خانهاخبار
تاکنون چه شایعاتی درباره‌ ویژگی‌های Android O منتشر شده است؟

تاکنون چه شایعاتی درباره‌ ویژگی‌های Android O منتشر شده است؟

گرچه هنوز طیف عظیمی از گوشی‌های اندرویدی به‌روزرسانی اندروید 7 را دریافت نکرده‌اند، گوگل خود را برای انتشار اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 8 آماده می‌کند. شایعاتی در مورد برخی از ویژگی‌های این نسخه منتشر شده است که با هم آن‌ها را مرور می‌کنیم.
۱۳۹۵/۱۲/۲۹
image

حدود دو ماه تا Google I/O 2017 باقی مانده و انتظار داریم که در این مراسم اولین پیش‌نمایش از نسخه بعدی اندروید، Android O، را ببینیم. گرچه نسخه‌ای که احتمالا در این مراسم نمایش داده می‌شود دقیقا همان نسخه‌ای نیست که چند ماه بعد به صورت رسمی منتشر می‌شود، اما تا حد زیادی می‌تواند ما را با قابلیت‌های جدید اندروید آشنا کند و متوجه شویم که در ذهن توسعه‌دهندگان گوگل چه می‌گذرد.

اولین شایعه‌ای که تا به حال در مورد این نسخه منتشر شده، نام Oreo برای آن است. منبع اصلی این شایعه توییت هیروشی لاکهایمر، معاون ارشد بخش اندروید، بوده است. با این حال تجربه نشان داده در مورد نامگذاری اندروید نمی‌توان چندان به لاکهایمر اعتماد کرد.

image

شایعات جدید دیگر را وب‌سایت 9to5Google به نقل از یکی از منابع مطلع ناشناس منتشر کرده است که طبیعتا نمی‌توان صد در صد به آن‌ها اعتماد کرد، اما برای شروع می‌تواند ایده‌های خوبی به ما بدهد که اندروید O چه ویژگی‌هایی ممکن است داشته باشد. ویژگی‌های ذکر شده از این قرار است:

  • تغییرات در بخش اعلانات: در مورد اینکه این تغییرات تا چه حد است هیچ اطلاعی نداریم، اما حدس و گمان‌هایی وجود دارد که گوگل قصد دارد از سیستم جدیدی برای بخش اعلانات استفاده کند که در پروژه‌ی اندرومدا بر روی آن کار می‌کند. اندرومدا نام رمزی است که مدت‌ها شنیده می‌شود و گفته می‌شود نام نسخه‌ی پیشرفته و یکپارچه‌ی اندروید است، با این حال هنوز هیچ چیز در این زمینه روشن نیست. یکی از ویژگی‌های اصلی این سیستم جدید آن است که نوتیفیکشن‌ها با حساب گوگل شما یکپارچه می‌شود و شما می‌توانید آن‌ها را بر روی تمامی دستگاه‌هایی که حساب گوگلتان را روی آن‌ها فعال کرده‌اید، دریافت کنید.
  • نمایش نوتیفیکشن‌ها برای هر اپلیکیشن: یکی از قابلیت‌هایی که مدت‌هاست انتظار می‌رود در اندروید خام تعبیه شود، App icon Badge است. بدین ترتیب تعداد نوتیفیکشن‌های مربوط به هر اپلیکیشن به صورت یک عدد بالای آن نوشته می‌شود. چنین قابلیتی را پیش از این ممکن است در نسخه‌های شخصی‌سازی شده شرکت‌های مختلف و یا سیستم‌عامل iOS دیده باشید و گویا در اندروید 8 قرار است به صورت پیش‌فرض در اندروید تعبیه شود.
image
  • حالت تصویر در تصویر: گویا گوگل می‌خواهد قابلیت تصویر در تصویر را که اکنون در اندروید تی‌وی وجود دارد، به تبلت‌ها و حتی گوشی‌های هوشمند اندرویدی بیاورد.
  • نوار ابزار شناور هوشمند انتخاب متن همگام شده با دستیار هوشمند: گفته می‌شود گوگل قرار است قابلیتی به اندروید اضافه کند که کپی کردن متن را ساده‌تر از گذشته کند. به این صورت که اندروید به کمک این نوار ابزار شناور به صورت خودکار اطلاعات مربوطه را به صورت خودکار هنگام کار با اپلیکیشن‌ها کپی می‌کند و زمانی که به آن نیاز باشد آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. با این حال باید دید آیا چنین قابلیتی در Android O جاسازی می‌شود و اگر پاسخ مثبت است، طرز کار آن دقیقا به چه صورت خواهد بود.
  • محدود کردن فعالیت پس‌زمینه اپلیکیشن‌ها: نسخه 57 مرورگر کروم چندی پیش منتشر شد و یکی از قابل‌‌ذکرترین تغییرات آن کاهش مصرف انرژی تب‌های پس‌زمینه با محدود کردن امکان اشغال توان پردازنده به یک درصد بود. احتمالا گوگل در اندروید نیز می‌خواهد همین رویه را در پیش بگیرد تا بتواند عمر باتری گوشی را افزایش دهد که بی‌شک برای کاربران خوشایند خواهد بود.
image
  • آیکون‌های انطباقی: این عنوان احتمالا به قابلیتی اشاره می‌کند که در گوشی‌های پیکسل شاهد آن هستیم؛ یعنی آیکون اپلیکیشن‌ها به صورت دینامیک تغییر می‌کند. مثلا آیکون اپلیکیشن هواشناسی متناسب با هوا شکل و شمایل جدیدی به خود می‌گیرد.
  • بهبودهایی در MediaRecorder API: این API به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد که بتوانند صدا و ویدیو را ضبط کرده و ذخیره کنند. به نظر می‌رسد گوگل به فکر ارتقاهایی در این بخش است، اما اینکه دقیقا چه تغییراتی قرار است اتفاق بیفتد، فعلا مشخص نیست.

باید توجه داشت که این‌ها تمام تغییرات محتمل نسخه‌ی بعدی اندروید نیست و کاملا هم نمی‌توان به این شایعات اعتماد کرد. اما تا دو ماه آینده که کنفرانس Google I/O برگزار شود و از نزدیک اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش Android O را تجربه کنیم، باید انتظار انتشار شایعات فراوانی را پیرامون این نسخه داشته باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

رحمان

۱۳۹۶/۱/۱
4 الی 5 ماه دیگه

عارف

۱۳۹۵/۱۲/۳۰
این پست که همش شایعه بود و حدس و گمان اصلا ارزش خوندن نداشت

رضازنجانی

۱۳۹۵/۱۲/۳۰
سلام به نظر من نود درصد گوشیها هنوز اندروید نوقا رو دریافت نکردند و خیلی زوده تا اندروید ۸ معرفی بشه من الان گوشی A3 2017 دارم معلوم نيست كه چه زمانی به اندرویدنوقا ارتقا پیدا میکنه ولی از یه جهت برای کسانی که از تلفن همراه ال جی استفاده میکنند باید بگم همیشه در ارائیه اندرویداز همه سازندگان تلفن همراه پیشی گرفته که یکی از نقاط قوت ال جی هست و تحسین داره ولی متاسفانه سامسونگ خیلی ضعیف عمل میکنه