خانهاخبار
گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2017 ویژگی‌های اندروید O را معرفی می‌کند

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2017 ویژگی‌های اندروید O را معرفی می‌کند

به گفته یک منبع، گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان (Google I/O) امسال، قابلیت‌های را معرفی خواهد کرد که برخی از آن‌ها در نسخه نهایی Android O موجود خواهند بود. کنفرانس توسعه دهندگان گوگل از 17 تا 19 ماه مه برگزار خواهد شد.
۱۳۹۵/۱۲/۱۸

گوگل از زمان عرضه گوشی‌های پیکسل در ماه اکتبر تاکنون، روی آخرین نسخه اندروید کار می‌کند. یک منبع آگاه در این مورد به VentureBeat گفت گوگل احتمالا برخی از ویژگی‌هایی را که شاید در نسخه نهایی Android O موجود باشد، در کنفرانس توسعه دهنذگان معرفی می‌کند.

image

شایعه شده است برخی از این قابلیت‌ها در نسخه نهایی اندروید او موجود خواهد بود. یکی از این ویژگی‌ها، قابلیتی با نام "Copy Less" است. این ویژگی قادر است تلاش شما را برای ارسال آدرس به دیگران پیش‌بینی کند (مشابه اپ Yelp). با استفاده از این قابلیت، هنگامی‌که می‌خواهید به شخصی آدرس بدهید، کیبرد گوگل به شما یک آدرس پیشنهادی نمایش می‌دهد. هدف از این قابلیت کاهش جابه‌جایی بین اپ‌هاست. هنوز مشخص نیست آیا این ویژگی بخشی از کیبرد گوگل خواهد بود یا به‌عنوان یکی از قابلیت‌های اندروید O، عرضه خواهد شد.

قابلیت دیگری که در گزارش به آن اشاره شده است، لینک شدن هوشمند متون است. با استفاده از این قابلیت، لینک‌های هوشمندی روی متن قرار می‌گیرند و اطلاعات مربوطه را، به اپ موردنظر لینک می‌کنند. مثلا شماره تلفن‌ها‌ی متن، با شماره‌گیر گوشی باز می‌شوند، آدرس‌ها روی گوگل مپس باز می‌شوند و تاریخ‌های موجود در متن یک ایمیل، به‌آسانی به تقویم گوشی اضافه می‌شوند.

آخرین قابلیتی که طبق ادعای منبع به‌احتمال‌زیاد در نسخه نهایی Android O موجود است، نوعی از گسچرها مشابه گسچرهای Knuckle/Knock هوآوی است که البته نیازی به پنجه زدن روی صفحه ندارد. به‌عنوان‌مثال، کشیدن حرف C روی صفحه‌نمایش، تقویم گوشی را باز می‌کند.

Googles I/O از 17 تا 19 ماه مه در سالن آمفی‌تئاتر Shoreline برگزار خواهد شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

هیراد

۱۳۹۵/۱۲/۱۸
گسچر ؟! جستشر جانم.

babak

۱۳۹۵/۱۲/۱۸
gesture= جسچر