خانهاخبار
نگاهی نزدیک به قابلیت‌ها و پیشرفت‌های P10 و P10 Plus

نگاهی نزدیک به قابلیت‌ها و پیشرفت‌های P10 و P10 Plus

هوآوی در کنگره جهانی موبایل امسال از دو پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرد که به نظر می‌آید بتوانند راه موفقیت نسل قبلی خود را به خوبی طی کنند. در این مطلب نگاهی داریم به قابلیت‌های ویژه و پیشرفت‌هایی که این دو گوشی نسبت به نسل قبلی خود داشته‌اند.
۱۳۹۵/۱۲/۱۱

قبول کنیم یا نه، هوآوی امروز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است و پرچم‌داران این شرکت که در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی شده‌اند نیز توانسته‌اند نظر افراد بسیاری را به خود جلب کنند: P10 و P10 Plus که انتظار می‌رود مانند نسل قبلی خود فروش خوبی را به خصوص در بازار اروپا و آسیا تجربه کنند.

ممکن است در این چند روز ویژگی‌های سخت‌افزاری این دو گوشی را در خبرهای مختلف خوانده باشید، اما در این مطلب قصد داریم کمی عمیق‌تر به این ویژگی‌ها بپردازیم و ببینیم دو گوشی خانواده P10 نسبت به نسل قبل چه پیشرفت‌هایی داشته‌اند. پیشرفت‌هایی که ممکن است در خلال اخبار روتین معرفی گوشی‌ها زیاد به چشم نیایند. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

با لکه‌های انگشت خداحافظی کنید

image

بدنه دو گوشی جدید هوآوی گرچه از فلز ساخته‌ شده‌اند، اما هوآوی در ساخت آن‌ها از تکنولوژی Hyper Diamond-Cut استفاده کرده است که تماما توسط این شرکت چینی توسعه داده شده و باعث می‌شود قاب پشتی دستگاه جوری به نظر برسد که انگار از شیشه ساخته شده است. با این تفاوت که دیگر با مشکلات شکنندگی شیشه رو به رو نیست. علاوه بر این تکنولوژی فوق ضد اثر انگشت است که باعث می‌شود پشت گوشی‌تان اثری از لکه‌های انگشت به چشم نخورد. البته هوآوی این گوشی را در سه نسخه تولید کرده و دو نسخه دیگر از قاب پشتی شیشه‌ای High Gloss و قابی شبیه P9  به نام Sandblast بهره می‌برند.

رنگ‌بندی چشم‌نواز

image

یکی از تفاوت‌های بارز P10 نسبت به نسل قبل رنگ‌بندی بسیار متنوع آن است. موضوعی که هوآوی در کنفرانس معرفی گوشی‌هایش مانور زیادی روی آن داد. هوآوی برای رنگ‌بندی گوشی‌ جدیدش از کمک شرکت Pantone بهره برده است؛ شرکتی که به تعیین‌کننده رنگ سال مشهور است. بنابراین عجیب نیست رنگ سال را که با نام Greenery شناخته می‌شود در رنگ‌بندی‌های P10 می‌بینیم. از دیگر رنگ‌های چشم‌نواز P10 می‌توان به آبی، نقره‌ای‌، طلایی، سیاه گرافیتی، رز گلد و نقره‌ای اشاره کرد. این تنوع رنگ می‌تواند به خصوص برای بانوان بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

قدرت‌نمایی دوربین‌های اصلی

image

هوآوی بار دیگر تصمیم گرفته از تکنولوژی شرکت معتبر آلمانی لایکا در دوریبن گوشی‌اش استفاده کند. دوربین اصلی گوشی‌های P10 و P10 Plus از دو سنسور 20 مگاپیکسلی (مونوکروم) و 12 مگاپیکسلی (رنگی) شده است. البته تفاوتی بین دوربین این دو گوشی وجود دارد: دوربین پی 10 از گشودگی دهانه f/2.0 و پی 10 پلاس از گشودگی دهانه f/1.8 بهره می‌برد. همچنین دوربین دوگانه این گوشه‌ها به افکت بوکه طبیعی نیز مجهز شده‌اند که پیش از این در آیفون 7 پلاس دیده بودیم. ویژگی 3D Face Detection نیز می‌تواند به صورت پیشرفته‌تر از گذشته حضور شخص را در تصویر تشخیص دهد و به صورت خودکار بر روی صورت او تمرکز کند. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود تصاویر پرتره زیباتری بگیرید. از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به زوم هیبریدی و روشنایی پویا اشاره کرد.

دوربین سلفی پیشرفته

image

هوآوی اصلا نمی‌خواسته پرچم‌داران جدیدش از نظر دوربین کمبودی داشته باشند و به همین دلیل برای دوربین جلوی خانواده P10 نیز به سراغ شرکت لایکا رفته تا اطمینان حاصل کند پرچم‌دارانش می‌توانند بهترین تصاویر سلفی را ثبت کنند. حالت تشخیص خودکار می‌تواند متوجه شود که شخص در حال عکس گرفتن از خودش است یا می‌خواهد از یک گروه عکس بگیرد و با توجه به آن زاویه مورد نیاز تصویر را تنظیم کند. سنسور مورد استفاده در دوربین جلو 8 مگاپیکسلی و با گشودگی f/1.8 است تا بتواند در نور کم نیز تصاویر با کیفیتی به ثبت برساند.

باتری قدرتمندتر

image

P10 و P10 Plus به ترتیب از باتری‌های 3200 و 3750 میلی‌آمپرساعتی برخوردارند که به نظر می‌رسد به راحتی می‌توانند پاسخگوی نیازهای کاربران حرفه‌ای باشند. تکنولوژی SuperCharge هوآوی نیز تضمین می‌کند که تنها با 5 دقیقه شارژ گوشی خود بتوانید یک فیلم سینمایی کامل را با آن ببینید.

هوش مصنوعی در خدمت گوشی شما

image

خانواده پی 10 با رابط کاربری EMUI 5.1 عرضه می‌شوند که بر پایه اندروید نوقا توسعه یافته است. هوآوی گفته است که این نسخه به قابلیت یادگیری ماشینی مجهز شده و می‌تواند عادات شما در استفاده از گوشی را یاد بگیرد و بر اساس آن منابع مورد استفاده از جمله پردازنده، باتری و حافظه رم را به اپلیکیشن‌های مختلف اختصاص دهد. بدین ترتیب در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌شود و تجربه استفاده از اپلیکیشن‌ها نیز برایتان دلنشین‌تر خواهد بود.

قدرتمندتر از گذشته

image

هوآوی همچنان در گوشی‌های خود از پردازنده‌هایی خودساخته‌اش استفاده می‌کند. P10 نیز به برترین پردازنده فعلی هوآوی یعنی Kirin 960 مجهز شده که پیش از این در گوشی Mate 9 شاهد آن بوده‌ایم و به خوبی امتحان خود را پس داده است.

صفحه نمایش بهتر

image

P10 و P10 Plus در موارد اندکی با یکدیگر تفاوت دارند که یکی از آن‌ها نمایشگر است. نسخه بزرگ‌تر صفحه نمایشی 5.5 اینچی با رزولوشن WQHD (2550 در 1440 پیکسل) دارد. برای اولین بار است که در سری P شاهد چنین رزولوشنی هستیم و همین باعث شده P10 Plus با وجود داشتن صفحه نمایش بزرگ‌تر نسبت به P10 از تراکم پیکسلی بسیار بهتری (540 در برابر 432 پیکسل در اینچ) برخوردار باشد.

نظر شما در مورد دو پرچم‌دار جدید هوآوی چیست؟ آیا قابلیت‌های آن‌ها شما را ترغیب کرده‌ است که برای گوشی بعدیتان به سراغشان بروید؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

Omid

۱۳۹۵/۱۲/۲۰
سلام برنامه ی افکت بوکه ی خیلی خوب ینی شبیه همین گوشی ک دانلود کنیم موجود هست؟؟من گوشیم گلگسی a2017هستش

aminbahremand

۱۳۹۵/۱۲/۱۴
سلام دوست عزیز
بله هوآوی ادعا کرده که گوشیش ضد آبه، اما پی 10 پلاس موفق نشده هیچکدوم از استانداردهای IP رو کسب کنه. برای همین نمیشه با اطمینان از ضد آب بودن این گوشی حرف زد.

علی

۱۳۹۵/۱۲/۱۴
P10 plus استاندارد ip68 داره؟

Ali

۱۳۹۵/۱۲/۱۴
هواوی p10 plus با رم 6 حدودا چه قیمتی داره ؟؟؟

ایمان

۱۳۹۵/۱۲/۱۳
با سلام و مرسی از نقد خوبتون ، اما ویژگی ضد آب بودن گوشی p10 plus رو یادتون رفته اضافه کنید و انگار که‌ این رو انکار هم کردید ،(در چند نظر پایین تر)
اگه ویدیو معرفی گوشی رو ببینید ، متوجه میشوید که‌ p10 plus ضد آب هست , یعنی خود هواوی تو ویدیو معرفی ش گفته ، با تشکر