز مجازی کامل نیز به شما ارائه می‌دهد. با استفاده از یک اپ دسکتاپ ریموت می‌توانید از همه نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس استفاده کنید و قابلیت جالب آنکه، می‌توانید به‌صورت هم‌زمان از اپ‌های گوشی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، در زمان کار کردن با آفیس، بدون ایجاد وقفه در کارتان قادرید پیامی را جواب بدهید. همچنین می‌توانید به تماس‌هایتان پاسخ دهید و سپس بدون هیچ زحمتی، کارتان را ادامه دهید؛ اپ‌های دسکتاپ به همان حالت قبل باقی می‌مانند.

نرم‌افزار سامسونگ دکس برای مانیتورهای 1080p با نسبت تصویر 16:9 روی پورت HDMI بهینه شده است اما با رزولوشن‌های دیگر نیز کار می‌کند. کاربران گلکسی اس8 از DisplayPort برای ارسال تصویر به داک استفاده می‌کنند اما به نظر می‌رسد داک از DisplayPort مانیتورها پشتیبانی نمی‌کند.

این داک فن خنک‌کننده‌ای دارد تا زیر حجم کاری بیشتر، گوشی را خنک کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱/۱۱
سلام ببخشید این داگ s7 هم ساپورت می کند

شهریار

۱۳۹۶/۱/۱۰
این کار تو اندروید سخت نیست، اگه اونیکی کمپانی ها این کارو نکردن چون اصلا احساس نیاز به این کار نمشه. با اتصال وای فای دایکرت به تلوزیون همچی حله و ادم میتونه تمام محتوای گوشی تو یه صفحه نمایش بزرگ ببینه. البته ایسوز قبلا از این روش استفاده کرده بود و گوشی میشود به یه تبلت ده اینچی وصل کنی و ازش استفاده کنی.

arshia

۱۳۹۶/۱/۹
چقدر خوب میشه اگه سامسونگ یه نسخه ویندوزی هم از گلکسی اس 8 بزنه...
این کارش دقیقا نشون میده مث مایکروسافت فک میکنه(ابداع این داک)
از طرفی کانفیگ قوی گوشیش با اندروید هدر نمیره و بلا استفاده نمیمونه...

Alireza

۱۳۹۶/۱/۹
یعنی واس گوشی های دیگ مثل اس ۷ هم کار می کنه؟!

احمدی

۱۳۹۶/۱/۹
چه گوشی هایی رو ساپرت میکنه