خانهاخبار
گوگل بهترین شرکت دنیا برای کار کردن لقب گرفت

گوگل بهترین شرکت دنیا برای کار کردن لقب گرفت

مجله فورچون لیست سال 2017 صد شرکت برتر دنیا برای کار کردن را منتشر کرد. با معیارهای fortune، کمپانی گوگل برای ششمین سال متوالی بهترین شرکت دنیا برای کار کردن لقب گرفت.
۱۳۹۵/۱۲/۲۲

نشریه فورچون لیست 100 شرکت برتر دنیا برای کار کردن را منتشر کرد و کمپانی گوگل برای ششمین بار متوالی، بهترین شرکت دنیا برای کار کردن لقب گرفت. در 11 سال اخیر، این هشتمین بار است که گوگل رتبه نخست لیست فورچون را به خود اختصاص داده است.

image

در گزارش فورچون آمده است:

غول فناوری 75 میلیارد دلاری برای مزایای تجملی چون ارائه غذاهای لذیذ، خدمات آرایشگری و خدمات لباسشویی رایگان به کارمندانش معروف است. این شرکت علاوه بر این در مورد روحیه کارمندانش نیز رویکرد تحلیلی دقیقی در پیش گرفته است. مثلا گوگل پس‌ازآنکه متوجه شد نرخ جدایی از شرکت برای کارمندان مادر بالاتر است، سیاست‌های مرخصی دادن به والدین شرکت را بهبود داد و درنتیجه فشار روی مادران شاغل تا 50 درصد کاهش یافت. بها دادن به کارمندان سیاه‌پوست، پشتیبانی از کارمندان تغییر جنسیت داده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مبارزه با تعصبات ناخودآگاه، به برقراری محیط کاری کمک کرده است که کارمندان آن را "امن و فراگیر" می‌نامند.

پایه اصلی این رتبه‌بندی ارزیابی 230000 کارمند بوده است؛ از این کارمندان خواسته شده بود به کمپانی‌های خود در مواردی چون کیفیت رهبری، روابط با همکاران و پشتیبانی از اهداف شخصی و حرفه‌ای آن‌ها، نمره دهند. همچنین پرسشنامه‌ای برای هر کمپانی ارسال شده بود تا طیف وسیعی از مسائل مورد بررسی قرار گیرد؛ نتایج این پرسشنامه نیز در رتبه‌بندی موثر بوده است.

در ادامه گزارش فورچون آمده است:

در پرسشنامه شرکت Great Place to Work، جزئیاتی از قبیل میزان حقوق و مزایا، شیوه‌های استخدام، شناخت، آموزش و برنامه‌های متنوع هر کمپانی، تعیین‌کننده میزان ایده‌آل بودن آن شرکت برای کار کردن بوده است.

به گفته فورچون بین موفقیت‌های تجاری کمپانی و اینکه آن کمپانی محلی عالی برای کار کردن باشد، ارتباط معناداری وجود دارد. در کمال تعجب، شرکت اپل در لیست 100 شرکت برتر دیده نمی‌شود.

در بخش دیگری از گزارش فورچون آمده است:

در طول سال‌ها شرکت پژوهش و مشاوره ما، Great Place to Work و بسیاری از دیگر محققین، همواره به این نتیجه رسیده‌اند که شرکت‌های مناسب برای کار کردن، در سودآوری، رشد درآمد، ارزش سهام و دیگر معیارهای کلیدی کسب‌وکار، در رتبه‌های نخست قرار می‌گیرند.

شرکت حقوقی Perkins Coie بیشترین دستمزد را به کارمندان خود می‌دهد، Genentech، غول بیوتکنولوژی بهترین مزایا را به کارمندانش ارائه می‌دهد و شرکت Workday بیشترین مرخصی را به کارمندان خود می‌دهد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۲۲
اپل کارمنداش و کارگرانش را استثمار میکنه مثل اون فیلمی که از خط تولید کارخانه این شرکت در چین به طور مخفی گرفته شده بود کارگران از فرط کار بسیار زیاد و ساعات کار زیاد تو خط تولید خوابشون برده بود

میثم

۱۳۹۵/۱۲/۲۲
استخدام نداره؟؟