خانهاخبار
27 درصد از گوشی‌های سال 2017 به نمایشگر AMOLED مجهز خواهند شد

27 درصد از گوشی‌های سال 2017 به نمایشگر AMOLED مجهز خواهند شد

براساس گزارش‌های منتشر شده، حدود 27 درصد از گوشی‌هایی که در سال 2017 به بازار عرضه می‌شوند، نمایشگر AMOLED خواهند داشت.
۱۳۹۵/۱۲/۱۱

وبسایت DigiTimes به استناد شواهدی از منابع صنعتی گزارش داده است که حدود 27 درصد از گوشی‌هایی که در سال 2017 به بازار عرضه می‌شوند، نمایشگر از نوع AMOLED خواهند داشت. محبوبیت نمایشگرهای AMOLED در چند سال اخیر به طرز قابل‌توجهی افزایش یافته است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال 2020، استفاده از این نوع نمایشگرها به اوج خود برسد.

با افزایش تقاضا برای نمایشگرهای AMOLED، غول‌هایی مانند Samsung Display می‌توانند سلطه خود بر این بازار را افزایش دهند. سامسونگ در حال حاضر بزرگترین تولید‌کننده نمایشگرهای امولد در جهان است و موسسه UBI پیش‌بینی کرده است که این کمپانی در سال 2020، حدود 72 درصد از بازار نمایشگرهای امولد را در اختیار خواهد داشت

image

البته همزمان با افزایش نیاز به نمایشگرهای AMOLED و افزایش تقاضای بازار، پای بازیگران دیگری نیز به میدان باز خواهد شد. LG Display از جمله کمپانی‌های فعال در زمینه ساخت نمایشگر محسوب می‌شود و این کمپانی قطعا برای پاسخگویی به نیازهای بازار در سال‌های آینده تمهیدات ویژه‌ای خواهد اندیشید. البته کمپانی‌های چینی را نیز نباید از یاد ببریم. از جمله کمپانی‌های چینی فعال در بازار نمایشگرها می‌توان به Tianma Micro-electronics، EverDisplay Optronics و BOE Technology اشاره کرد. 

اکثر تولید‌کنندگان چینی، از همین حالا تولید نمایشگرهای AMOLED را آغاز کرده‌اند؛ در حالی که کمپانی‌های مطرحی مانند شارپ و Japan Display هنوز برنامه مدونی برای این بازار ندارند و همانند LG Display بیشتر تمرکز خود را روی تولید پنل‌های نمایشگر برای ساعت‌های هوشمند قرار داده‌اند. از آنجایی که کمپانی سامسونگ در حال حاضر بصورت گسترده از نمایشگرهای AMOLED استفاده می‌کند، پیش‌بینی می‌شود که این کمپانی کره‌ای همین روند فعلی را ادامه دهد و اکثر گوشی‌هایی که در آینده با نمایشگر AMOLED عرضه می‌شوند، نام «سامسونگ» را یدک بکشند. 

براساس شایعات، اپل نیز برای استفاده از پنل‌های AMOLED اعلام آمادگی کرده است و کوپرتینویی‌ها برنامه دارند که آیفون بعدی را به این نوع نمایشگر مجهز کنند. همانطور که پیش‌تر هم خواندید، اپل برای خرید نمایشگرهای امولد، قراردادی به ارزش 4.3 میلیارد دلار را با سامسونگ به امضا رسانده است و همین احتمال مجهز شدن آیفون بعدی به نمایشگر امولد را تقویت می‌کند. 

در حال حاضر، کمپانی‌هایی مانند شیائومی، میزو، هواوی و GiONEE، گوشی‌هایی مجهز به نمایشگرهای AMOLED را روانه بازار کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که کمپانی‌های بیشتری نیز به سمت استفاده از این نوع نمایشگرها سوق پیدا کنند. البته فراموش نکنید که نمایشگرهای LCD به این آسانی‌ها میدان را خالی نخواهند کرد و برای منسوخ شدن این نوع نمایشگرها ممکن است چندین سال زمان نیاز باشد. 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
یک سوال آیا نمایشگر ال سی میتونه رنگ مشکی رو مثل آمولد نشون بده چون من دیدم قهوه ایه.تو نور خورشید هم قابل استفاده نیست اصلا

shahrad.sh

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
یک سئوال
در کیفیت این صفحه نمایش ها هیچ شکی نیست و تصاویر چشم نواز به نمایش در میانو
فقط چرا این صفحه نمایش نمیتونه رنگ سفید رو عالی نشون بده!؟
من سامسونگ دارم و وقتی کنار یک گوشی با صفحه نمایش LCD میذارم این موضوع مشخص میشه.
کمی به رنک سبز تمایل داره.

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
البته بهترین نیستش

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
چی شد مگه AMOLEDاشباه رنگ نمیکرد ؟ مگه نمیگفتین صفحه نمایشای سامسونگ بده؟ شرکتایه دیگه سالها از سامسونگ عقب تر هستند

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
فعلا هواوی شیائومی میزو وان پلاس و چند کمپانی دیگه استفاده کردند اپل هم در آیفون ۸ استفاده میکنه.کمپانی در پیت و بی کیفیت اچ تی سی هم در مدلa9استفاده کرده بود که کلاس کار رو پایین آورد.بهتره از همون صفحه نمایش های بی کیفیت ال سی استفاده کنه تا روزی که محو بشه.اون روز نزدیکه :دی