خانهاخبار
گوگل سرانجام به کار CAPTCHA پایان داد

گوگل سرانجام به کار CAPTCHA پایان داد

کمپانی گوگل نوع جدیدی از سیستم تشخیص انسان از ربات را با نام کپچا نامرئی معرفی کرد. به گفته Google با استفاده از کپچاهای نامرئی، به نوشتن یک CAPTCHA یا تیک زدن یک گزینه نیازی نیست.
۱۳۹۵/۱۲/۲۲

کپچاها علی‌رغم آزاردهنده بودن، بسیار موردنیاز هستند. مدت‌ها از سرویس CAPTCHA برای تشخیص انسان از روبات استفاده شده است و این سرویس باید بهبود پیدا کند چراکه ماشین‌ها در خواندن متن CAPTCHAها، در حال پیشی گرفتن از انسان هستند. گوگل با ارائه آخرین نسخه از فناوری تشخیص انسان از ربات، می‌گوید برای اثبات انسان بودن، دیگر نیازی نیست چیزی تایپ کنید یا گزینه‌ای را تیک بزنید.

image

"کپچاهای نامرئی" آخرین پیشرفت در حوزه "آزمون همگانی کاملا خودکار تورینگ برای جداسازی کامپیوترها از انسان‌ها" هستند. گوگل در سال 2009 سرویس reCaptcha را خرید. این شرکت در سال 2013، ریکپچا را به‌روز کرد و چک‌باکس "من ربات نیستم" را در آن قرار داد. در این نسخه با کلیک کردن روی گزینه "I’m not a robot" انسان بودن کاربر مشخص می‌شد. اگر کلیک روی این گزینه مشکوک به نظر می‌رسید، تست سخت‌تری گرفته می‌شد. کپچا نامرئی قادر است با تجزیه‌وتحلیل رفتار کاربر در زمان مرور صفحه، انسان بودن یا نبودن او را تشخیص دهد.

این کمپانی با انتشار ویدئویی توضیح داده است که کپچا نامرئی از ترکیب یادگیری ماشین و سیستم تجزیه‌وتحلیل ریسک پیشرفته قدرت می‌گیرد که خود را با تهدیدات جدید و در حال ظهور تطبیق می‌دهد. این کار چه سودی برای گوگل دارد؟

هنگامی که گوگل reCaptcha را خرید، در ابتدا قصد داشت آن را در پروژه اسکن کتاب‌های خود ادغام کند. فناوری شرکت reCaptcha به منظور دیجیتالی کردن کتاب‌های ناخوانا برای سیستم رونویسی گوگل، بسیار مفید می‌بود. اما مشخص نیست گوگل با ادامه دادن توسعه نرم‌افزار reCaptcha، چه سودی به دست آورده است.

Shuman Ghosemajumder، کارمند سابق گوگل به Popular Science گفت: «به طور کلی گوگل معتقد است هر چیزی برای اینترنت مفید است، برای گوگل نیز مفید است و این قطعا فلسفه‌ای است که در زمان حضورم در گوگل، همه ما به آن معتقد بودیم». در این مورد، اینترنتی که کار کردن با آن زحمت زیادی نطلبد، برای همه خوب است.

نباید این احتمال را رد کرد که گوگل از طریق بررسی رفتار کاربران، قابلیت‌های یادگیری ماشینی خود را بهبود می‌دهد. Ghosemajumder به این نکته اشاره می‌کند که هنگامی که کاربران در حساب گوگل خود لاگین هستند، گوگل درباره رفتارهای قبلی آن‌ها اطلاعاتی دارد که موجب عملکرد دقیق‌تر سیستم می‌شود. دقیق‌تر عمل کردن می‌تواند انگیزه کوچکی برای لاگین کردن برخی افراد در حسابشان باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Parsa

۱۳۹۵/۱۲/۲۴
بازم دورش میزنن

earl

۱۳۹۵/۱۲/۲۳
دستشون درد نکنه
واقعا گاهی اوقات خیلی رو اعصاب بود

Ali

۱۳۹۵/۱۲/۲۲
خدا خیرشون بده اینان که به بشریت خدمت میکنن