خانهاخبار
ضربه گلکسی نوت 7 به اعتبار سامسونگ

ضربه گلکسی نوت 7 به اعتبار سامسونگ

طبق نظرسنجی موسسه Harris Poll، سامسونگ در لیست خوش‌نام‌ترین شرکت‌ها سقوط 42 پله‌ای داشته و به رده 49ام رسیده است. ناکامی گلکسی نوت 7 از مهم‌ترین دلایل کاهش اعتبار Samsung است.
۱۳۹۵/۱۲/۳

بلافاصله پس از شکست گلکسی نوت 7، مطالب زیادی در مورد این موضوع نوشته شد و رسانه‌ها از زوایای مختلف آن را مورد بررسی قرار دادند؛ برخی رسانه‌ها نوشتند سامسونگ موضوعی را که می‌توانست تنها یک مشکل جزئی باشد، به یک بحران واقعی بدل کرد؛ ناکارآمدی در فراخوانی دیوایس‌های معیوب و شکست در پیدا کردن به‌موقع علت مشکل، دو ضعف بزرگ این شرکت بود. ظاهرا عموم مردم از این موضوع مطلع شده‌اند؛ طبق گزارش امسال موسسه Harris Poll که میزان اعتبار بیرونی کمپانی‌ها را اندازه‌گیری می‌کند، سامسونگ سقوط 42 پله‌ای داشته است و به جایگاه 49ام لیست خوش‌نام‌ترین شرکت‌ها سقوط کرده است.

image

در این نظرسنجی که از بیش از 30000 شهروند بالغ امریکایی انجام شده است، اعتبار شرکت‌ها بر اساس 6 معیار سنجیده شده است و سپس کمپانی‌ها رتبه‌بندی شده‌اند. امتیاز سامسونگ کمتر از 5 امتیاز کاهش یافته است، اما سقوط این شرکت قابل‌توجه است. ناکامی نوت 7، تنها رسوایی این شرکت در ماه‌های اخیر نبوده است؛ دستگیر شدن رئیس سامسونگ و طرح استیضاح رئیس‌جمهور کره جنوبی، دیگر مشکلات پیرامون این کمپانی بوده است.

شایان‌ذکر است نظر افکار عمومی در مورد سامسونگ و اعتبار آن، ظاهرا تاثیری بر درآمد این شرکت نداشته است؛ کمپانی کره‌ای اخیرا بهترین فصل خود در سه سال اخیر را سپری کرده است و میزان فروش گوشی‌های این شرکت، ثبات داشته است. گوشی‌های Galaxy S8 و +S8 به‌زودی معرفی می‌شوند و بخش فروش قطعه این شرکت نیز وضع مناسبی دارد. همچنین شاید Note 7 به‌زودی به بازارهای درحال‌توسعه بازگردد. درهرصورت، جالب است بدانیم چنین رسوایی بزرگی، چگونه مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث تغییر اعداد و ارقام می‌شود؛ حتی اگر آن ارقام مربوط به مسائل مالی نباشند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

abbas

۱۳۹۵/۱۲/۴
به مردم بیشتر ضربه زد تا خودش

MYS7

۱۳۹۵/۱۲/۳
42پله سقوط...خیییلیه.اما برای سامسونگ برگشتن به ۵یا ۱۰کمپانی معتبر کاره سختی نیست..البته این نظر این موسس وگرنه اعتبار سامسونگ قطعا جز ۳تای برتره

King

۱۳۹۵/۱۲/۳
شما دیگه.... تعصبو پاره کردی خخخخخ
سامسونگ خیلی خراب کرد
این وصله ها به سامسونگ نمیچسبه یعنی چی؟
الان معاون شرکتو به جرم رشوه بازداشت کردن
پاپوش درست کردن چیه
یه کم منطقی نظر بده

King

۱۳۹۵/۱۲/۳
واقعا چه اصراریه سامسونگ به این سرعت گوشی جدید عرضه کنه
بجز پول و کسب درآمد به چیز دیگه ای فکر نمیکنن نه تنها این کمپانی بلکه همشون
در حالی که یکسالم از عرضه نوت 5 نگذشته بود اقدام به عرضه نوت 7کردن که چه افتضاحیو به بار آورد
این همه میان رده که اصلا فرقی با هم ندارن تولید کردن
اصلا به نیاز و نظر مشتریان توجهی نمیکنن فقط پووووول
نوآوری در کمپانی ها خیلی کم شده
گلگسی اس هشت رو دادن بیرون تا از افتضاح نوت 7کم کنه

ارسی

۱۳۹۵/۱۲/۳
اولا اصلا تعصبی رو برندی ندارم و الان همزمان از اس۷اج و آیفون۷لذت میبرم ولی دو تا نکته بگم.اولا این مسئله کوچیک نیست و اگه لحظه ای تصور کنی که برای اپل یا اچ تی سی پیش میومد باز با بدشانسی و گذرا رد میشدی؟؟؟
دوما بحث رشوه اصلا پاپوش نیست.شما احتمالا اصلا حتی اخبار تلویزیون ایران رو هم نگاه نمیکنین.تغییر مدیریت و داستانهای خیلی زیاد پیرامون سامسونگ و الجی رو دیگه همه خبر دارن.
ایکاش تکنولوژی همونجور ک برا ما لذت بخشه،همیشه پویا،پاک و ایمن بمونه و ایکاش تعصب رو از خودمون دور کنیم