خانهاخبار
هر آنچه باید در مورد دوربین‌ LG G6 بدانید

هر آنچه باید در مورد دوربین‌ LG G6 بدانید

یکی از ویژگی‌های بارز پرچمداران اخیر ال جی دوربین دوگانه آنهاست؛ امکانی که جی 6 نیز از آن برخوردار است. در این مطلب توضیحات بیشتری در مورد دوربین‌های ال جی جی 6 می‌دهیم و با هم چند نمونه از تصاویر ثبت شده با دوربین‌های آن را می‌بینیم.
۱۳۹۵/۱۲/۱۰

کیفیت و قدرت دوربین‌های موبایل به یکی از فاکتورهای مهم مشتریان در انتخاب گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. از آنجا که شرکت‌های تولیدکننده از خواسته کاربران مطلع هستند سعی دارند تا همیشه محصولات خود را به بهترین دوربین و بالاترین فناوری مجهز کنند.

ال‌جی یکی از شرکت‌هایی است که در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به این امر داشته است. نگاهی به گوشی‌های اخیر سری G و V ال‎جی مشخص می‌کند که داشتن دوربین با کیفیت چقدر برای این شرکت اهمیت دارد.

یکی از مشخصه‌های بارز LG G6، به عنوان جدیدترین پرچمدار ال‌جی، بخش دوربین است که همچون G5 از دو لنز دوربین استفاده می‌کند، با این حال تغییراتی نسبت به قبل داشته است. علاوه بر این بعضی از خصوصیات دوربین جلو نیز تغییر کرده است.

در ادامه در مورد ویژگی‌های دوربین‌های عقب و دوربین جلو جی 6 صحبت می‌کنیم و نمونه‌هایی از عکس‌های گرفته شده با آن را می‌بینیم تا بیشتر متوجه تغییرات این بخش در پرچمدار جدید ال‌جی شوید.

image

دوربین‌های عقب ال‌جی جی 6

ال‌جی یکی از معدود شرکت‌هایی است که پرچمداران خود را مجهز به دوربین دوگانه کرده است. این مورد با V10 آغاز شد و در ادامه استفاده از دو لنز دوربین در G5 و V20 را هم دیدیم. اما دوربین دوگانه G6 اندکی با مدل‌های قبلی فرق دارد.

این بار ال‌جی از دو لنز دوربین با سنسور 13 مگاپیکسلی IMX258 سونی استفاده کرده است که اندازه پیکسل‌های آن 1.12 میکرون است. زاویه یکی از این لنزها 128 درجه است و دیگری زاویه استاندارد 71 درجه دارد.

اندازه دیافراگم لنز 71 درجه G6 برابر با f/1.8 است؛ لرزشگیر اپتیکی تصویر دارد و از فناوری فوکوس PDAF بهره می‌برد. لنز دوربین پرچمدار سال گذشته کیفیت 16 مگاپیکسلی داشت بنابراین این کاهش کیفیت ممکن است تاثیر خود را در عکس‌ها نشان دهد. مورد دیگر حذف فوکوس لیزری خودکار دوربین است که آن را در جی 6 نمی‌بینید. به این ترتیب وظیفه نرم‌افزار پردازش تصویر دوربین برای خلق تصاویر فوق‌العاده دو چندان می‎شود.

در عوض کیفیت لنز دوم و عریض جی 6 از 8 به 13 مگاپیکسل رسیده است. این لنز همچنان فاقد ویژگی فوکوس خودکار و OIS است و اندازه دیاگرامی برابر با f/2.4 دارد. اگرچه نبود فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکی تصویر برای لنزهای عریض خیلی حیاتی نیست ولی به دلیل داشته اندازه دیافراگم f/2.4 عکس‌های خیلی خوبی در شرایط کم نور ثبت نخواهد شد.

برخلاف دوربین دوگانه P10، لنزهای دوربین G6 به صورت مجزا از هم کار می‌کنند. به این شکل که یکی مسئول ثبت عکس با زاویه عادی و دیگری مسئول ثبت عکس‌های عریض است. خوشبختانه در جی 6 می‌توانید به نرمی میان این دو لنز سوییچ و روی سوژه زوم کنید. اما خبر از گرفتن تصویر همزمان با دو لنز و ادغام آنها برای خلق تصاویر هنری جالب نیست.

دوربین جلو ال‌جی جی 6

با اینکه در LG V10 شاهد به کارگیری دو دوربین سلفی بودیم، این ویژگی در پرچمداران بعدی ادامه پیدا نکرد. G6 در جلو از یک دوربین 5 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد که قادر است عکس‌هایی با زاویه 100 درجه ثبت کند. به این ترتیب حتی با داشتن یک دوربین سلفی می‌توانید تصاویر عریضی ثبت کنید که فضای بیشتری در کادر آن جای می‎شود.

برای اینکه بیشتر با ویژگی‌های LG G6 آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم بررسی اولیه جی 6 را بخوانید

image
image

image
image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

sohail

۱۳۹۶/۲/۲۴
به نظر من واقعا اس ۷ اج بهتر
بود واقعا در شرایط کم نور و تاریک عکس های خوبی می گیره
چون f1.7هستش عکس ها روشن تر هستش

AJ

۱۳۹۵/۱۲/۲۲
یعنی چی که دوربیناش جداگانه کار میکنن؟ اگه این جوری باشه که هیچ فرقی با گوشی های تک لنزه نداره?????

حمیدرضا

۱۳۹۵/۱۲/۱۴
اس 8 و نوت 8 بهترین گوشی های سال 2017 هستند.من قبول دارم که ایفون به خاطر ده سالگی ایفون میخواد بترکونه اما انتهای خلاقیتش چی میتونه باشه؟میخواد اج بشه ؟یا میخواد از سامسونگ پنل اولد بخره؟! شایدم ضد اب بشه و گارانتی هم قبول کنه!!!
همونطور که اس 7 بهترین گوشی 2016 شد امسال هم همین طور خواهد شد.و باید بگم note 8 گوشی هست که تمامی دلخوری های note 7 رو جبران میکنه و عظمت سامسونگ به خوبی مشخص میشه

mostpha

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
نه متاسفانه اكثر گوشب هاي سوني صرفا براي اينكه مقرون به صرفه در بيايد صفحه نمايش جالبي ندارند توجه كن نوشتم اكثر گوشي هاي برند سوني.حالا كه 2017 هست سوني بايد بهتر عمل كند اما در هر حالت 2 كمپاني سامسونگ و ال جي پيشرو در جهان هستند

Ali

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
خخخ از همین الان تو کف اس 8 بمونین
مثل همیشه اپل میاد یه شاهکار دیگه هم میزنه و پرچمدار سامسونگ و به فنا میده
آقا مجتبی هم که میگی نمیشه یه برنامه یا آهنگ گرفت با ایفون،کی همچین حرفی زده؟
ایفون هم همه ی آهنگ هارو با همین برنامه ی shareit میگیره از بقیه
بعد که میگی یه حافطه ی جانبی هم نمیخوره.
خب دوست عزیز
مثل سامسونگ یا بقیه ی برند ها نیست که هر آشغال و ویروسی دلت خواست بتونی واردش کنی
در ضمن.
کسی که گوشیش ایفون 7 باشه و حافظه ی پایه اش 64 گیگ باشه و حافظه ی آخرین مدلش 256 گیگ باشه،دیگه حافظه ی جانبی میخواد چکار؟؟؟??