خانهاخبار
گوشی‌های آینده نوکیا از لنز کارل زایس استفاده نمی‌کنند

گوشی‌های آینده نوکیا از لنز کارل زایس استفاده نمی‌کنند

انتشار توئیتی از نوکیا موبایل تایید کرد این شرکت در گوشی‌های آینده خود از لنز کارل زایس استفاده نمی‌کند. دوربین گوشی‌های Nokia مجهز به لنز Carl Zeiss همواره از نقاط قوت گوشی‌های این شرکت بوده است.
۱۳۹۵/۱۲/۱۶

یکی از قابل پیش‌بینی‌ترین اتفاقات کنگره جهانی موبایل امسال بازگشت نوکیا و معرفی گروه نخست گوشی‌های اندرویدی این شرکت بود. این بازگشت بدون شک حس نوستالژی را در بسیاری از طرفداران قدیمی گوشی‌های موبایل برانگیخت. بسیاری از طرفداران نوکیا متوجه شده‌اند تغییر سیستم‌عامل تنها تغییری نیست که در گوشی‌های نوکیا رخ می‌دهد.

image

همان‌طور که می‌دانید، بخش موبایل کمپانی فنلاندی نوکیا را مایکروسافت در سال 2013 خریداری کرد. این حرکتِ پرخطر ردموندی‌ها جواب نداد و آن‌ها سرانجام بخش موبایل را به مالک کنونی، کمپانی HMD Global، واگذار کردند. با در نظر گرفتن همه این تغییرات، عجیب نیست که شما بسیاری از ویژگی‌های سمبلیک نوکیای قدیمی را در محصولات جدید کمپانی نبینید. توئیت اخیر نوکیا موبایل تایید کرد این شرکت در محصولات آینده خود دیگر از لنزهای کارل زایس استفاده نخواهد کرد.

این توئیت نوکیا در پاسخ به کاربری ثبت شده است که در مورد تکنولوژی PureView و لنزهای کارل زایس سوال کرده بود. تکنولوژی PureView منحصرا در دیوایس‌های لومیا استفاده می‌شد و جزو ویژگی‌هایی بود که مایکروسافت در زمان فروش نوکیا به HMD آن را برای خود حفظ کرد.

این موضوع نشان می‌دهد ما احتمالا به این زودی‌ها نسخه جدیدی از Lumia 1020 و دوربین فوق‌العاده 41 مگاپیکسلی‌اش نخواهیم دید، اما لزوما به این معنا نیست که نوکیا دیگر گوشی‌هایی با دوربین خوب نمی‌سازد. نظر شما چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۱۷
موافقم با نظر دوستان در مورد دوربین
نوکیا و کارال زایس یه جورایی یه معنی رو میده
مایکروسافت داره ظلم می کنه به علاقمندان به اسمارت فون ها
نوکیا رو از دور خارج کرد خودش جایگزین نشد سیستم عامل مشترک گوشی و پی سی خبری ازش نیست
چندین و چند ابتکار نوکیا رو انحصاری کرده و اگه اشتباه نکم در دو سال گذشته دوتا گوشی بیشتر بیرون نداده و مصرف کننده ها رو محروم کرده

ali

۱۳۹۵/۱۲/۱۷
باید صبر کرد و منتظر موند که نوکیا چ کیفیتی واسه دوربیناش انتخاب میکنه

مري

۱۳۹۵/۱۲/۱۷
نوكيا هووو لنزهای کارل زایس..... نباشه ديگه ارزشي نداره از نظر من

ALPA

۱۳۹۵/۱۲/۱۶
nokiaفقط با دوربین کارل زایس معنی پیدا میکنه در غیر اینصورت فقط اسم نوکیا یدک میکشه

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۱۶
مشخص بود چون این نوکیا اون نوکیا قبلی نیست.اون نابود شد رفت و فقط یک اسم ازش باقی مونده.این HMD Global یک شرکت دیگه است داره از اسم نوکیا به نفع خودش استفاده میکنه و مشخص نیست گوشی های در چه سطحی باشن