خانهاخبار
احتمال جایگزینی پورت لایتنینگ با USB-C در آیفون آینده

احتمال جایگزینی پورت لایتنینگ با USB-C در آیفون آینده

براساس خبری که در روزنامه وال‌ استریت ژورنال منتشر شده است، احتمال دارد که در آیفون آینده پورت لایتنینگ با USB-C جایگزین شود.
۱۳۹۵/۱۲/۱۱

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داده است که کمپانی اپل قصد دارد در آیفون آینده پورت لایتنینگ را با USB-C جایگزین کند و این تغییر احتمالا در مدل‌های 2017 اعمال خواهد شد.

تغییراتی مانند حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون در آیفون 7 و 7 پلاس شاید مهر تاییدی بر این ادعای وال‌استریت ژورنال باشد که اپل قصد دارد پورت لایتنینگ را به‌طور کامل از محصولات خود حذف کند. از طرف دیگر، در مک‌بوک‌های جدید شاهدیم که نقش و حضور USB-C در این محصولات به طرز قابل‌توجهی افزایش یافته است و با افزایش استفاده از USB نوع C قطعا مجالی برای پورت لایتنینگ باقی نخواهد ماند.

image

البته این دگردیسی شاید فرایندی زمان‌بر باشد؛ اما وال‌استریت ژورنال تاکید دارد که در نسل بعد آیفون شاهد این تغییر خواهیم بود و اپل برای شارژ دستگاه و اتصال وسایل جانبی از USB-C بجای کانکتور Lightning استفاده خواهد کرد. جایگزینی پورت Lightning با USB-C می‌تواند هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای سازندگان لوازم جانبی خبر خوبی باشد.

در این گزارش همچنین ذکر شده که ممکن است اپل برای اولین بار از صفحه‌نمایش OLED در آیفون‌هایش استفاده کند و بخواهد برای دهمین سالگرد رونمایی از آیفون، یک محصول خاص با ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد روانه بازار کند.

ما استفاده از USB-C بجای پورت لایتنینگ را به فال نیک می‌گیریم. شما چطور؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

kika

۱۳۹۵/۱۲/۱۳
دوست عزیز ، پرت لایتنینگ در انحصار اپل بوده و زمانی که طراحی شد ، انقلابی در انتقال سرعت داشت . این پرت در اکثر محصولات اپل موجود بود و این باعث میشد که کسانی که محصولات اپل داشتند ، اگر دوست داشتند ، با سرعت بالاتری کار کنند . تکنولوژی تایپ c از نسل ۳ رو رقبای اپل طراحی نکردند که به حساب ویژگی اونا قرار بدیم .یک سری از کمپانی های خاص مثل اپل و سونی تکنولوژی های جدیدی معرفی کردند گاهی موفق بودند و گاهی نبودند!
برای مثال میتونم به تکنولوژی بتا ماکس و بلوری در سونی که یکی موفق و دیگری نا موفق بود ، و همچنین به طراحی گوشی تاچ در ۱۰ سال پیش با طراحی سیستم عامل خاص برای اون توسط اپل و طراحی اولین کامپیوتر خانگی توسط این کمپانی اشاره کرد !
در مورد قیمت هم در کشور های پیشرفته معمولا گوشی های هوشمند توسط شرکت های اپراتور عرضه میشه که قیمت ها برای همه مناسب میشه .
در انتها دوست عزیز ، اگه ارزش پول مملکتمون اینقدر پایینه و اینکه به دلیل یک سری اتفاقات یک سری محصولات به صورت بازار سیاه وارد کشور میشن ، نباید این رو به حساب کمپانی هایی مثل اپل بگذاریم .
هیچ فکر کردیم که اگه روزی گوگل اندروید رو در انحصار خودش بگیره ، برای این گوشی های به اصطلاح نو آور چه اتفاقی میوفته؟
من نمیگم سامسونگ پنل اولدش بده ، ولی ما گوشی رو فقط برای پنل اولدش میگیریم ؟ ما اصل ماجرا که راحتی کار با سیستم عامل با نهایت امنیت و بدون هنگی و با بالاترین سرعت اجرای فرامین رو فراموش میکنیم و به دنبال تکنولوژی های چرتی مثل نوع پورت یا نوع شارژ وایر لس میریم !
آخرین حرفم اینه که من به شخصه گوشی ای دستم میگیرم که را دست باشه ! دنبال ژانگولر بازی از گوشیم نیستم !

sink

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
خیلی جالبه
اپل یه سری حرکات مسخره و عجیب انجام میده حتی به قیمت عقب افتادن از رقبا ، بهش میگن نوآوری کرد . بعد از مدتی دوباره برمیگرده به تکنولوژی روز ، میگن نوآوری اپل :|
ینی کلا به رفت و برگشتش میگن نوآوری و انقلاب . از پنل اولد میخواد استفاده کنه میشه محصول منحصر به فرد!!! سامسونگ الان پنج ساله داره گل لگد میکنه پس ؟!؟ :| ??
کلی گوشی با پنل اولد داریم الان
کلی گوشی با پورت یو اس بی سی داریم
کلی گوشی با شارژ وایرلس داریم
ولی اینا برای اپل نوآوری هست!
حالا بگذریم از قیمتگذاری های عجیب
و درکل سیاست جالبیه
سطح انتظار مردم رو تا حد مرگ پایین میاره ، بعد کم کم تکنولوژی های چند سال پیش رو معرفی میکنه . اینطوری همیشه چیز جدیدی برای معرفی داره چون مشتری هاش رو پنج سال از دنیا عقب انداخته .

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
دقیقا گوشی های بنجولش روز اول خش میشه تو جیب خم میشه تو هوای سرد خاموش میشه و خود به خود منفجر میشه حیف پول...

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
اینطوری آمار انفجار هاش و زخمی ها بیشتر از آیفون ۷ خواهد شد

Habib

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
والله من از اپل چهار داشتم تا الان كه 6s دارم نه هنگي ديدم نه مشكل باتري.بازيهاي مثل ند فور اسپيد اسفالت هشت مورتال كمبت موست وانتد و خيلي از بازيهايي با گرافيك بالا رو گوشيم داشتمو دارم مشكلي نداشتم.شما احتمالا اپلو با سامسونگ اشتباهي گرفتي