خانهاخبار
بودجه یک میلیارد دلاری سامسونگ برای خرید شرکت‌های هوش مصنوعی

بودجه یک میلیارد دلاری سامسونگ برای خرید شرکت‌های هوش مصنوعی

بنا بر گزارش‌ها، سامسونگ مبلغ یک میلیارد دلار برای خرید شرکت‌های هوش مصنوعی و سرمایه‌گذاری در این حوزه در نظر گرفته است. شاید اولین محصول سرمایه‌گذاری Samsung دستیار بیکسبی Galaxy S8 باشد.
۱۳۹۵/۱۲/۳

احتمالا سامسونگ در آستانه هزینه کردن مبلغی بالا برای خرید شرکت‌های مرتبط با هوش مصنوعی است. گزارشی به نقل از یک مقام اجرایی ناشناس در دفاتر امریکای سامسونگ می‌گوید این شرکت بودجه‌ای یک میلیارد دلاری کنار گذاشته است تا شرکت‌هایی فعال در حوزه هوش مصنوعی را بخرد.

image

این بودجه عظیم تنها برای خرید صرف نخواهد شد، بلکه برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های درگیر در حوزه هوش مصنوعی نیز مصرف می‌شود. گرچه با 1 میلیارد دلار می‌توان شرکت‌های بااستعداد و فناوری‌های زیادی خرید، این مبلغ در مقایسه با مبلغ 8 میلیارد دلاری چندان زیاد نیست؛ همان مبلغی که سامسونگ برای خرید Harman International صرف کرد. دو سرمایه‌گذاری اخیر سامسونگ شاید به نظر به هم مرتبط نباشند؛ شرکت Harman به سیستم‌های سرگرمی و تجهیزات صوتی و تصویری داخل ماشین شناخته شده است، اما بخش‌هایی دارد که روی پروژه‌های هوش مصنوعی، شهرهای هوشمند و کنترل صوتی کار می‌کنند. همه این موارد بخش‌های کلیدی در هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشین هستند.

معامله Harman علاقه عمیق سامسونگ را به هوش مصنوعی و کمپانی‌های مرتبط با این حوزه نشان داد؛ موضوعی که شواهد آشکارتری نیز برایش وجود دارد. یکی از این شواهد خرید Viv Labs توسط سامسونگ بود؛ شرکت هوش مصنوعی که سیری اپل را ساخت. گزارش‌های متعدد در مورد دستیار هوش مصنوعی سامسونگ با نام بیکسبی را نیز به این شواهد اضافه کنید. علاوه بر این، سامسونگ از طریق بازوی سرمایه‌گذاری Catalyst در مرحله اخیر سرمایه‌گذاری SoundCloud شرکت کرده است؛ این سرمایه‌گذاری بر توسعه پلتفرم هوش مصنوعی Houndify تمرکز کرده است. سامسونگ علاوه بر Catalyst، از طریق برنامه Samsung Next، مبلغی 150 میلیون دلاری برای استارتاپ‌های حوزه واقعیت مجازی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در نظر گرفته است.

سامسونگ رسما از علاقه خود برای خرید کمپانی‌های هوش مصنوعی سخن گفته است. سرپرست بخش تحقیق و توسعه نرم‌افزار سامسونگ در اواسط سال 2016 به بلومبرگ گفت: «به‌طورجدی به دنبال خرید یا ادغام با شرکت‌های بخش نرم‌افزار در همه حوزه‌ها هستیم. ما همه احتمالات ازجمله هوش مصنوعی را در نظر داریم. هوش مصنوعی دیگر یک گزینه نیست بلکه از بایدهاست.»

رئیس بخش لوازم‌خانگی سامسونگ در جریان مصاحبه‌ای در CES اظهارات مشابهی داشت. او گفت: «ما به تلاشمان برای توسعه فناوری و محصولاتی ادامه می‌دهیم که توان خواندن ذهن مشتریان را دارند، تا کاربران برای انجام کارها حتی به حرکت دادن انگشتشان نیاز نداشته باشند.»

این نخستین بار است که از علاقه‌مندی بخش‌های مختلف سامسونگ به هوش مصنوعی می‌شنویم و این علاقه آن‌قدر زیاد است که جدی بودن این کمپانی را نشان دهد. اولین بازخورد از هوش مصنوعی بزرگ سامسونگ احتمالا پس از Galaxy S8 مشخص می‌شود. انتظار می‌رود این گوشی به بیکسبی مجهز باشد؛ دستیار هوش مصنوعی‌ای که قرار است رقیب سیری، الکسا و گوگل اسیستنت باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)