خانهاخبار
8 ویژگی که تبلت 329 دلاری جدید اپل ندارد

8 ویژگی که تبلت 329 دلاری جدید اپل ندارد

خرید تبلت جدید اپل یعنی آی پد، بسیار مقرون به صرفه است. اما ضرب المثل معروف ما ایرانی ها شاید این جا مصداق داشته باشد که: هر چقدر پول بدهی آش می خوری! در این نوشتار 8 ویژگی که فقدان آن در آی پد جدید به چشم می خورد لیست شده است و نقاط قوت و ضعف آن با دو برادرش یعنی آی پد ایر 2 و آی پد پرو مقایسه شده است.
۱۳۹۶/۱/۳

نام آی‌پد ایر را فراموش کنید و به ... آی‌پد جدید خوش‌آمد بگویید. نام جدید آن ساده است، فقط آی‌پد، بدون هیچ صفتی که پیش یا پس از آن بیاید.

آی‌پد جدید 9.7 اینچی بسیار شبیه آی‌پد ایر است و احساسی کاملاً مشابه آی‌پد ایر در شما برمی‌انگیزد اما، نسخه ارتقا یافته آی‌پد ایر 2 یا جانشین آن نیست. اپل این تبلت جدید را با قیمت آغازین 329 دلار می‌فروشد، قیمتی فوق‌العاده پایین و مقرون به صرفه برای چنین تبلتی.

image

اما چندین نکته هم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد:

  • آی‌پد جدید، بر خلاف آی‌پد ایر 2 فاقد پوشش ضد بازتاب و شیشه چندلایه است. این به آن معناست که تجربه شما از صفحه نمایش تبلت جدید مانند آی‌پد ایر 2 نیست و در واقع نسبت به آن نوعی پسرفت محسوب می‌شود. اما اگر تبلت جدید را با آی‌پد ایر اصلی مقایسه کنیم آن‌گاه تفاوتی قابل مشاهده در کیفیت صفحه نمایش و شیشه آن وجود خواهد داشت.
  • آی‌پد جدید ضخیم‌تر و سنگین‌تر از آی‌پد ایر 2 است. در واقع ضخامت و وزن آن با آی‌پد ایر اصلی برابر است. بهتر است به ارقام متوسل شویم: آی‌پد ایر 2 ضخامتی معادل 6.1 میلی‌متر و وزنی برابر 435 گرم دارد در حالی‌که ضخامت آی‌پد جدید 7.5 میلی‌متر و وزن آن 467 گرم است.

با در نظر گرفتن این نکات منصفانه است اگر ادعا کنیم که آی‌پد جدید چیزی بیشتر از بازسازی صرف آی‌پد ایر 1 است اما به هیچ روی نیز نمی‌توان آن‌را نسخه ارتقا یافته آی‌پد ایر 2 دانست. احتمالاً وجود قطعات ارزان‌تر باعث شده است تا اپل بتواند قیمت آغازین تبلت جدید را 70 دلار کمتر از قیمت آغازین آی‌پد ایر اصلی 400 دلاری تعیین کند؛ در حالی‌که با همین قیمت اپل ظرفیت حافظه داخلی را دو برابر کرده است (آی‌پد جدید در دو مدل 32 و 128 گیگا بایتی به فروش می‌رسد).

مقایسه آی‌پد جدید با آی‌پد پرو نشان می‌دهد که با خروج آی‌پد ایر 2 از فهرست فروش اپل، شکاف بین تبلت‌های پرو (حرفه‌ای) و آ‌ی‌پد‌های معمولی اپل بیشتر شده است. در ادامه 8 چیزی که آی‌پد در مقایسه با آی‌پد پرو کمتر دارد لیست شده است.

1- آی‌پد پرو اپل با صفحه نمایش با تکنولوژی ترو تُن (True Tone)عرضه شده است، تکنولوژی هوشمند جدیدی که دمای رنگ صفحه نمایش تبلت شما را با نور محیط تنظیم می‌کند و در نتیجه فشار کمتری به چشمان شما وارد می‌شود. مثلاً وجود نور گرم لامپ‌های رشته‌ای در اتاق باعث می‌شود تا زمینه نور صفحه نمایش نیز به سمت رنگ‌های گرم متمایل شود و تکنولوژی این تغییر را به‌شکل اتوماتیک تنظیم می‌کند در حالی‌که صفحه نمایش‌های معمولی فاقد چنین قابلیتی هستند. خب، باید گفت که آی‌پد جدید صفحه نمایش معمولی دارد که فاقد این ویژگی جذاب است.

2- آیا دل‌تان می‌خواهد که از تبلت‌تان به‌عنوان جایگزین لپتاپ استفاده کنید؟ بسیار خوب، کیبورد هوشمند اپل را بخرید و آی‌پد خود را تبدیل به یک لپتاپ کنید، اما نه، نه زمانی که آی‌پد جدید داشته باشید. آی‌پد جدید فاقد تکنولوژی اتصال هوشمند است و با کیبورد هوشمند اپل کار نمی‌کند. البته صدها کیبورد ساخته سازندگان متفرقه وجود دارد که از طریق بلوتوث به آی‌پد متصل می‌شوند و به‌خوبی هم کار می‌کنند، اما هیچ یک به خوبی اتصال هوشمند و کیبورد هوشمند اپل نیستند.

3- قلم اپل یک ابزار عالی برای ترسیم است که تمجید طراحان خلاقی از سراسر دنیا را برانگیخته است. این قلم در آی‌پد جدید کار نمی‌کند. پس آی‌پد جدید از لیست خرید افرادی که از تبلت برای ترسیم و طراحی استفاده می‌کنند حذف خواهد شد.

4- آی‌پد جدید آپشن ضبط ویدئو با کیفیت 4K را هم ندارد. این شاید عجیب باشد چون در قلب آن تراشه قدرتمند اپل یعنی A9 می‌تپد. آخرین باری که این موضوع را امتحان کردیم مربوط به آیفون 6S بود که با تراشه A9 و سخت‌افزار مشابه به راحتی توانست ویدئوی 4K را ضبط کند اما متاسفانه این امکان در آی‌پد جدید 330 دلاری وجود ندارد.

5- اتصال پیشرفته 4G LTE، تجربه اینترنتی سریع‌تر و وبگردی جذاب‌تری را به ارمغان می‌آورد. هر چند مودم آی‌پد جدید از 4G LTE پشتیبانی می‌کند اما مدل LTE آن از آخرین ورژن LTE Advanced پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه سرعت اینترنت از حداکثر توان مودم کمتر است. البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که در حال حاضر تمام شبکه‌ها از این سرعت استفاده نمی‌کنند؛ پس هر چند فقدان این ویژگی تجربه عملی استفاده شما از اینترنت را چندان تحت تأثیر قرار نمی‌دهد اما نمی‌توان این حرکت اپل را یک حرکت آینده‌نگرانه دانست.

6- افکت جذاب Live Photos که یک ویدئوی کوتاه برای عکس‌تان ضبط می‌کند هم در آی‌پد جدید وجود ندارد. ما که به ندرت از آن استفاده می‌کنیم اما این افکت می‌تواند لحظات ویژه‌ای برای‌تان بسازد و مایه تأسف است که آی‌پد جدید نمی‌تواند چنین عکس‌های جذابی بگیرد.

7- تکنولوژی True Tone در فلاش دوربین باعث می‌شود که نور فلاش با نور محیط تطبیق یابد و روشنایی بهتری برای عکس شما فراهم شود. خب، این ویژگی هم در آی‌پد جدید نیست. در واقع محصول جدید اصلاً فلاش LED ندارد!

8- آخرین ولی نه کم‌اهمیت‌ترین کمبود این است که آی‌پد جدید سیستم صدای گوش‌نواز با اسپیکرهای 4تایی آی‌پد پرو را ندارد. بنابراین در آی‌پد جدید تجربه شنیداری ضعیف‌تری را تجربه خواهید کرد و صدای خروجی آن اصلاً به کیفیت صدای مدل گران‌تر آی‌پد پرو نمی‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۱/۶
آشغاله.ارزش خرید صفر

ارمان

۱۳۹۶/۱/۳
خدا وکیلی کجاش روونه از آی او اس ۸ شروع شد هی لگ سیستم عامل بیشتر شد که الان توی ios 10 به جز ایفون ۷ توی بقیه دستگاها لگ داره البته بگم بسته به شرایطه که اپ روی دستگاهتون نصب کنین و بگین روونه نه این که دستگاه رو آکبند بزارین و بگین روونه.

italodance

۱۳۹۶/۱/۳
به نظر من فقط اخرين ايتم مهمه بقيه مهم نيستند اصلا بعضي رو هم 12.9 نداره با اينكه گرونترين محصول هم است. من خودم دارمش و اينو جهت راهنمايي خريداران گفتم. قيمتش مي ارزه ولي تاكيد ميكنم ايتم اخر خيلي مهمه چون ايپد گجت خوبي براي مدياست و حيفه. البته بستگي داره يكي دوست داره باش عكس بگيره خودم با دوربين گوشي هم عكس زياد نميگيرم چه برسه به اين. كلا شخصيه.

حسين باختر اصل

۱۳۹۶/۱/۳
يه مدل ارزون

سپهر

۱۳۹۶/۱/۳
اگر خريد اپل به خاطر اين دليلى بود كه گفتى پس تو بايد صد تا ديوايس اپل تو خونت مى داشتى