خانهاخبار
قابلیت کار کردن با اپلیکیشن پیش از نصب، به ویندوز 10 می‌آید

قابلیت کار کردن با اپلیکیشن پیش از نصب، به ویندوز 10 می‌آید

مایکروسافت با الهام از ایده‌ی گوگل در Android Instant Apps، قصد دارد به کاربرانش امکان تجربه‌ی محیط کاربری اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها پیش از نصب آن‌ها را بدهد.
۱۳۹۵/۱۲/۲۷
image

مایکروسافت در اطلاعیه‌ی اخیرش اعلام کرده که قابلیتی به ویندوز 10 اضافه می‌کند تا کاربران بتوانند پیش از نصب یا دانلود یک اپلیکیشن از ویندوز استور، کمی با آن کار کنند و با محیطش آشنا شوند.

پیش‌نمایش این قابلیت که با نام Playable Ads معرفی شده، به تازگی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته و زمانی که فعال شود می‌توانید حدود سه دقیقه با نرم‌افزار یا بازی مورد نظر بر روی دستگاه خود کار کنید و دقیقا همان تجربه‌ای را داشته‌ باشید که انگار اپلیکیشن بر روی دستگاهتان نصب است.

البته طبیعی است که این ایده برایتان آشنا به نظر بیاید. گوگل در کنفرانس Google I/O امسال از قابلیتی به نام Android Instant Apps رونمایی کرد که از ژانویه امسال در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته و دقیقا ویژگی‌ای مشابه Playable Ads مایکروسافت دارد.

فعال‌سازی چنین قابلیتی به کاربران این امکان را می‌دهد که انتخاب‌های هوشمندانه‌تری داشته باشند و اگر قرار است پول خود را برای اپلیکیشنی خرج کنند، مطمئن باشند اپلیکیشن مورد نظر  می‌تواند به خوبی نیازشان را برآورده کند. علاوه بر این فعال‌سازی این قابلیت برای توسعه‌دهندگان نیز دشواری خاصی ندارد و کد ویژه‌ای لازم نیست که به برنامه‌شان اضافه کنند، بلکه با چند کلیک کوچک می‌توانند برنامه‌شان را به چنین قابلیتی مجهز کنند.

این ویژگی جدید در حال حاضر در مرحله‌ی پیش‌نمایش محدود قرار دارد و مایکروسافت هنوز اعلام نکرده که چه زمانی آن را به صورت گسترده در دسترس همگان قرار می‌دهد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

aminbahremand

۱۳۹۶/۱/۳
اگه احیانا آپدیت خودکار ویندوز رو غیر فعال کردید با این مشکل ممکنه مواجه بشین. اگه فعال کردن آپدیت خودکار هم مشکلتون رو حل نکرد بهتره تغییر لوکیشن حساب مایکروسافتی که اضافه کردین رو امتحان کنید که آموزشش با یه جست و جوی کوچیک توی گوگل قابل پیدا کردنه.
موفق باشید

آرمان

۱۳۹۵/۱۲/۲۷
دوستان من نمیتونم از استور ویندوز 10 برنامه ای دانلود کنم،ارور میده که something wrong at the end کسی علتشو میدونه؟