خانهاخبار
نگاهی به مراحل تولید و آزمایش بوگاتی شیرون؛ سوپر اسپرت 1500 اسب بخاری

نگاهی به مراحل تولید و آزمایش بوگاتی شیرون؛ سوپر اسپرت 1500 اسب بخاری

کمپانی بوگاتی این هفته اعلام کرد سه دستگاه خودرو شیرون برای تحویل به مشتریان آماده شده است. در این مطلب به مراحل تولید و آزمایش Bugatti Chiron نگاهی می‌اندازیم.
۱۳۹۵/۱۲/۱۵

کمپانی بوگاتی این هفته اعلام کرد پس از ماه‌ها کار برای تولید و آزمایش سوپر اسپرت بوگاتی شیرون در کارخانه بوگاتی در مولسایم کشور فرانسه، سه دستگاه از این خودروها برای تحویل به خریداران آن‌ها در اروپا و خاورمیانه آماده شده‌اند.

به همین بهانه، به مراحل تولید و آزمایش این غول 2.6 میلیون دلاری نگاهی می‌اندازیم تا با چگونگی ساخت و تست آن بیشتر آشنا شویم.

ساخت خودرو بوگاتی شیرون از سفارش نخستین قطعات تا کامل شدن اتومبیل، 5 ماه زمان می‌برد. این خودرو سه هفته را در سالن رنگ می‌گذراند و پس‌ازآن، یک هفته شاسی آن سرهم می‌شود؛ البته این دو مرحله می‌تواند هم‌زمان انجام شود چراکه در آن‌ها روی بخش‌های متفاوتی از خودرو کار می‌شود. تنظیم و هم‌تراز کردن چرخ‌ها 1 تا 2 روز زمان می‌برد؛ این مرحله بخش مهمی است چراکه این ماشین باید بتواند با سرعت حدود 418 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. مونتاژ بدنه نیز به یک هفته زمان نیاز دارد.

image

هر خودرو تولیدشده به‌صورت گسترده آزمایش می‌شود. موتور 16 سیلندر و 1500 اسب بخاری شیرون قبل از قرار گرفتن داخل خودرو 8 ساعت آزمایش می‌شود. پس از نصب موتور داخل بدنه، ماشین تا سرعت 200 کیلومتر بر ساعت روی مسیر غلطک‌های چرخان داخل کارخانه تست می‌شود. تجهیزات جدیدی برای تست بوگاتی شیرون نصب شده است چراکه تجهیزات قبلی برای بوگاتی ویرون 1200 اسب بخاری طراحی شده بود و پاسخگوی قدرت و گشتاور بیشتر خودرو جدید نبود.

چرخ خودروها پیش از ترک کارخانه تعویض می‌شود و سپس آن‌ها مسیر 322 کیلومتری را در جاده‌های کوهستانی فرانسه طی می‌کنند تا ترمزها و سیستم تعلیقشان تست شود. پس‌ازآن خودروها به فرودگاه کلمار فرانسه منتقل می‌شوند تا راننده آزمایش‌کننده بوگاتی، در فرودگاه هر ماشین را تا سرعت 300 کیلومتر بر ساعت تست کند.

پس از بازگشت از فرودگاه، چرخ‌ها و لاستیک‌های مخصوص مشتری روی خودرو نصب می‌شود و پس‌ازآن ماشین مسیر 48 کیلومتری دیگری را طی می‌کند تا از بی‌نقص بودن سیستم‌های مکانیکی اطمینان حاصل شود. خودرو هنوز آماده تحویل نیست.

در جریان تست، قطعات حفاظتی زیادی روی خودرو نصب شده است تا بدنه و بخش داخلی خودرو را از آسیب حفظ کند. پس از باز کردن قطعات حفاظتی، ماشین به آزمایشگاه رنگ داخل کارگاه می‌رود و یک تکنسین دو روز کامل اتومبیل را صیقل می‌دهد. پس از این مرحله، هر خودرو 6 ساعت بررسی می‌شود. در این 6 ساعت یک تکنسین سانتیمتر به سانتیمتر ماشین را برای پیدا کردن خراش و خط بررسی می‌کند.

همه خط و خراش‌ها بررسی و رفع می‌شوند و پیش از خروج ماشین از کارخانه، مدیران کیفیت، تولید، فروش، پس از فروش و مدیرکل کارخانه اتومبیل را بررسی می‌کنند و پس‌ازآن اجازه تحویل صادر می‌شود.
کل این فرایند 1 یا 2 بار در هفته تکرار می‌شود. شرکت بوگاتی انتظار دارد هر سال حدود 70 دستگاه خودرو شیرون تولید کند و تا سال 2024، کار ساخت کل 500 دستگاه پیش‌بینی‌شده پایان یابد.

 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

sink

۱۳۹۵/۱۲/۱۶
واقعا نیاز به اینهمه سیلندر رو حجم موتور و اسب بخار نیست .
خنده داره ولی این موتور رو روی هر بدنه ای بذاری به همین شتاب و سرعت میرسه!
اصل مهندسی پیشرفته توی بازدهی هست نه بزرگ کردن. صدر جدول نیسان جی تی آر و آکیورا ان اکس اس قرار دارن . بعد پورشه ۹۱۸ و مک لارن و کوئیگ و زوندا و الی آخر
از ۲۰ نمره به بوگاتی میشه ۱۶ داد . چه ویرون چه شیرون
موتور هلیکوپتر گذاشتین روی ماشین بعد صفر تا صدش چند صدم ثانیه از سوپر اسپورت های ۶ و۸ سیلندر کمتره

محمدرضا

۱۳۹۵/۱۲/۱۶
شیرون بدنه سنگین تری نسبت به اونا داره سنگینیش هم به خاطر این که داخل سرعت خیلی بالا تعادل خودش رو از دست نده و موتور 16 سیلندر اون هم برای سرعت ساعتن که چون موتور قدتمندی است با 1500 اسب بخار شتابش از اونا بیشتره

Benyamin

۱۳۹۵/۱۲/۱۶
با سلام. لطفا نسبت به پخش نشدن کلیپ های تصویری در بخش اپ. جی اس ام. برسی لازم را به عمل بياوريد. دلیل این گفته بنده از آنجایی است که وقتی ویدئو های قرار داده شده در جی اس ام. را توسط اپ مخصوص باز میکنم دچار مشکل شده و علامت تعجب میاد. اما جالب اینکه وقتی همین ویدئو را از وب سایت شما پیگیری میکنم هیچ مشکلی نیست و پخش میشه.
با تشکر از شما

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۵/۱۲/۱۶
بوگاتی به درد جاده های غیراستاندارد کشور عزیزمان ایران نمیخوره،، طرف با پیکان رد میشه یه خطی میندازه روشو میره

Bahram

۱۳۹۵/۱۲/۱۵
میشه این ماشین رو با نقاشی های داوینچی مقايسه کرد .واقعا یه اثر هنریه هستش