خانهاخبار
12 شایعه قابل باور درباره آیفون 8 که تا به حال منتشر شده‌اند

12 شایعه قابل باور درباره آیفون 8 که تا به حال منتشر شده‌اند

دهمین سال تولد برند آیفون است و از مدت‌ها قبل عنوان شده بود که به مناسبت ۱۰ سالگی این گوشی محبوب، اپل قصد دارد آیفونی جدید و با ویژگی‌های خاص را عرضه کند که در شایعات با نام آیفون ۸ شناخته شده است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با ۱۲ مورد از باور پذیرترین شایعات درباره آیفون جدید آشنا کنیم.
۱۳۹۵/۱۲/۲۷

حتی سرسخت‌ترین طرفداران آیفون هم گاهی به این موضوع اعتراف می‌کنند که صفحه نمایش‌های AMOLED سایر گوشی‌ها، خصوصا صفحات تولیدی سامسونگ از نمایشگرهای LCD آیفون بهتر به نظر می‌رسند. اما اگر شایعات صحیح باشند، طرفداران آیفون هم می‌توانند در نسخه جدید این گوشی از صفحات AMOLED بهره مند شوند (البته این استفاده از OLED چندان به نفع جیب کاربران نخواهد بود!).

با هم با ۱۲ شایعه قابل تامل درباره آیفون بعدی آشنا شویم:

آیفون 7s هم وجود خواهد داشت

image

براساس گزارشی از MacRumors، اپل امسال نسخه‌ای با پسوند S را عرضه نخواهد کرد، طبق سنت همیشگی این شرکت، پس از معرفی هر نسل از آیفون، سال بعد نسخه S آن معرفی می‌شود اما پس از آیفون ۷ که سال گذشته معرفی شد، امسال آیفون جدید با نام آیفون ۸ راهی بازار می‌شود. احتمال خیلی ضعیف‌تری هم وجود دارد که به مناسبت دهمین سالگرد تولد آیفون، این گوشی آیفون ۱۰ نام گیرد که البته این احتمال بعید به نظر می‌رسد.

اما به تازگی طبق گفته مینگ چی کو، تحلیل‌گر KGI Securities و بلاگ ژاپنی MacOtakara که در رابطه با اپل و محصولاتش فعالیت دارد، اعلام شد که امسال باید انتظار مدل‌های S آیفون ۷ را داشته باشیم که با پردازنده به روز رسانی‌ شده و رنگ قرمز که رنگی جدید در خانواده آیفون است، معرفی می‌شود. 

علاوه بر آیفون 7s و 7s پلاس، نسخه سومی هم وجود دارد که مشخصا پرچم‌دار امسال است

طبق پیش بینی مینگ چی کو، آیفون رده بالای امسال که با صفحه نمایش ۵.۸ اینچی عرضه می‌شود که اکثرا این گوشی پریمیوم را با نام آیفون ۸ می‌شناسند، در حال حاضر بزرگ‌ترین نسخه آیفون، آیفون ۷ پلاس است که صفحه نمایش ۵.۵ اینچی دارد.

خبرهای اخیر حاکی از این است که آیفون ۸ به صفحه نمایش کوچکتر ۵.۱ یا ۵.۲ اینچی با لبه‌های خمیده مجهز است، مانند آن چه در گلکسی S7 اج دیدیم. از طرفی 9to5Mac اعلام کرد که آیفون ۸ نمایشگری ۵.۵ اینچی دارد. 

اما از همه این شایعات به این نتیجه می‌رسیم که احتمالا علاوه بر مدل‌های S، نسخه‌ای با نام آیفون ۸ و با طراحی متفاوت نسبت به نسل‌های قبلی وجود دارد.

آیفون ۸ صفحه نمایش خمیده نخواهد داشت

image

تحلیل‌گر IHS Markit، وین لم، در مصاحبه ای با MacRumors در ماه مارس اعلام کرد که اپل از صفحه نمایش OLED و از نوع تخت در نسخه ویژه آیفون استفاده می‌کند که این کاملا در تضاد با شایعات قبلی و وجود صفحه نمایش OLED خمیده است و به نظر می‌رسد این احتمال وجود صفحه نمایش تخت باور پذیرتر است.

نمایشگر آیفون ۸ شگفت انگیز است

image

این مورد شاید معروف‌ترین شایعه درباره آیفون ۸ باشد. در ماه فوریه، وب‌سایت GSMArena اعلام کرد که اپل در قراردادی بزرگ با سامسونگ قصد خرید ۶۰ میلیون صفحه نمایش OLED را دارد. یک ماه قبل از آن، مینگ چی کو ادعا کرد که اپل از فناوری جدیدی برای سنسور تشخیص اثر انگشت خود استفاده می‌کند که به شایعه استفاده از صفحات OLED هم مرتبط است.

The Korea Herald اعلام کرد که آیفون ویژه سال ۲۰۱۷ دارای نمایشگر OLED است و مابقی آیفون‌های امسال، شامل آیفون‌های 7s و 7s پلاس و همچنین آیفون SE جدید مانند قبل صفحه نمایش LCD خواهند داشت. صفحه نمایش‌های OLED در هر صورت نسبت به LCDها برتری دارند؛ مصرف انرژی آن‌ها کمتر است، تولید رنگ بهتری دارند، کنتراست تصویر مطلوب‌تر است و روشنایی بیشتری را ارایه می‌کنند.

تمام پنل جلویی آیفون ۸ را صفحه نمایش تشکیل می‌دهد و هیچ حاشیه‌ای ندارد

image

 

طبق شایعه‌ای دیگر از سوی John Gruber، بلاگر و پادکستر معروف فعال درباره شرکت اپل در Daring Fireball؛ تمام پنل جلویی نسخه ویژه آیفون را صفحه نمایش تشکیل می‌دهد که هیچ حاشیه یا مرزی ندارد و همین موضوع باعث افزایش سایز صفحه نمایش آیفون ۸ می‌شود.

بدنه شیشه‌ای به همراه فریم آلومینیومی

image

باز هم مینگ چو کی از KGI Securities و یک شایعه جدید که می‌گوید بدنه آیفون ۸ از شیشه ساخته خواهد شد و مانند آیفون‌های 4 و 4s در هر دو طرف با شیشه پوشیده می‌شود. وب‌سایت ژاپنی Nikkei هم ضمن تایید اعلام کرد که آیفون ۸ قاب پشتی فلزی، بدنه تمام شیشه‌ای و فریم کاملا فلزی دارد.

دکمه هوم غیرقابل رویت است

image

در ماه ژانویه مینگ چو کی ادعا کرد که اپل از سنسور اپتیکال برای Touch ID استفاده می‌کند. طبق گفته‌های کو، سنسور نوری این امکان را به اپل می‌دهد که تاچ آی‌دی را مخفی کند و اثر انگشت را از روی پنل OLED نازک‌تر نسبت به سنسور فعلی آیفون تشخیص می‌دهد. تحلیل‌گران دیگر مانند John Gruber هم از این ادعای کو حمایت کردند و اعلام کردند که کلید هوم که سنسور اسکنر اثر انگشت را هم در خود جای داده، در پنل شیشه‌ای جلو صفحه نمایش قرار می‌گیرد و این دکمه مخفی است.

به تازگی شیائومی گوشی‌های هوشمند جدیدی معرفی کرده است که از فناوری مشابه با آن چه اپل در پتنت خود جایگزین کلید هوم کرده است بهره می‌برند، بنابراین با دیدن گوشی‌های این شرکت چینی می‌توانیم به ظاهر کلید هوم در آیفون ۸ و همچنین نحوه عملکرد آن پی ببریم.

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

image

گزارشی که در MacRumors منتشر شده ادعا می‌کند که آیفون ۸ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، البته این قابلیت چند سالی است که در گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شود اما مطمئن نیستیم آن چه احتمالا در آيفون وجود خواهد داشت مانند آن چه در پرچم‌داران اندرویدی دیده‌ایم باشد. در ۹ سپتامبر اپل پتنتی را درباره فناوری مذکور به ثبت رساند  که احتمال تجهیز آیفون ۸ به این قابلیت را قدرت می‌بخشد. به علاوه، رییس کمپانی شارپ، تای جنگ وو، در جمع دانشجویان اعلام کرده بود که نسل بعدی آیفون از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

در ماه  فوریه، یکی از افراد اپل در مصاحبه با Business Insider گفته که این شرکت به تازگی به کنسرسیوم شارژ وایرلس پیوسته است، گروهی که از توسعه دهندگان بزرگی که در استاندارد شارژ بی‌سیم فعالند تشکیل شده است. البته مستقیما به این موضوع اشاره نشد که اپل در آیفون‌های بعدی از شارژ وایرلس استفاده می‌کند، اما این نکته که اپل در حال توسعه به کار گیری از فناوری شارژ بی‌سیم فراتر از ساعت‌ هوشمندش است، امیدوار کننده خواهد بود.

خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیست

image

این مورد را نمی‌توان شایعه نامید، زیرا حدس آن بسیار آسان است. اپل قبل از این و در خانواده آیفون ۷، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را حذف کرده بود و بنابراین احتمال عدم حضور این درگاه در نسل‌های بعدی آیفون بسیار زیاد است.

تنها نسخه آیفون 7s پلاس به دوربین دوگانه مجهز است

image

مینگ چی کو معتقد است که دوربین دوگانه در نسل بعدی آیفون هم حضور خواهد داشت اما این ویژگی فقط مخصوص نسخه بزرگ‌تر یا همان آیفون 7s پلاس است و در آیفون 7s از دوربینی با یک لنز استفاده می‌شود.

آیفون ۸ بیش از هزار دلار قیمت دارد!

image

مارک سولیوان از کمپانی Fast انتظار دارد نسخه ویژه آیفون بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد که البته اصل این شایعه از زنجیره تامین آسیایی اپل سرچشمه می‌گیرد. همچنین مدتی قبل اعلام کردیم که یکی از دلایل مهم افزایش قیمت آیفون، استفاده اپل از پنل OLED است. بنابراین اگر قصد خرید آیفون جدید را داشتید، بد نیست کمی بیشتر فکر کنید.

آیفون‌های 7s و 7s پلاس زودتر از نسخه ویژه آیفون معرفی می‌شوند؟

image

قبلا اعلام شده بود که اپل در ماه سپتامبر آیفون‌های جدید را معرفی خواهد کرد، طبق سنت چند ساله اپل هم مراسم رونمایی آیفون در این ماه برگزار می‌شد. اما باز هم مینگ چو کی در اظهار نظری اعلام کرده است که اپل در تلاش است تا یک گوشی پریمیوم تمام عیار مجهز به صفحه نمایش OLED را در این زمان معرفی نماید، زیرا زودتر از مراسم معارفه ماه سپتامبر زمانی برای ایجاد تغییرات در سیستم دوربین سه بعدی وجود ندارد.

در نتیجه، اپل ممکن است آیفون ۸ را به همراه مدل‌های S معرفی نماید یا این که در مراسمی جداگانه و پس از دو مدل دیگر امسال از آن رونمایی کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

داود

۱۳۹۶/۱/۲
هرچي سعيد گفتِ درستِ خيلي بلدِ همه چيو ميدونِ حتي از خود سامسونگ بلدتره منتها راه بهش ندادن مملكتمون رو درست كنه!اينا جهان اولي هستن ما اماتور و نا باد و اصلا از الكترونيك و اعداد باينري هيچي نميدونيم

italodance

۱۳۹۵/۱۲/۳۰
سعيد كره اي سامسونگ بيشتر به فكر زيان به مشتريانش هست.
اپل ساپورت داره چه مجازي و چه فيزيكي رجوع ميكني حلش مي كنند سامسونگ مجازيش كه اندرويده و يك شركت ديگست فيزيكي هم خودشه كلا ناهماهنگي توش بوده.

مهمان

۱۳۹۵/۱۲/۲۹
همه اش دروغه
کاملا شبیه مدل قبلی و بدون هیچ تغییر خاصی!

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۲۹
سجاد سامسونگ هر چی نداشته باشه به فکر مشتری هاش هست نه اینکه مثل اپل گوشی هاش خاموش میشه منفجر میشه پاسخگو نیست نهایتش میگه مشکل از شارژر تقلبی بوده مگه غیر اینه؟

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۲۸
حیف پول ارزش خرید صفر