خانهاخبار
آمار میلیونی فروش گوشی‌های پایین‌رده توسط نوکیا در سال ۲۰۱۶

آمار میلیونی فروش گوشی‌های پایین‌رده توسط نوکیا در سال ۲۰۱۶

نوکیا با فروش 35 میلیون گوشی پایین رده در سال 2016، در جایگاه دوم شرکت‌هایی قرار گرفت که بیشترین گوشی پایین‌رده را در این سال فروخته‌اند. سامسونگ با فروش 52 میلیون گوشی، بالاتر از Nokia قرار گرفت.
۱۳۹۵/۱۲/۸

این تصور که گوشی‌های پایین‌رده منسوخ شده‌اند، اشتباه است. درحالی‌که به‌ندرت خبری از این گوشی‌های خاص منتشر می‌شود، آن‌ها هنوز بخش بزرگی از کل گوشی‌های فروخته‌شده را به خود اختصاص داده‌اند. در سال 2016، 35 میلیون گوشی پایین‌رده فقط با برند نوکیا فروخته شده است.

image

شرکت HMD دسامبر گذشته حق امتیاز گوشی‌های نوکیا را خرید و در حال حاضر چند مدل جدید، ازجمله نوکیا 150، عرضه کرده است. مایکروسافت و HMD در سال 2016 درمجموع بیش از 35 میلیون گوشی پایین‌رده نوکیا فروختند، پس بازار گوشی‌های پایین‌رده هنوز زنده است، گرچه آمار نسبت به 90 میلیون گوشی فروخته‌شده در سال 2015 افت قابل‌توجهی داشته است.

نوکیا با فروش 35 میلیون گوشی، 8.9 درصد از مجموع گوشی‌های پایین‌رده فروخته‌شده در دنیا را به خود اختصاص داده است که این برند را در جایگاه دوم از این نظر قرار داده. سامسونگ با فروش 52 میلیون گوشی پایین‌رده، با سهم 13.2 درصدی در جایگاه نخست قرار گرفته است. TCL-Alcatel نیز در سال 2016 تعداد 28 میلیون گوشی پایین‌رده فروخت و با کسب 7 درصد از سهم بازار در رده سوم قرار گرفت.

شرکت HMD بر عرضه مدل جدیدی از گوشی محبوب و افسانه‌ای 3310 کار می‌کند. همه چشم‌ها به HMD و این گوشی جدید دوخته شده است و اگر گوشی جدید انتظارات را برآورده کند، شاید موفقیت آن، جایگاه نخست را برای نوکیا به ارمغان آورد.

نوکیا امروز در کنگره جهانی موبایل 2017 در بارسلون گوشی 3310 مدرن و دیگر گوشی‌های خود را معرفی می‌کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Nokia

۱۳۹۵/۱۲/۸
فروش پایین رده‌های NOKIA از کل فروش دو سه سال اخیر HTC بیشتره

خلیج فارس Persian Gulf

۱۳۹۵/۱۲/۸
ایکاش گوشی بالا رده خودشو هم معرفی میکرد.
حالا فعلا به همینها هم راضی هستیم
احتمالا در فروردین گوشی بالارده اش رو معرفی میکنه