خانهاخبار
مزیت‌های صفحه نمایش LG G6 با گوشه‌های منحنی چیست؟

مزیت‌های صفحه نمایش LG G6 با گوشه‌های منحنی چیست؟

جی 6 ال جی چند هفته پیش معرفی شد. اولین چیزی که در مورد این دیوایس جلب توجه می‌کند، صفحه نمایش دورگرد و فرمت تصویری خاص آن (18:9) است. آیا چیزی فراتر از یک تفاوت ظاهری در آن نهفته است؟
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

قصد و نیت ال جی از تولید جی 6 در طول کنفرانس معرفی این محصول مشخص گردید. ارایه یک تلفن هوشمند به بازار که توانایی نمایش موارد بیشتری را داراست. به خاطر ارتفاع بیشتر صفحه نمایش که از نسبت 18:9 بهره می‌برد، این امر امکان‌پذیر است. البته این دلیل همیشه پاسخگو نیست.

متاسفانه سرویس یوتیوب در حال حاضر تنها از فرمت 16:9 پشتیبانی می‌کند. اما ال‌جی با کمک گرفتن از نت‌فلیکس و آمازون که از فرمت 18:9 نیز استفاده می‌کنند، پاسخگوی نیاز کاربران خود خواهد بود. برای استفاده از این قابلیت، کاربران جی 6 باید به مانند تصویر زیر، یک ویژگی با نام App scaling را فعال نمایند. البته هر زمان که بخواهید از این فرمت استفاده کنید، یک آيکون در نوار بالا به نمایش درخواهد آمد که گویای این موضوع است.

image

بر کسی پوشیده نیست که نسبت ابعاد 16:9 یک فرمت استاندارد است و دارندگان G6 تنها قادر خواهند بود تا از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و یا نرم‌افزارهای سوم شخص پشتیبانی شده استفاده کنند. در هنگام عکاسی با استفاده از قابلیت Square mode می‌توانید در عین شکار تصاویر یا فیلم‌ها، نمونه پیش‌نمایش آن را نیز مشاهده کنید.

image

اما به یاد داشته باشید که نسبت ابعاد 18:9 در سینما در حال تبدیل شدن به یک فرمت استاندارد است. ال‌جی در این زمینه، از رقبای خود جلوتر است. سامسونگ احتمالا در پرچمدار جدید خود؛ گلکسی اس 8، از ابعاد جدیدی (17:9) استفاده کند. تجربه کار با این نسبت ابعاد در ابتدا کمی عجیب است. اما زمانی که با آن خو کنید، مایل هستید تا دیگر تلفن‌های هوشمند جدید نیز از این فرمت پشتیبانی کنند.

چرا LG G6 دارای صفحه نمایش با گوشه‌های گرد است؟

بر اساس اعلام مسئول طراحی سری G ال‌جی؛ آقای Ian Hwang، این تصمیم بر اساس ارایه امنیت بیشتر هنگام افتادن دیوایس گرفته شده است. طبق تحقیقات، بیشتر محل برخورد تلفن‌های هوشمند با محل‌های مختلف، گوشه‌های آن است. با گرد شدن کناره‌های صفحه نمایش، فشار کمتری هنگام برخورد با سطوح مختلف به آن وارد شده و در نتیجه دیرتر آسیب خواهد دید.

image

مسئولان تست کمپانی ال‌جی بعد از ۵۰ بار انداختن G6 روی سطوح مختلف، متوجه شدند که در هفتاد درصد مواقع، هیچ آسیبی به صفحه نمایش وارد نشد. این در حالی است که صفحه نمایش‌های مربعی شکل، از آسیب‌پذیری بیشتری در این شرایط برخوردار هستند.

آیا به نظر شما، صفحه نمایش قرار گرفته روی G6 در مقایسه با دیوایس‌های دیگر، دارای برتری است؟ آیا فکر می‌کنید مقاومت آن در مقابل افتادن روی سطوح مختلف بالاتر رفته است؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

m.dehnabi

۱۳۹۶/۱/۱
دوست عزیز این مطالب ترجمه هست و در انتها اگه دقت کنید می بینید که نام منبع هم ذکر شده. داخل اون متن اگه حرفی از سونی زده شده بود و من اونو تو متن نیاوردم٬ حق با شماست...

رضا

۱۳۹۶/۱/۱
صفحه آیفون های جدید ساخت سامسونگه هه هه هه هه هه!

سعید

۱۳۹۶/۱/۱
صفحه گرد دوست داری؟ ???

سعید

۱۳۹۶/۱/۱
چه خبر از هنگ تی سیu ultra?

محمدعلی

۱۳۹۶/۱/۱
این چ حرفیه...هنوز نوبت ب صحبت درمورد کیفیت نرسیده...مسلمن هرموقه نوبت ب کیفیت رسید،سونی خرف زیادی برای گفتن خاهد داشت...
ضمنن؛َاگ یادت باشه سال پیش ک زدفایو پریمیوم رونمایی شد،بازم نوت۵بهترین صفه نمایش را ب خودش اختصاص داد...
منم طرفدار سونیم ولی خب نظرت مغرضانه بود