خانهاخبار
موتورولا از Moto G5 و Moto G5 Plus رونمایی کرد

موتورولا از Moto G5 و Moto G5 Plus رونمایی کرد

موتورولا در کنگره جهانی موبایل از دو گوشی جدید سری محبوب G رونمایی کرد: Moto G5 و Moto G5 Plus. برای بررسی مشخصات این دو گوشی با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۱۲/۸

موتورولا جزو آن دسته از تولیدکنندگانی است که میان‌رده‌های با ارزش خرید بالایی تولید می‌کند و سری G همیشه از محبوب‌ترین سری‌های این شرکت بوده است. پس از انتشار اخبار و شایعات فراوان در مورد نسل پنجم Moto G سرانجام امروز و در کنگره جهانی موبایل این گوشی به همراه Moto G5 Plus معرفی شد. برای اینکه نگاهی به مشخصات این دو گوشی جدید بیندازید، با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

یکی از ویژگی‌های بارز موتو جی 5 و موتو جی 5 پلاس بدنه فلزی و حسگر اثر انگشتشان است. این دو گوشی از نظر اندازه صفحه نمایش با هم تفاوت زیادی ندارند: Moto G5 با صفحه‌نمایش 5 اینچی و Moto G5 Plus با صفحه نمایش 5.2 اینچی تولید شده‌اند. صفحه نمایش هر دو گوشی رزولوشن فول اچ‌دی را به تصویر می‌کشدو هر دو با گوریلا گلس 3 محافظت می‌شوند.

از نظر ابعاد و اندازه موتو جی 5 با ابعاد 144.3 در 73 در 9.5 میلی‌متری‌اش 145 گرم و موتو جی 5 پلاس با ابعاد 150.2 در 74 در 7.9 میلی‌متری‌اش 155 گرم وزن دارد. هر دو گوشی تنها در رنگ‌های طلایی و خاکستری عرضه می‌شوند.

از نظر سخت‌افزاری مشخصات دو گوشی جدید موتورولا تفاوت بیشتری دارند. Moto G5 به اسنپدراگون 430 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز مجهز شده، در حالی که Moto G5 Plus از پردازنده میان‌رده قدرتمند اسنپدراگون 625 با فرکانس 2 گیگاهرتز استفاده می‌کند. موتو جی 5 در دو نسخه با رم‌های 2 و 3 گیگابایتی عرضه می‌شود، اما رم موتو جی 5 پلاس 3 یا 4 گیگابایتی است که برای یک میان‌رده بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

image

موتو جی 5 با حافظه‌های داخلی 16 و 32 گیگابایتی و موتو جی 5 پلاس با حافظه‌های 32 و 64 گیگابایتی به فروش می‌رسند. البته هر دو گوشی از حافظه‌های جانبی microSD نیز پشتیبانی می‌کنند. Moto G5 باتری‌ای به ظرفیت 2800 میلی‌آمپرساعت و Moto G5 Plus باتری‌ای به ظرفیت 3000 میلی‌آمپرساعت دارند. نکته جالب توجه قابل تعویض بودن باتری هر دو گوشی است.

image

در زمینه دوربین نیز دو گوشی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، با این حال طبق انتظار موتو جی 5 پلاس دوربین بهتری دارد. موتو جی 5 دوربینی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه f/2.0 و فلاش دوگانه دارد که می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن 1080p ضبط کند. دوربین جلوی این محصول نیز 5 مگاپیکسلی است. موتو جی 5 پلاس با وجودی که رزولوشن 12 مگاپیکسلی دارد و در نظر اول ممکن است ضعیف‌تر به نظر بیاید، اما به خاطر بزرگ‌تر بودن اندازه پیکسل‌ها و همچنین گشودگی دهانه f/1.7 می‌تواند تصاویر بهتری به خصوص در نور ضعیف بگیرد. دوربین جلوی این گوشی تفاوتی با برادر کوچک‌ترش ندارد.

image

هر دو گوشی جدید موتورولا با اندروید 7 به بازار می‌آیند. گرچه هنوز زمان دقیق عرضه این دو میان‌رده به بازار تعیین نشده است، اما گفته می‌شود اواسط ماه مارچ (اواسط فروردین) باید منتظر حضور این دو گوشی پشت ویترین مغازه‌ها باشیم. قیمت مدل پایه‌ی Moto G5 با 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم 211 دلار و قیمت مدل پایه‌ی Moto G5 Plus با 32 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم 229 دلار تعیین شده است.

نظر شما در مورد نسل پنجم گوشی‌های Moto G چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

mohammad

۱۳۹۶/۴/۱۰
motog5الان تو ایران هستش یا نه؟؟ممنون میشم یکی بهم پاسخ بده؟؟؟

Pl

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
خیلی زشته، مخصوصا جلوش?????

حسن

۱۳۹۵/۱۲/۹
موتورولا با این کیفیت زیر ۱ میلیون...خیلی خوبه ...

خلیج فارس persian gulf

۱۳۹۵/۱۲/۸
موتو جی 5 پلاس مشخصات خوب و قیمت معقولی داره