خانهاخبار
اولین شماره «کتابمجله» جیبی با موضوع گوگل؛ محصولی متفاوت و جدید منتشر شد

اولین شماره «کتابمجله» جیبی با موضوع گوگل؛ محصولی متفاوت و جدید منتشر شد

«کپسول آگاهی و خواندنی» شاید بهترین واژه‌هایی باشند که می‌توانند این محصول جدید را معرفی کنند.
۱۳۹۵/۱۲/۲۳

ترویج و توصیه به کتابخوانی گرایشی نه‌چندان تازه است که شعارها و پیام‌های آن کم‌و‌بیش به همه ما رسیده است. اما این روزها رسانه‌های دیجیتال حریفی بسیار قدرتمند برای کتابخوانی است و در عصر رسانه‌های اجتماعی بنیه رسانه‌هایی چون کتاب و مجلات هر روز بیش از پیش ضعیف می‌شود. خواه‌ناخواه رسانه‌های اجتماعی، عصر جدیدی از آگاهی پدید آورده که در آن مدیوم‌هایی متفاوت از اطلاعات در حال شکل‌گیری است؛ مدیوم‌هایی که ویژگی کم‌گویی و گزیده‌گویی از ضرورت‌های آن است. در دنیای چاپ و نشر نیز این تحول امری ناگزیر است.

image

در این میان آن‌چه شما می‌بینید، فرزند زمانه دیجیتال است که از دل نشریه‌ای قدیمی به نام «جیبی» پا به عرصه رسانه گذاشته است. «کتابمجله» عنوانی است برای مجموعه‌ای از محتواهای جامع و مرجع منطبق بر گرایش‌های جدید جهان آگاهی‌ که ساختاری کپسولی دارد. هر موضوع به چند ده موضوع ساده و سرراست تقسیم شده که مانند یک کپسول آگاهی عمل می‌کند، مستقل است، خواندنی و جذاب است و کنار باقی کپسول‌ها تصویر جامعی از موضوع را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

«جیبی» هم کتاب است و هم مجله. مانند کتاب تاریخ مصرف ندارد و متمرکز بر موضوعی خاص است و مانند مجله محتواهای آسان و روزآمد همراه با تصاویری جذاب و البته مستند دارد. هر واحد محتوایی در یک صفحه جمع شده و یک شماره دارد که ممکن است یک متن، یک عکس با توضیح یا یک تک‌جمله باشد. همه واحدهای محتوایی به غیر از شماره، یک کد شناسایی (QRCode) و تعدادی هشتگ برای جست‌وجوی راحت‌تر دارند. کدها و هشتگ‌ها ما را از نسخه چاپی به نسخه دیجیتال در بستر وب یا اپ هدایت می‌کنند. بدین‌ترتیب این امکان وجود خواهد داشت که محتوای مورد نظر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم.

image

«جیبی» را از هر جایی باز کنید، می‌توانید بخوانید. مطالب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وابسته به یکدیگر نباشند و با نگارشی ساده و روان، برای مخاطبان گوناگون جذاب و خواندنی باشند. اما در عین حال برای کسانی که می‌خواهند اطلاعات مرجع و دسته‌بندی‌شده در اختیار داشته باشند، محتواها با نظمی که در فهرست قابل جست‌وجوست، از پس هم آمده و در ابتدای هر فصل چند صفحه ویژه برای جمع‌بندی محتواهای فصل گردآوری شده است. کنار صفحات هم به غیر از هشتگ‌ها، که مجموع آن‌ها در فهرست پایانی آمده است، ارجاعات مفیدی به مطالب مرتبط دیگر قرار دارد. همچنین مطالبی که جذابیتی ویژه برای به‌اشتراک‌گذاری دارند، با برچسبی توصیه شده‌اند.

image

جیبی محصولی است که بارها به آن مراجعه می‌کنید، مطالبش را به اشتراک می‌گذارید و بعد از خواندن، آن را در کتابخانه خواهید گذاشت و منتظر انتشار شماره جدیدی از آن خواهید ماند.

«کتابمجله جیبی» راهی نو برای آشتی با کتاب و مجله در عصر شبکه‌های اجتماعی است؛ مجموعه‌ای شامل ده‌ها عنوان و صدها واحد محتوایی که می‌تواند مرجعی جدید برای محتواهای گزیده، مفید و خواندنی در عصری باشد که آگاهی مهم‌ترین نیاز زندگی است.

اگر شما هم قصد خرید اولین شماره کتابمجله جیبی را دارید، که در این شماره به موضوع گوگل پرداخته، برای تهیه آن به یکی از روش‌های زیر اقدام فرمایید:

  • مراجعه به کلیه کیوسک‌های روزنامه‌فروشی سراسر کشور
  • کتابفروشی‌های منتخب
  • تماس با شماره 25742-021 یا ارسال کلمه GB1 به سامانه پیامک 10000360
  • فروشگاه آنلاین بامیلو

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)