خانهاخبار
سامسونگ محصولات و راه‌حل‌های گسترده‌ای برای شبکه 5G تجاری معرفی کرد

سامسونگ محصولات و راه‌حل‌های گسترده‌ای برای شبکه 5G تجاری معرفی کرد

سامسونگ در نمایشگاه MWC 2017 از چند محصول مرتبط با شبکه همراه نسل پنجم (5G) رونمایی کرد که شامل دستگاه‌هایی مانند مودم بی‌سیم ثابت، ایستگاه رادیویی 5G و زیرساخت‌های پایه شبکه هستند.
۱۳۹۵/۱۲/۱۱

در جریان کنفرانس خبری سامسونگ الکترونیکس در روز یک‌شنبه ۸ اسفندماه ۱۳۹۵ در شهر بارسلونا در خلال نمایشگاه MWC 2017، این شرکت از محصولات مرتبط با شبکه همراه نسل پنجم (5G) رونمایی کرد که امکانات بسیاری برای کاربران خانگی و نهایی خواهد داشت. محصولات معرفی شده شامل دستگاه‌هایی مانند مودم بی‌سیم ثابت، ایستگاه رادیویی 5G، زیرساخت‌های پایه شبکه و محصولاتی از این دست بودند. این محصولات در حال حاضر در مرحله آزمایش‌های پیش از تجاری‌سازی هستند و در شبکه‌های مختلفی در گوشه و کنار دنیا از آن‌ها استفاده می‌شود تا عملکرد و قابلیت‌هایشان سنجیده شود. با این تفاسیر می‌توان گفت که خانواده محصولات 5G تجاری سامسونگ بر پایه تجربه، علم و آزمایش‌های مداوم به این مرحله رسیده‌اند که اکنون می‌توان از آن‌ها به عنوان کالایی مصرفی در صنعت آی‌تی استفاده کرد.

کیونگ‌ون چی‌یِن، قائم مقام اجرایی و رئیس بخش ارتباطات نوین سامسونگ الکترونیکس در مورد بحث تجاری‌سازی 5G چنین می‌گوید: «بیش از ۵ سال است که سامسونگ در حال تحقیق و توسعه متمرکز روی 5G است و محصولاتی که امروز شاهد آن‌ها هستیم، نشان دهنده این تلاش بی‌وقفه است. در حال حاضر محصولات 5G سامسونگ پیش از تجاری شدن در آمریکا در حال آزمایش هستند. نتایج این آزمایشات نشان می‌دهد که پتانسیل برای سرویس‌های مبتنی بر 5G وجود دارد و با حرکت ما در این مسیر، این پتانسیل نیز شکوفا می‌شود.»

image

 

روی لبه شبکه

سامسونگ از دیرباز به عنوان فروشنده محصولات نسل سوم (3G) و ال‌تی‌ای (LTE) در بازار ظاهر شده است و اکنون شاهد آن هستیم که روتر‌های خانگی 5G این شرکت، دنیای جدیدی را معرفی می‌کنند. روترهای خانگی 5G ارتباط و اتصالی مستقیم و بدون مداخله با شبکه بی‌سیم برقرار می‌کند. برای چنین ارتباطی تنها کافی است که مودم را در نزدیکی یک ایستگاه رادیویی 5G قرار داد. بیشینه نرخ داده تا یک گیگابیت در هر ثانیه می‌رسد و این امکان را برای توزیع‌کنندگان سرویس‌ فراهم می‌کند تا جایگزین مناسبی برای سرویس‌های کابلی‌ داشته باشند که اغلب هزینه پیاده‌سازی بالایی دارند.

یک شبکه اصلی کاملا مجازی

هسته اصلی شبکه نقطه‌ای برای کنترل و جهت‌دهی به ترافیک شبکه است و از این رو نقشی اساسی در این فرآیند ایفا می‌کند. سامسونگ با علم به این موضوع نسل جدیدی از زیرساخت‌های اصلی شبکه را تولید کرده است که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و بسیار منعطف هستند تا نیازها و خواسته‌های ارتباطی در حال رشد را پاسخگو باشند. سامسونگ در این محصولات از معماری مبتنی بر نرم‌افزار استفاده کرده است و این خاصیت سبب شده تا هسته مجازی اجازه تقسیم منابع و حتی عملگرهای مختلف شبکه را داشته باشد تا بیشترین بازده عملیاتی داشته باشد.

قابلیت‌های گسترده مدیریت شبکه

استفاده از معماری مبتنی بر نرم‌افزار یا همان مجازی‌سازی سبب می‌شود تا امکانات گسترده‌تر و بیشتری برای مدیریت سیستم‌های مختلف به وجود بیاید و این در حالی است که پتانسیل مسیریابی ترافیک و پیکربندی آن‌ها راحت‌تر و پویاتر از هر زمان دیگری خواهد بود. سامسونگ با تغییر ماهیت سیستم قدرتمند نگهداری و اجرای (MANO) و سیستم مجازی مدیریت المان‌های محلی (EMS) می‌تواند ضمانت دهد که هر بخش مجزای شبکه بالاترین بازده و عملکرد را داشته باشد. هرچند سیستم‌های مدیریت شبکه برای رسیدگی به فعالیت‌های پیچیده معماری‌های نسل بعد طراحی شده‌اند، اما کار کردن با این ابزارها برای مدیران شبکه بسیار راحت است و می‌توانند به سادگی  از آن‌ها استفاده کرده و کارایی خوبی از شبکه خود انتظار داشته باشند.

انتظار برای تجاری‌سازی

نسخه‌های پیش تجاری این محصولات و راه‌حل‌ها در حال حاضر در کشورهای کره، ژاپن و آمریکا در پیاده‌سازی و آزمایش بوده و خانواده محصولات 5G سامسونگ در انتهای مسیر خود برای وفق پیدا کردن با صنعت هستند. فارغ از سایر آزمایش‌های برنامه‌ریزی شده برای سال ۲۰۱۷ باید به این موضوع اشاره کرد که محصولات تجاری 5G سامسونگ به عنوان موج اول محصولات تجاری وارد صنعت می‌شوند تا نسل جدیدی از ارتباطات را پایه‌گذاری کنند. اما این پایان ماجرا نیست، سامسونگ قصد دارد تا خانواده محصولات 5G خود را گسترش دهد و به دنبال تولید محصولات 5G با امکان برقراری ارتباط روی فرکانس کمتر از ۶ گیگاهرتز است. سازگاری با استاندارد 5G که در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ نهایی می‌شود از دیگر الویت‌های سامسونگ و این شرکت محصولات خود را طوری طراحی کرده است که با اعلان استاندارد جدید 5G هم‌خوان باشند و به راحتی با استاندارهای مشخص شده توسط 3GPP سازگار شوند و بتوان آن‌ها را به‌روزرسانی کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
سامسونگ پیشتاز در نوآوری و تکنولوژی بقیه به گرد پاش نمیرسن.