خانهاخبار
تماشا کنید: مدیرعامل فیسبوک، راننده مسابقه‌ای شد!

تماشا کنید: مدیرعامل فیسبوک، راننده مسابقه‌ای شد!

مارک زاکربرگ، سه شنبه هفته گذشته برای چالش سال 2017 خود به یکی از معروف‌ترین پیست‌های اتوموبیلرانی آمریکا رفت و پشت فرمان خودروهای نسکار نشست.
۱۳۹۵/۱۲/۲۸

اواسط دی‌ماه 95، که تنها چندهفته به شروع سال 2017 میلادی باقیمانده بود، مارک زاکربرگ چالش سال 2017 خود را متفاوت‌تر از همیشه انتخاب کرد؛ بنیان‌گذار فیسبوک که تاکنون چالش‌هایی مانند 365 مایل دویدن، تجهیز خانه شخصی‌اش به هوش مصنوعی و یادگیری زبان چینی را پشت‌سر گذاشته بود حالا برای سال 2017 تصمیم گرفته تا به 50 سفر ایالتی در سراسر آمریکا برود. زاکربرگ در این‌باره گفته بود: «کار من ارتباط با جهان و شنیدن  صدای هر کسی است، امسال می‌خواهم شخصا صداهای بیشتری بشنوم»

image

در همین راستا، زاکربرگ هفته گذشته به شهر شارلوت در کارولینای شمالی رفت؛ شهری که قلب رشته محبوب ورزشی نسکار در ایالات متحده است. زاکربرگ در بازدیدی که از پیست مسابقه‌ای شارلوت (CMS) داشت، ابتدا پای صحبت دیل ارن‌هارت 42 ساله (Dale Earnhardt Jr) معروف به جونیور نشست سپس پشت فرمان خودرو قرار گرفت و سرعت 290 کیلومتربرساعتی را در پیست مسابقه تجربه کرد.

ارن‌هارت که سرمایه‌اش از نسکار بیش از 300 میلیون دلار تخمین زده می‌شود، با اینکه یکی از محبوب‌ترین راننده‌های تاریخ نسکار است ولی باید بدانید شهرت خانواده‌اش از خودش بیشتر است! طوریکه هم پدرش و هم پدربزرگش از اسطوره‌های نسکار بودند و همچنین عمو و پسرعموهایش در این مسابقات حضور فعالی دارند. زاکربرگ بعد از آنکه پشت فرمان شورولت شماره 88 جونیور نشست، سری هم به گاراژ هنریک موتوراسپرت زد که ویدئوی آن را در زیر مشاهده می‌کنید.

در مورد خودرو نسکار جالب است بدانید که انجین هر خودرو تنها برای استفاده در یک مسابقه است. هر مسابقه معمولا 5 ساعت طول می‌کشد؛ در این مدت دمای هوای اطراف درب موتور به 140 درجه می‌رسد و متوسط سرعت خودروها 340 کیلومتربرساعت خواهد بود. همچنین مجموع مسافتی که هر خودرو در یک مسابقه طی می‌کند بیش از 1000 کیلومتر است.

از راست به چپ: زاکربرگ، دیل ارن‌هارت و مارکوس اسمیت (مدیر پیست شارلوت)

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ایمان

۱۳۹۵/۱۲/۲۹
یه دور تو پیست زده راننده مسابقه نشده که چرا تیتر دروغ میزنین واقعا براتون متاسفم