خانهاخبار
سود اپل از فروش گوشی‌های هوشمند، 5.4 برابر سود سامسونگ

سود اپل از فروش گوشی‌های هوشمند، 5.4 برابر سود سامسونگ

بنابر آماری که روزنامه هرالد کره به نقل از Strategy Analytics منتشر کرده است، سود عملیاتی اپل از فروش گوشی‌های هوشمند در کل جهان در سال 2016، حدود 5.4 برابر سود سامسونگ بوده است. آمار Strategy Analytics کمی با آمار ارائه شده توسط Apple و Samsung متفاوت است؛ با این وجود نشان دهنده برتری قابل توجه اپل در این مورد است.
۱۳۹۵/۱۲/۱۸

به گزارش روزنامه Korea Herald و به نقل از شرکت Strategy Analytics، کل سود عملیاتی بازار گوشی‌های هوشمند جهان در سال 2016، مبلغ 53.7 میلیارد دلار و سهم اپل، مبلغ 44.9 میلیارد دلار بوده است.
این شرکت اعلام کرده است سود عملیاتی سامسونگ موبایل در سال 2016، مبلغ 8.3 میلیارد دلار بوده است و این در حالیست که سامسونگ در این سال، گوشی‌های هوشمند بیشتری از اپل فروخته است. در سه‌ماهه پایانی سال، فروش آیفون‌های اپل از کل گوشی‌های هوشمند فروخته‌شده سامسونگ در همین بازه بیشتر بوده است که تا حد زیادی نتیجه فراخوان گسترده گوشی‌های معیوب گلکسی نوت 7 بوده است.

سامسونگ موبایل درآمد خود در سال 2016 را 10.81 تریلیون وون (9.44 میلیارد دلار) اعلام کرده است. البته درآمد اعلام‌شده توسط سامسونگ موبایل، شامل درآمدهای این شرکت از تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی و دیگر دستگاه‌های کوچک نیز می‌شود. اپل اعلام کرده بود سود عملیاتی سال 2016 این کمپانی، مبلغ 60 میلیارد دلار است. مشخص نیست شرکت Strategy Analytics چگونه این ارقام را به دست آورده است اما درهرصورت، اختلاف سود اپل و سامسونگ موبایل بسیار فاحش است.

image

کمپانی هوآوی که بزرگ‌ترین سازنده گوشی در چین است، طبق گزارش در سال 2016 تنها 929 میلیون دلار سود داشته است که به گفته Strategy Analytics،سهم  1.6 درصدی از کل سود جهانی را به خود اختصاص داده است.

طبق این گزارش، کمپانی اوپو 1.5 درصد و رقیبش Vivo، 1.3 درصد از کل سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند را به دست آورده‌اند. Oppo و Vivo درواقع دو زیرشاخه کمپانی BBK Electronics هستند. هر سه برند برتر چینی، باهم کمتر از 5 درصد سود جهانی گوشی‌های هوشمند را به دست آورده‌اند.

شرکت شیائومی که سومین گوشی ساز بزرگ چینی است، در موضوع سودآوری مشکل داشته است. هوگو بارا، معاون سابق بخش بین‌الملل شیائومی، نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای گفت «ممکن است شیائومی 10 میلیارد گوشی بفروشد و یک دلار سود نکند». هوگو بارا به این نکته اشاره کرده بود که شرکتش علی‌رغم فروش گوشی، سودی ندارد و روی رسیدن به سودآوری در بلندمدت تمرکز کرده است. بارا پس از آن شیائومی را ترک کرد.

کمپانی ZTE که در تعداد گوشی‌های به فروش رسیده وضعیتی مشابه شیائومی دارد، سال گذشته حدود 500 میلیون دلار سود کرده است اما پس از آن‌که مجبور شد به دلیل نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و دروغ گفتن در این مورد، 892 میلیون دلار جریمه بپردازد، حدود 342 میلیون دلار نیز ضرر کرد.

ناتوانی 5 گوشی ساز برتر چینی در به دست آوردن حتی 5 درصد از سود جهانی فروش گوشی‌های هوشمند، علی‌رغم فروش تعداد زیادی گوشی پایین‌رده در شهرهای کم‌درآمد چین، باعث شده است گزارش‌های متوالی در مورد از دست رفتن سهم اپل در بازار چین مسخره به نظر برسد. اپل بخش قابل‌توجهی از سود موجود در بازار چین و سایر بازارها را به خود اختصاص داده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (33 نظر)

Coron

۱۳۹۵/۱۲/۲۶
فن های سامسونگ چخبر؟؟ میبینم بازم با اسم عوض کردن پیداتون شد که خخخ . مگه از سود سامسونگ سهمی هم به شما میدن که خودتونو میکشید اینجا؟؟ گوشی ۵۰۰ تومنی سامسونگ ور داشته اینجا ادعاشم میشه lol .

سعيد بامخ

۱۳۹۵/۱۲/۲۰
سعيد يارو مدير سامسونگ رو جلوي همه دستبند زدند و بردند ان وقت مياي به هوطنانت توهين ميكني؟ خدايا مردم چرا اينجوري شدند بايد ريشه يابي كنيم.

italodance

۱۳۹۵/۱۲/۲۰
چیز جالبی که تو ایران من این دور زمونه میبینم و از حرفهای شما و خیلی از هم فرقه هاتون در سطح جامعه دیده میشه نگرانی و خرج کردن پول مردم است که مردم پول زیاد بابت کالا میدهند یا پول بیش از هد میدهند چرا این همه نوشتی بیا بگو پول به ما بده
حس خوبی داری میبینم

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۲۰
اپل دزد قرن با طرفدارای گمراه

sink

۱۳۹۵/۱۲/۲۰
گوشی های بالارده از همه برند ها ، تقریبا قیمت جهانیشون با آیفون برابر هست . یعنی از بالا تفاوت ندارن . تفاوت این پایین هست که نتیجه میگیریم ارزش گوشی های آیفون 200 دلاره .
هرچقدر پول بدیم همونقدر آش میخوریم دیگه قبول ندارید ؟! چطور یه گوشی چینی ( الکی مثلا آمریکایی) 200 دلاری میتونه بهتر از گوشی های کره ای و ژاپنی و تایوانی و مکزیکی و ... باشه که هزینه ساختشون خیلی بیشتره ؟!؟!
کلا یوزر های اپل گرفته تا مرحوم استیو جابز همیشه توی توهم به سر میبردند و میبرن .
مهم نیست اپل چقدر سود میکنه .
مهم اینه که از مواد نامرغوب استفاده میکنه . و اینکه آیفون گوشی با کیفیتیه ، فقط یک توهم روانی هست ناشی از هزینه ای که براش پرداخت کردین و تبلیغاتی که براش شده .
بیخیال اصلا اقا .کافیه در مردم حس اطمینان رو ایجاد کنید . دقیقا مثل هیتلر ! برای همین تونست از صفر شروع کنه و نصف دنیا رو تسخیر کنه . چون باور کرده بودن که بهترینن!!
این حرف ها هم چیزی رو عوض نمیکنه . طرف اگر میفهمید که الان وضعیت این نبود! اونایی که باید میفهمیدن فهمیدن . اونایی که نفهمیدن هم هرگز نمیفهمن