خانهاخبار
پردازنده 10‌ هسته‌ای مدیاتک به‌زودی وارد بازار می‌شود

پردازنده 10‌ هسته‌ای مدیاتک به‌زودی وارد بازار می‌شود

کمپانی مدیاتک اعلام کرده است که بزودی پردازنده‌ای 10 هسته‌ای را با نام «Helio X30» وارد بازار خواهد کرد.
۱۳۹۵/۱۲/۱۲

مدیاتک یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان چیپست در جهان است و محصولات بسیار باکیفیتی را نیز وارد بازار کرده است. پردازنده‌هایی که توسط مدیاتک تولید می‌شوند، می‌توانند شانه به شانه پردازنده‌های اسنپدراگون و اگزینوس رقابت کنند. به علاوه، بازار بزرگ چین این امکان را برای مدیاتک فراهم آورده است تا محصولاتش را در گستره بیشتری عرضه کند. 

حال این کمپانی چینی از جدیدترین نسل پردازنده‌های خود با نام «Helio X30» رونمایی کرده است. این چیپست‌ها براساس معماری 10 نانومتری ساخته شده‌اند و نوعی GPU به کار رفته در آنها PowerVR است. مصرف‌ انرژی پردازنده‌های 10 نانومتری به نسبت انواع 14 نانومتری که در پردازنده‌هایی مانند اسنپدراگون 821 استفاده شده است، بسیار بهینه‌تر است. همچنین چیپ Helio X 30 بصورت 10 هسته‌ای وارد بازار خواهد شد. در این پردازنده از یک جفت هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.8GHz نیز استفاده شده است که می‌تواند از پس سنگین‌تر کارها نیز برآید. برای انجام کارهای سبک و متوسط نیز 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.2GHz در نظر گرفته شده و همچنین یک پردازشگر 4 هسته‌ای Cortex-A35 با فرکانس 2 گیگاهرتز نیز وجود دارد. 

image

تراشه Helio X30 می‌تواند تا 8 گیگابایت رم را نیز پشتیبانی کند. البته تمامی پردازنده‌های 10 نانومتری مانند اسنپدراگون 835 و Exynos 8895 نیز از این قابلیت برخوردار هستند. اما آن چیزی که می‌تواند برگ برنده را به دست Helio X30 بدهد، نوع GPU به کار رفته در آن است. این جی پی یو از انواع Power VR است و حتی در گوشی‌های آیفون نیز از این نوع پردازنده‌های گرافیکی استفاده می‌شود؛ البته مدیاتک تغییرات زیادی را در این نمونه ایجاد کرده است و نمی‌توان آن را با نمونه بکار رفته در آیفون یکی دانست.

پردازنده گرافیکی PowerVR GT7400 Plus که در هلیو ایکس 30 به کار رفته است می‌تواند از پس تمامی انواع کارهای گرافیکی سبک و سنگین برآید. نظر شما در مورد این پردازنده چیست؟ 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

حسین

۱۳۹۵/۱۲/۱۳
دقیقا?

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
هنگ تی سی هنوز نمیتونه پردازنده یک هسته ای تولید کنه شیائومی و هواوی پردازنده تولید میکنن خخخ

مجید

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
اینکه مدیاتک میخواد پردازنده رده بالا بزنه حرکت خیلی مثبتیه. تا اینجا هروقت اسم مدیاتک میومد میفهمیدیم گوشیه میان رده یا پایین رده ست.

ممد

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
توپپپپپپ عالییی

s

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
عالیه