خانهاخبار
مایکروسافت حجم آپدیت‌های ویندوز را 35 درصد کاهش می‌دهد

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ویندوز را 35 درصد کاهش می‌دهد

کمپانی مایکروسافت اعلام کرد با عرضه آپدیت سازندگان ویندوز در بهار امسال، قابلیت جدیدی به این سیستم‌عامل اضافه می‌شود که حجم آپدیت‌های ویندوز را به طور متوسط 35 درصد کاهش می‌دهد.
۱۳۹۵/۱۲/۱۴

برای طرفداران ویندوز که از حجم بالای آپدیت‌های ویندوز کلافه شده‌اند، خبر خوبی منتشر شده است؛ "پلتفرم آپدیت واحد مایکروسافت" که در ماه نوامبر برای آزمایش‌کنندگان به‌صورت محدود عرضه شده بود، با عرضه به‌روزرسانی سازندگان ویندوز در بهار امسال، در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت. این پلتفرم علاوه بر داشتن قابلیت‌های زمان‌بندی بسیار مفید، حجم آپدیت‌های آینده ویندوز را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد؛ با استفاده از این پلتفرم دیگر نیاز نیست کاربران همه آپدیت‌های ارائه‌شده را به‌صورت یکجا دانلود کنند.

image

این ویژگی که "بسته‌های دانلود مجزا" نام دارد، به کاربر امکان می‌دهد تنها آپدیت‌هایی را دانلود کند که نیاز دارد. فایل‌هایی که از قبل روی سیستم شما وجود داشته‌اند، با استفاده از این قابلیت بررسی می‌شوند و از آن‌ها برای بازسازی نسخه جدید سیستم‌عامل استفاده می‌شود. شاید این کار ساده به نظر برسد اما به گفته Laura Butler از مایکروسافت، با توجه به کدها و بخش‌هایی که در طی سالیان برای ویندوز نوشته شده است، انجام آن آسان نبوده است. برای آپدیت‌های بزرگ ویندوز مانند آپدیت سازندگان، همچنان باید آپدیت را به‌صورت کامل دانلود کنید اما به‌روزرسانی‌های بعدی پس‌ازآن، بسیار کم‌حجم‌تر خواهد بود؛ به گفته Bill Karagounis، مدیر بخش برنامه‌نویسی مایکروسافت، حجم آپدیت‌های بعدی به‌طور متوسط 35 درصد کمتر خواهد بود. حجم آپدیت‌ها برای آزمایش‌کنندگان بسیار کمتر خواهد بود اما سیستم‌های آن‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر، به‌صورت مکرر به‌روزرسانی می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)