خانهاخبار
تماشا کنید: پورشه پانامرا اسپرت توریزمو؛ همان پانامرا ولی عجیب‌تر!

تماشا کنید: پورشه پانامرا اسپرت توریزمو؛ همان پانامرا ولی عجیب‌تر!

بعد از مدت‌ها، پورشه دوباره محصولی ساخته که همه جا از آن صحبت می‌کنند: برادر دوقلوی پورشه پانامرا هفته آینده در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود.
۱۳۹۵/۱۲/۱۳

پورشه نام محصول جدیدش را پانامرا اسپرت توریزمو گذاشته است تا ثابت کند آن پانامرای مفهومی را، که سال 2012 باهمین نام معرفی کرد، برای چنین روزی ساخته بود!

اسپرت توریزمو برپایه نسل دوم پانامرا ساخته شده و اگر به جزییاتش دقت کنید می‌بینید که به غیر از قسمت انتهایی خودرو، میان این دو مدل تفاوت‌های بسیار ناچیزی وجود دارد. پورشه می‌گوید که اسپرت توریزمو نه در کلاس سدان‌ها قرار دارد، نه می‌توان آن‌را استیشن نامید است و نه در گروه خودروهای اسپرت جای می‌گیرد. پس اسپرت توریزمو دقیقا چه چیزی است؟! ما به این کلاس از خودروها می‌گوییم شوتینگ بریک.

image

همین ابتدای کار باید یک نکته جالب را بشنوید؛ اسپرت توریزمو با اینکه آن صندوق عقب کشیده پانامرا را ندارد ولی گنجایش محفظه بار آن از پانامرا بیشتر است طوریکه حجم صندوق عقب پانامرا به 495 لیتر می‌رسد اما این میزان برای اسپرت توریزمو 521 لیتر است! همچنین در پانامرا با خواباندن صندلی‌های ردیف، این حجم تا 1304 لیتر افزایش می‌یابد اما در اسپرت توریزمو این حجم اندکی بیشتر و معادل 1387 لیتر است.

بیشتر بخوانید:

معرفی پورشه پانامرا مدل 2017

معرفی پورشه پانامرا هیبریدی مدل 2018

اسپرت توریزمو گنجایش 1+4 نفر را دارد یعنی در ردیف عقب صندلی‌ها مشابه پانامراست و فقط دو سرنشین در آن راحتند و نفر سوم تنها باید در مواقع اضطراری سوار شود! کابین خودرو در ظاهر تفاوتی با کابین پانامرا ندارد اما چون جزییاتی از آن منتشر نشده است پس هنوز نمی‌توان با قطعیت درمورد آن نظر داد.

اسپرت توریزمو با همان پیشرانه‌های پانامرا وارد بازار می‌شود که قدرت خروجی‌شان در مدل‌های مختلف و همچنین قیمت پایه‌ای هرکدام را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. قیمت پایه‌ای اسپرت توریزمو تفاوتی چندانی با قیمت پایه‌ای پانامرا ندارد ولی اگر دقیق‌تر بگوییم اسپرت توریزمو در آمریکا حدود 5000 دلار و در اروپا حدود 7000 یورو از برادرش گران‌تر است. پیش‌فروش این آلمانی لوکس هم‌اکنون آغاز شده اما تحویل آن در اروپا از اواسط مهرماه 1396 و در سایر بازارها نیز از اواخر پاییز 96 خواهد بود.   

مدلقدرتقیمت آلمان
Panamera 4330hp97,557 یورو
Panamera 4S Diesel422hp123,975 یورو
Panamera 4S440hp120,048 یورو
Panamera 4 E-Hybrid462hp112,075 یورو
Panamera Turbo550hp158,604 یورو

 

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

محسن

۱۳۹۵/۱۲/۱۵
پولت نمیرسه بخری چرا الکی ایراد میگیری ؟

سروش

۱۳۹۵/۱۲/۱۴
غیر قابل توصیف!

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۱۴
@tv
ما پراید سوار نیستیم و نخواهیم شد اگر منو بدی دست داعش راحتترم تا اینکه پراید سوار بشم :) ضمناً این نعش کش رو هم به داعش و پراید ترجیح میدم :)
@محمد
:)

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۱۴
تو نخر :)

tv

۱۳۹۵/۱۲/۱۴
شما همون پراید رو سوار شو