خانهاخبار
5 تیم از اپل روی تکنولوژی شارژ بی‌سیم کار می‌کنند

5 تیم از اپل روی تکنولوژی شارژ بی‌سیم کار می‌کنند

خبرگزاری رویترز اعلام کرده که کمپانی اپل 5 تیم مختلف را برای توسعه شارژ بی‌سیم برای محصولات آینده خود به کار گرفته است.
۱۳۹۵/۱۲/۸

شارژ بی‌سیم ازجمله ویژگی‌هایی است که تاکنون در مورد استفاده از آن در آیفون آینده خبرهای زیادی منتشر شده است؛ اما هرروز که می‌گذرد، شایعات در این زمینه هرچه بیشتر رنگ و بوی واقعیت به خود می‌گیرند و احتمال استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم در آیفون بعدی پررنگ‌تر می‌شود. 

حال خبرگزاری رویترز، به نقل از یک منبع آگاه، اعلام کرده که در حال حاضر کمپانی اپل 5 تیم مختلف را برای توسعه فناوری شارژ بی‌سیم به کار گرفته است. برای کمپانی‌ای به بزرگی اپل استفاده از 5 تیم مختلف برای توسعه این فناوری ممکن است تا حدودی عجیب به نظر برسد؛ اما همین کار شاید نشان از اهمیت دوچندان تکنولوژی شارژ بی‌سیم در محصول آینده اپل داشته باشد. پیش‌ازاین نیز اعلام شده بود که اکثر قریب‌به‌اتفاق کاربران آیفون خواهان اضافه شدن فناوری شارژ بی‌سیم به آیفون آینده هستند و همین مورد شاید اپل را وا‌داشته است برای ارائه محصولی ناب و متفاوت، تمام تلاش خود را به کار بگیرد. 

image

اگر به یاد داشته باشید، پیش‌ از این برایتان نوشتیم که کمپانی اپل سرانجام به کنسرسیوم شارژ بی‌سیم پیوسته است و در کنار کمپانی‌هایی مانند سامسونگ، نوکیا، اچ‌تی‌سی و... برای توسعه استانداردهای شارژ بی‌سیم Qi تلاش خواهد کرد؛ اما بااین‌حال هنوز هم به‌طورقطع مشخص نیست که آیفون آینده به فناوری شارژ بی‌سیم مجهز می‌شود و حتی Menno Treffers، مدیر کنسرسیوم شارژ بی‌سیم، نیز این موضوع را تائید نکرده است. اما از طرف دیگر، پتنت‌هایی هم که به‌تازگی منتشرشده است، حکایت از آن دارند که کوپرتینویی‌ها قصد دارند تکنولوژی شارژ بی‌سیم اختصاصی خودشان را توسعه دهند و البته این تکنولوژی را برای دستگاه‌های اپل واچ نیز کاربردی‌تر کنند.

سال 2017 قطعا سالی تعیین‌کننده برای اپل خواهد بود. مردان کوپرتینو در حال حاضر و حتی باوجود فروش نسبتا خوب محصولاتی مانند آیفون 7، اوضاع مناسبی ندارند و حتی خبر رسیده که اپل به جایگاه پنجم بازار چین سقوط کرده است و برند این کمپانی نیز در سال 2016 با یک پله سقوط در جایگاه دوم ارزشمند‌ترین برند دنیا، پس از گوگل، ایستاد؛ اما شکی نیست که کوپرتینویی‌ها شدیدا به موفقیت آیفون 8 چشم دوخته‌‌اند و ارائه این محصول می‌تواند سنگ محک خوبی برای تیم کوک باشد تا ثابت کند دوران جابز تمام‌شده و اکنون دوران اوست. 

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا سرانجام اپل آیفون بعدی را به شارژ بی‌سیم مجهز خواهد کرد؟ 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

italodance

۱۳۹۵/۱۲/۹
T.O.P
ایشون دارند از نمونه اولیه و نپخته استفاده میکنند فرق میکنه

italodance

۱۳۹۵/۱۲/۹
حسام
فرق دارند ما الان تو بازار برای هر محصولی هزاران کالا داریم اما ایا همگی برابرند؟

داود

۱۳۹۵/۱۲/۸
?بسيار جاي تامل داره كه طرفداران دو اتيشه ايفون تو اخبارات مربوط به ايفون نظر ميدن!مرسي!
تو خوبي....
فقط دليل تبليغات گوشي دشمن تو تبليغات تلوزيون ايران جواب امثال شماهاست...
شايدم شماربيشتر ميدوني!

حسین

۱۳۹۵/۱۲/۸
دقیقا موافقم اپل تو این چند سال هیچ چیز جدیدی نداشته حتی اندازه ایفون 2015 با 2016 دقیقا یکیه! دلیل اینکه این شرکت هنوزم سرپاست عده ای هستن که به خاطر کلاس گذاشتن این گوشی ها رو میخرن و اپل هم ۵ برابر قیمت تولید گوشی سود میخوره بعدش هم کنفرانس میزاره میگه ما پرسودترین شرکت هستیم! در حالی که این سود به خاطر گرون فروشی حاصل شده نه ارائه نوآوری و خلاقیت.

T.O.P

۱۳۹۵/۱۲/۸
این اقا قبل از اینکه شرکت اپل حتی شارژ بیسیم رو طراحی کنه داره از شارژ بیسیم اپل استفاده میکنه و لذت میبره....