خانهاخبار
در ابتدا قرار بود نینتندو سوییچ با همکاری سیانوژن به اندروید مجهز شود

در ابتدا قرار بود نینتندو سوییچ با همکاری سیانوژن به اندروید مجهز شود

پس از شکست‌ها و ناکامی‌هایی که نینتندو در چند سال اخیر تجربه کرده است، با معرفی نینتندو سوییچ اوضاع کمی بهتر شد و این کنسول در اولین فروش خود در کشورهایی مانند ژاپن، آمریکا و فرانسه با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
۱۳۹۶/۱/۲

از زمانی که اولین شایعات درباره استفاده از چیپست انویدیا در نینتندو سوییچ شنیده شد، زمزمه‌هایی از احتمال حضور اندروید در این کنسول (که هنوز مشخص نبود آیا یک تبلت است یا به شکل دیگری عرضه می‌شود) شنیده می‌شد. پس از معرفی سوییچ هیچ ردی از حضور اندروید در آن دیده نشد، اما خبرهای جدید این طور اعلام می‌کنند که ژاپنی‌ها به استفاده از اندروید در کنسول خود علاقه داشتند.

بر اساس گفته‌های Kirt McMaster، مدیر عامل سابق و رییس هیئت مدیره سیانوژن در حساب توییترش، در اوایل شکل گیری کمپانی سیانوژن درخواستی از سوی نینتندو دریافت کردند مبنی بر این که با همکاری هم یک سیستم عامل برای گجت قابل حمل به خصوصی بسازند. البته مک‌ مستر به طور مستقیم به سوییچ اشاره نکرد، اما از آن جا که نینتندو مدتی است توسعه هرگونه دستگاه قابل حمل دیگری را کنار گذاشته و فقط بر روی سوییچ متمرکز بود، می‌توان حدس زد گجت مذکور همان کنسول سوییچ است. همچنین مدیر عامل سابق سیانوژن اسمی از اندروید هم نیاورد، ولی همان‌طور که می‌دانیم سیستم عامل سیانوژن بر پایه اندروید و توسط توسعه دهندگان بزرگ پلتفرم گوگل ساخته شده است.

البته تمام توییت‌های مرتبط با این موضوع حذف شده‌اند، اما مک مستر در توییت‌های دیگری اعلام کرده بود که به نینتندو گفته «بچسب بهش» و «نینتندو بخشی از ویژگی‌های اندروید را به کار گرفته است».

image

با توجه به این که کمپانی سیانوژن توسعه پروژه CyanogenMod و هر آنچه مرتبط با آن است را خاتمه داده، به سادگی می‌توان حدس زد که چرا مدیر عامل این شرکت همکاری با نینتندو برای توسعه سیستم عامل اختصاصی سوییچ (بر پایه اندروید) را رد کرده است. البته این عدم همکاری برای بسیاری از دوست‌داران فناوری به یک حسرت تبدیل شد، زیرا  کنسولی از نینتندو که مانند یک تبلت قابل حمل باشد و توان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را هم داشته باشد، می‌توانست به یک گجت بی‌رقیب و محبوب تبدیل شود و حتی کنسول NVIDIA Shield را هم کنار بزند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

italodance

۱۳۹۶/۱/۲
شايعه است اخه اين شركتها همگي فرمور انحصاري خودشونه رو دارند كي مياد اندرويد بگيره مگه سامسونگه؟ خيلي مضحكه