خانهاخبار
میراث گوگل گلس در گوشی‌های Google Pixel و Pixel XL

میراث گوگل گلس در گوشی‌های Google Pixel و Pixel XL

براساس جدیدترین اخبار منتشر شده، نرم‌افزار دوربین گوشی‌های گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال همان نرم‌افزاری است که در گوگل گلس از آن استفاده شده بود.
۱۳۹۶/۱/۸

وبسایت معتبر DxOMark دوربین گوشی‌های پیکسل را بهترین می‌داند و بارها این دوبین‌ها را بالاتر از رقبایی از سامسونگ، اپل و ال‌جی قرار داده است. در این گوشی‌ها از یک  دوربین 12 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX378 به عنوان دوربین اصلی و از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با سنسورهای S5K4H8/Omnivision از کمپانی سامسونگ به عنوان دوربین سلفی، استفاده شده است.

قرار گرفتن در صدر لیست بهترین دوربین موبایل در جهان با چنین مشخصاتی فقط از یک طریق امکان‌پذیر است و آن این است که از یک نرم‌افزار دوربین باکیفیت استفاده شده باشد. براساس جدیدترین اخبار منتشر شده، نرم‌افزار دوربین گوشی‌های گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال همان نرم‌افزاری است که در گوگل گلس از آن استفاده شده بود. 

image

سایز دوربین گوگل گلس از جمله مواردی بود که برای گوگل دردسرساز شده بود. در حال که این غول جستجو امیدوار بود که کیفیت دوربین گوگل گلس بتواند با انواع موبایلی رقابت کند، اما عملا سنسور استفاده شده در گلس هوشمند گوگل از سنسورهای رایج دوربین‌های موبایل کوچکتر بود. بنابراین مهندسان گوگل باید روشی را برای ساخت سنسورهایی کوچک‌تر با قابلیت دریافت نورکافی اختراع می‌کردند و در نهایت آنها به راه‌حلی به نام «Gcam» دست یافتند.

از آنجایی که سخت‌افزار نمی‌توانست دچار تغییر شود، گوگل تمرکز خود را بر روی نرم‌افزار و به خصوص پردازش تصویر قرار داد. راه‌حل Gcam تا حدود زیادی به حالت HDR شباهت دارد. به این صورت که چند تصویر مختلف توسط دوربین شکار می‌شود و سپس تمامی این تصاویر در یک تصویر واحد ترکیب می‌شوند و تصویری که بدست می‌آید از کیفیت مطلوبی برخودار است. از چنین راه‌حلی نیز در گوشی پبکسل استفاده شوده بود که آن را «+HDR» می‌نامند.

این تکنولوژی به مراتب راه خود را به سمت سایز دیوایس‌های اندرویدی و نرم‌افزارهای این سیستم‌عامل مانند یوتیوب و Google Photos نیز باز کرد. در حال حاضر نیز گوشی بلک‌بری KEYone از سنسورهای مشابه گوگل پیکسل استفاده می‌کند و برای ما اثبات شده است که این تکنولوژی می‌تواند کیفیت دوربین‌ها را بسیار ارتقا دهد. نظر شما چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hah?

۱۳۹۶/۱/۸
ماشالله به اپدیت
وامیستادین یه هفته دیگه میگذشت بعد ترجمه میکردید