خانهاخبار
گوشی هوشمند شما آنقدرها هم هوشمند نیست

گوشی هوشمند شما آنقدرها هم هوشمند نیست

آیا تا به حال به جواب‌های سیری اپل یا دستیار هوشمند گوگل دقت کرده‌اید؟ چند درصد از پاسخ‌ها درست بوده‌اند؟ دستیارهای هوشمند، هنوز تا هوشمند شدن به معنای واقعی کلمه فاصله بسیار دارند و فعلا باید هوش مصنوعی واقعی را در فیلم‌ و سریال‌ها ببینیم.
۱۳۹۵/۱۲/۱۰

سیری اپل و دستیار گوگل، دوتا از محبوب‌ترین دستیارهای هوشمند مجازی و پرحرف هستند که اولی روی آیفون 4s به بعد و دومی روی دستگاه جدید گوگل به نام پیکسل یافت می‌شود. البته، می‌توانید چند ویژگی گوگل اسیستنت را در گوگل الو (پیامرسان گوگل) نیز امتحان کنید.

هردوی این دستیارها می‌توانند در حد سطوح پایه با شما صحبت کنند. اما، هنوز فاصله زیادی با آن هوش مصنوعی دارند که در فیلم و سریال‌ها می‌بینیم.

جارویس، هال 9000 و دیتا هنوز هم یکه‌تازان عرصه هوش مصنوعی هستند!

هنوز راه زیادی مانده‌است تا بتوانیم سیری و دستیار گوگل را دستیار هوشمند بنامیم. اغلب اوقات، هیچکدام از این ربات‌ها وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند. گفته‌هایمان را به درستی متوجه نمی‌شوند، جواب‌های غلط می‌دهند یا فقط مزه‌پرانی می‌کنند. گاهی اوقات، ترکیبی از این مشکلات به وجود می‌آید و باعث خنده کاربران می‌شود.

تصاویر زیر، بخشی از اشتباهات این دو ربات هوشمند را نشان می‌دهد که ممکن است باعث خنده شما بشود. بگذارید با دستیار گوگل و تعدادی از واکنش‌های شرمنده‌کننده آن شروع کنیم.

دستیار بعدی، سیری اپل است که هم تجربه بیشتری نسبت به دستیار گوگل دارد و هم تعداد کاربران بیشتری از آن استفاده می‌کنند. اغلب اوقات می‌توان گفتگوی نسبتا صحیحی با سیری داشت، اما زمان‌هایی وجود دارد که سیری چندین چیز را با هم مخلوط می‌کند و جواب‌های خنده‌داری می‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

میلاد

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
کورتانا رو ویندوز 10 ویرانگره اصلاً یه چیزی میگم یه چیزی میشنوی
می گی Hi cortana نیم ساعت طول میکشه از نت اطلاعات بگیره
می گی how are weather in *** بعد ببین خوابش می بره
بعد تازه خدا نکنه یه مقدار سر به سرش بزاری کلاً میره تو خلصه
باز صد رحمت به دستیار گوگل و اپل
ماکروسافت تو این کارا نیاد بهتره ویندوزم داغون کرده

صالح

۱۳۹۵/۱۲/۱۰
اینا که گفتین اصلا هوشمند نیستن دستیار هوشمند فقط کورتانا اگه یه کم هم زبان بلد باشی بدون اشتباه کار میکنه

Ali

۱۳۹۵/۱۲/۱۰
اشتباهات سیری خیلی افتضاه هست تو این عکسا اشتباهات گوگل هم خنده دار :)))

یکی

۱۳۹۵/۱۲/۱۰
کورتانا نسخه اندروید هم داره...

جواد

۱۳۹۵/۱۲/۱۰
گوشی ویندوزی از زیر‌خاک دربیاریم ؟؟