خانهاخبار
نسخه جدید هدست Gear VR با کنترلر اختصاصی در راه است

نسخه جدید هدست Gear VR با کنترلر اختصاصی در راه است

نسل بعدی هدست Gear VR سامسونگ احتمالا با کنترلر اختصاصی عرضه می‌شود. طبق اخبار منتشر شده، کنترلر اختصاصی نسخه دوم هدست واقعیت مجازی Samsung، امکان کنترل منوها را دارد و همچنین می‌توان از آن به عنوان دسته بازی استفاده کرد.
۱۳۹۵/۱۲/۲

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های هدست Daydream View گوگل و هدست‌های واقعیت مجازی پیشین، کنترلر اختصاصی Daydream View است. عرضه کنترلر اختصاصی به همراه هدست واقعیت مجازی منطقی است چراکه نه‌تنها ابزار مناسبی برای بازی است، بلکه امکان کنترل منوها و سایر بخش‌های رابط کاربری هدست را نیز فراهم می‌کند. اگر امکان سوایپ و تپ در هدست فراهم باشد و پد جهت‌نما در کنار آن وجود داشته باشد، هدست بسیار خواستنی‌تر است.

ظاهرا سامسونگ این امکانات را در نظر داشته است و احتمالا در آینده‌ای نزدیک، آن‌ها در هدست واقعیت مجازی خود پیاده می‌کند. بنابر گفته Roland Quandt، نسل بعدی هدست Gear VR سامسونگ، به یک کنترلر/دسته اختصاصی مجهز است و شاید ماه آینده معرفی شود.

به گفته کوآنت، نسخه جدید هدست Gear VR تقریبا مشابه نسخه اول است، هرچند ممکن است قاب جلو آن برای نگه‌داشتن گلکسی S8 و کنترلر، متفاوت با نسخه قبلی باشد. هنوز هیچ اطلاعاتی از سخت‌افزار داخل کنترلر موجود نیست بنابراین مشخص نیست قابلیت تشخیص حرکت دارد یا خیر؛ گرچه رندرهای لورفته قبلی از هدست، از وجود دکمه راه‌اندازی آن خبر می‌داد.

احتمالا امکان استفاده یک دست از کنترلر برای کنترل منوهای مختلف و استفاده دو دست از آن برای انجام بازی‌های ویدئویی وجود دارد. این کنترلر یک اهرمک آنالوگ، 4 دکمه اصلی، دکمه‌های home و menu در جلو، دو دکمه شانه‌ای و یک دکمه همگام‌سازی بلوتوث در پشت دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)