خانهاخبار
رابط کاربری EMUI 5.1 هوآوی معرفی شد

رابط کاربری EMUI 5.1 هوآوی معرفی شد

کمپانی هوآوی، همزمان با معرفی پرچمداران جدید خود، از جدیدترین نسخه رابط کاربری خودم موسوم به EMUI 5.1 نیز رونمایی کرد. در این رابط کاربری، تمرکز اصلی بر عملکرد و کاربردپذیری است.
۱۳۹۵/۱۲/۹

همان‌طور که پیش‌تر خواندید، کمپانی هوآوی سرانجام از جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار خود رونمایی کرد؛ اما این تنها چیزی نبود که چینی‌ها در این روز عرضه کردند، بلکه هوآوی در این روز از جدیدترین نسخه رابط کاربری خود، یعنی EMUI 5.1، نیز رونمایی کرد. این رابط کاربری جدید به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های پی 10 و پی 10 پلاس نصب شده است و به‌زودی برای سایر دستگاه‌ها نیز منتشر خواهد شد. در این رابط کاربری جدید شاهد بهبودهایی نسبت به نسخه قبلی هستیم.

image

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در EMUI 5.1 شاهدیم تمرکز رابط کاربری بر عملکرد کلی دستگاه است و هوآوی نیز ویژگی‌هایی مانند Ultra Memory و Ultra Response در رابط کاربری جدید تعبیه کرده است.

Ultra Memory یک الگوریتم جدید با تمرکز روی بازیابی است و بنابراین می‌تواند حافظه RAM را سریع‌تر آزاد کند. همچنین این الگوریتم می‌تواند رفتارهای شما در استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف شناسایی و رهگیری کند و بر همین اساس عملکرد و سرعت بارگذاری اپلیکیشن‌ها را افزایش دهد.

Ultra Response نیز به لطف درایور جدید می‌تواند پاسخ‌های نمایشگر به لمس را بهبود بدهد؛ بدین‌صورت که نمایشگر، نهفتگی لمس کمتری خواهد داشت و درایور می‌تواند با رهگیری حرکات انگشت، پیش‌بینی‌های لازم را برای عمل لمس کردن انجام دهد. هوآوی می‌گوید که نمایشگرهایش در حال حاضر دقت و سرعتی برابر با نمایشگر گوشی‌های آیفون دارند.

از دیگر ویژگی‌هایی نیز که به رابط کاربری EMUI 5.1 اضافه‌شده است می‌توان به حذف دکمه‌های حساس به لمس بازگشت و وظیفه‌ها و استفاده از کلید هوم به‌عنوان ابزار چندوظیفه‌ای اشاره کرد. همچنین قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی پیشرفته از ژست‌های حرکتی نیز به رابط کاربری جدید افزوده‌شده است.

اما یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در رابط کاربری جدید هوآوی شاهدیم افزوده شدن ویژگی‌هایی جدید به بخش گالری دستگاه است؛ بدین صورت که وقتی دستگاه هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهد، خود گالری تصاویر را ایندکس و بر اساس مکان و افراد حاضر در عکس آن‌ها را دسته‌بندی می‌کند. همچنین گالری می‌تواند از بهترین لحظات نیز ویدئو تهیه کند. هرچند که این ویژگی‌ها سال‌هاست که به‌صورت پیش‌فرض در گالری سیستم‌عامل اندروید وجود دارد، هوآوی اولین بار است که از آن‌ها استفاده می‌کند. همچنین در EMUI 5.1 شاهد بهبودهایی در اپلیکیشن تقویم و ویژگی‌های اشتراک‌گذاری نیز هستیم.

تمام مواردی که در بالا خواندید به رابط کاربری EMUI 5.1 اضافه‌شده است. هوآوی ادعا دارد که در حال حاضر بیش از 12 میلیون نفر از رابط کاربری EMUI 5.0 استفاده می‌کنند و این کمپانی تلاش می‌کند که تجربه آن‌ها درزمینهٔ استفاده از این رابط کاربری را بهبود دهد. همچنین لانچرهای جدید رابط کاربری به همراه دستگاه‌های P10 و P10 Plus عرضه‌شده‌اند و احتمالا شاهد عرضه آن‌ها برای سایر دستگاه‌ها نیز باشیم.

نظر شما در مورد رابط کاربری جدید هوآوی چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

مجتبی

۱۳۹۶/۹/۸
گوشی من نوا دو‌پلاسه و برای منم این سیستم اومد و بروزرسانی کردم

Shahab

۱۳۹۶/۱/۱۰
تو اندروید 7 داره، من honor 8 دارم میتونی تو تنظیمات آپ دراور رو اضافه کنی

J2ME

۱۳۹۵/۱۲/۱۰
اون سلیقه شخصیه مشتری هست
وگرنه IOS هوم اسکرین هم نداره و صفحه از اپ دراور شروع به کار میکنه
شاید طراحی لاک اسکرین یخورده مینیمالیستی به نظر بیاد به عنوان هوم اسکرین

عارف

۱۳۹۵/۱۲/۹
برابر تجربه پیشین خودم از هوآوی و رابط کاربری 4.1که از ابتدا برای گوشی های خانوادهp9آغاز شد و فقط برای گوشی های بعد از این سری به کار گرفته شد و حتی برای میت۸ هم انجام نشد احتمالا رابط کاربری5. 1هم فقط برای خانوادهp10 و گوشی های تولید 2017منتشر بشه و سایر گجت های قدیمی بی بهره باشند

emad021

۱۳۹۵/۱۲/۹
Just Touchwiz ?