خانهاخبار
معرفی 5 اپلیکیشن برای دوستداران شعر و ادبیات

معرفی 5 اپلیکیشن برای دوستداران شعر و ادبیات

اگر شما هم از دوستداران شعر و ادبیات هستید و دوست دارید اپلیکیشن‌هایی از این دست روی گوشی خود داشته باشید، این 5 اپلیکیشن را از دست ندهید.
۱۳۹۵/۱۲/۱۶

علاقه به شعر و ادبیات در میان مردم کشورمان ریشه‌ای قدیمی دارد و شاعران و نویسندگان بیشمار از گوشه و کنار ایران گواه این امر است. کتاب‌های شعر و رمان در کتابخانه‌های هموطنانمان دیده می‌شود و هنوز هم با وجود کم شدن علاقه به مطالعه بازهم ادبیات طرفداران زیادی دارد. اما امروز تصمیم داریم به سراغ معرفی 5 اپلیکیشن برای مطالعه شعر و خواندن کتاب برویم؛ اپلیکیشن‌هایی که شما را از کتاب کاغذی بی‌نیاز می‌کند و اوقات فراغت‌تان را پر می‌کند.

حافظ نامه

اپلیکیشن حافظنامه دیوان کامل حضرت حافظ است که شامل غزلیات، رباعیات، مثنویات، قطعات و قصاید آن حضرت است. همچنین این اپلیکیشن قابلیت پخش صوتی تمام غزلیات را با صدای گرم و دلنشین دکتر موسوی گرمارودی دارد و می‌توانید خواندن این غزلیات را با نوایی دلنشین مزین کنید.
یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب اپلیکیشن قابلیت ساخت تصاویر گرافیکی است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید متن موجود در هر بیت از اشعار و غزلیات را به خطی زیبا و تصویری گرافیکی تبدیل کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی مستقیما به اشتراک بگذارید.

image
 
image

سعدی شیرازی

اپلیکیشن سعدی شیرازی با دربرداشتن بوستان، گلستان، مواعظ و دیوان اشعار هر آنچه از سعدی می‌خواهید بخوانید پیش روی شما می‌گذارد. غزلیات سعدی متاسفانه در بسیاری اپلیکیشن‌ها نادیده گرفته شده، اما در اپلیکیشن سعدی شیرازی غزل‌های سعدی نیز به‌راحتی پیش روی شماست.

این اپلیکیشن امکان جستجو در میان تمام بخش‌ها را برای کاربر فراهم می‌سازد و با هر کلمه‌ای، فارغ از اینکه کلمه ابتدای شعر و سخن باشد یا نباشد، می‌توان به جستجو پرداخت و نتیجه‌ها را مشاهده کرد.

image

فروغ فرخزاد

اپلیکیشن فروغ فرخزاد از شرکت ARS Network نه تنها رابط کاربری خوبی دارد بلکه امکاناتی همچون اشتراک‌گذاری شهرها، جستجو در کل مجموعه، اضافه کردن اشعار به بخش علاقه‌مندی‌ها و ... دارد.

اگرچه اندازه متن و قلم انتخابی نیز مناسب است اما شما با این اپلیکیشن می‌توانید قلم مورد علاقه و اندازه‌اش را انتخاب کنید.

image
 
image
 

گنجور

در این اپلیکیشن اشعار بیشتر شاعران معروف ایرانی گردهم آورده شده و به‌راحتی با انتخاب شاعر تمام مجموعه کارهای هر کدام را ببینید و به صورت تک‌تک اشعار آنها را بخوانید. در این برنامه امکان انتخاب شاعران نیز برای کاربر فراهم است به گونه‌ای که می‌توانید تنها چند شاعر مورد علاقه خود را انتخاب کنید و پایگاه داده دیگر شاعران را نصب نکنید تا فضای کمتری از حافظه شما اشغال شود. اپلیکیشن گنجور(همچون نسخه تحت وبش) نیز به‌راحتی امکان جستجوی واژه برای یافتن اشعار را فراهم می‌کند.

image
 
image

فیدیبو

اگر خیلی اهل خواندن شعر روی موبایل نیستید و ترجیح می دهید به سراغ کتاب های رمان یا حتی آموزشی بروید خوب است اپلیکیشن فیدیبو را نصب کنید.

در این اپلیکیشن می‌توانید به آسانی کتاب موردنظر خود را پیدا کنید، به‌رایگان بخشی از آن را مطالعه کنید و اگر باب میل شما بود نسخه کامل آن را با قیمتی باورنکردنی خریداری کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که نظرتان را درباره یک کتاب با دیگران به اشتراک بگذارید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حسین موفق

۱۴۰۲/۱/۱۱
عالیه چطور میشه برنامه کاملشو دریافت کرد

امیر علی

۱۳۹۷/۱۰/۱۹
البته به جای فیدبو کاش طاقچه رو میزاشتین
من اونو ترجیح میدم

علیرضا

۱۳۹۵/۱۲/۱۶
عالی بود خیلی ممنون
مخصوصا حافظ نامه