خانهاخبار
سیستم عامل Lineage یک میلیونی شد!

سیستم عامل Lineage یک میلیونی شد!

کاستوم رام اندرویدی لنج او اس که از خاکسترهای به جا مانده از سیانوژن جان گرفته بود حالا بیش از ۱ میلیون کاربر فعال دارد.
۱۳۹۶/۱/۲

اواخر سال گذشته بود که همه ما خبر ناراحت کننده خداحافظی سیانوژن را شنیدیم. با اعلام رسمی شرکت سیانوژن، توسعه کاستوم رام اندرویدی سیانوژن مود برای همیشه متوقف شد. در این میان البته بعضی از اعضای این جامعه با استفاده از بقایای بجا مانده از این سیستم عامل شروع به توسعه یک سیستم عامل دیگه به نام Lineage OS کردند.

با وجود عقب نشینی پروژه سیانوژن به نظر می‌رسد لنج او اس به خوبی در حال توسعه و پیشرفت است. طبق آخرین آمار منتشر شده از طریق سامانه رسمی آمار این سیستم عامل، تا به حال بیش از ۱ میلیون دستگاه با نسخه‌های مختلف این کاستوم رام فعال شده‌اند.

image

با اینکه تنها ۳ ماه از عرضه این سیستم عامل گذشته است، رشد و پشتیبانی آن به سرعت در حال اضافه شدن است. Lineage OS در حال حاضر برای بیش از ۷۰ دستگاه متفاوت عرضه می‌شود که در این میان نسخه Bacon که برای گوشی وان‌پلاس وان عرضه شده است با بیش از ۶۰ هزار نصب فعال بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده است.

اگر شما هم برای پیوستن به جامعه آزاد و هیجان انگیز لنج او اس وسوسه شده‌اید می‌توانید آخرین نسخه از آن را برای دستگاه خود دانلود کنید یا به توسعه آن از طریق برنامه‌نویسی یا گزارش مشکلات کمک کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ali

۱۳۹۶/۱/۲۸
سلام. یعنی دیگه نباید از سیانوژن استفاده کنیم؟؟