خانهمقاله‌ها
چگونه فایل‌های اضافی و غیر ضروری برنامه‌های ویندوز را پاک کنیم؟

چگونه فایل‌های اضافی و غیر ضروری برنامه‌های ویندوز را پاک کنیم؟

پس از نصب برنامه های متعدد در ویندوز به مرور زمان فایل‌های غیر ضروری و بدون کاربردی در کامپیوترتان ایجاد می‌شود. با یک ترفند بسیار ساده می‌توان از شر تمامی آن فایل‌ها خلاص شد. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا روش انجام این کار را به شما آموزش دهیم...
۱۳۹۷/۱/۲۲

ویندوز نسبت به مک دسترسی بیشتری را در اختیار کاربران به فایل‌های سیستمی و هسته سیستم‌عامل می‌دهد. همین موضوع شده تا با گذشت سالیان دراز هنوز هم ویندوز نتواند به امنیت و ثبات کارکرد macOS برسد. اگرچه این روزها ویندوز ۱۰ پیشرفت زیادی کرده اما هنوز تجربه کاربری نرم و روان، بدون هنگ و ویروس همانند مک را ندارد. یکی از مشکلاتی اغلب سیستم‌عامل‌ها نه تنها ویندوز بلکه مک و دیگر پلت‌فرم‌ها دارند انباشته شدن فایل‌های غیر ضروری و بدون کاربرد طی گذشت زمان و نصب برنامه‌های مختلف است. همان‌طور که گفتیم ویندوز دسترسی بیشتری به کاربر برای تغییر فایل‌های سیستمی می‌دهد که از اگر بتوان از آن به نحو احسنت استفاده کرد انجام بسیار از امور را نسبت به مک ساده‌تر می‌کند. یکی از قابلیت‌های خوب ویندوز نحوه ساده پاک‌ کردن فایل‌های تمپلیت است. فایل‌های تمپلیت از نصب برنامه های متعدد در ویندوز به منشا می گیرد و به مرور زمان حجم آن افزایش پیدا می‌کند. پاک کردن فایل‌های تمپلیت علاوه بر آزادسازی درایوی که رو آن ویندوز نصب کرده‌اید  کمک شایانی به بهبود سرعت کامپیوترتان می‌کند. در این مطلب از مجموع مطالب #ترفند جی‌اس‌ام به ساده‌ترین روش ممکن نحوه پاک کردن فایلهای اضافی و غیر ضروری برنامه‌های ویندوز را به شما آموزش می‌دهیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

دکمه ویندوز را نگه داشته و دکمه R را فشار دهید تا برنامه Run اجرا شود. سپس عبارت %temp% را تایپ کنید و اینتر را بزنید.

image

پنجره‌ای که برایتان باز می‌شود تمام محتویاتی که توسط برنامه‌های نصب شده ایجاد شده و کاربردی ندارد را به شما نمایش می‌دهد. تمام فایل‌های را انتخاب کنید (Select All) و سپس دکمه Shift را نگه داشته و دکمه Delete را بزنید. در انتهای روند پاک‌ کردن اطلاعات پیغام File in use برایتان نمایش داده می‌شود که باید روی دکمه Skip کلیک کنید. به همین راحتی.

image
  • این روش با تمام نسخه‌های ویندوز سازگار است. 
  • خیالتان راحت باشد زیرا این کار هیچ صدمه‌ای به ویندوز و اطلاعات درون کامپیوتر شما نمی‌زند.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

فرهاد

۱۳۹۷/۱/۲۲
این ترفند ها رو خود شرکت میده بیرون یا هکر ها؟؟؟

Kiarash

۱۳۹۶/۵/۱۰
دوست عزیز Temp کوتاه شده ی عبارت Temporary هست نه تمپلیت
و مورد دوم اینکه به نحو احسن درسته نه به نحو احسنت

hossein

۱۳۹۵/۱۲/۳
یه مطلب دو خطی میخواست بگه، نیم صفحه از مک تعریف و تمجید کرد...!
واقعا این اپلی ها اگه یه مطلب راجع به وضعیت آب و هوا هم بخوان بنویسن حتما یجوری درش میگنجونن که چقدر اپل خوبه و آفرین به اپل!!!

mohsen4

۱۳۹۵/۱۲/۳
خیلی ممنون مثل همیشه عالی

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۱۲/۳
درود آقای چمنی محترم.
چه عجب یه مطلب آموزشی در مورد ویندوز هم ارایه کردی! البته هیچ منظوری ندارم (فرق نمی کنه چه آموزشی باشه، همش خوبه) و ازت خیلی متشکرم که مطالب آموزشی ارایه می کنی. دمت گرم.
اما دو نکته:
۱. در متن نوشتی فایل های تمپلیت! به احتمال خیلی زیاد اشتباه می کنی! Temp مخفف Temporary هست، به معنی موقت، که می شه فایل های موقت. متقابلش می شه Permanently، یا همون همیشگی یا دائم. اگر اشتباه می کنم، آگاه هم کن، متشکرم.
۲. در مورد این که سامانه عامل ویندوز در گذشته نسبت به سامانه عامل مک او اس آسیب پذیر تر، کند تر و ... بوده درست میگی، اما از ویندوز ۷ به بعد سامانه عامل ویندوز بسیار بهتر از گذشته شده و دلیل دیگرش این بود که خود مایکروسافت لپ تاپ تولید نمی کرد و نظارتی روی هماهنگی سخت افزار و نرم افزار نداشت! اما از زمانی که مایکروسافت خانواده سرفیس رو عرضه کرد! همه چیز در مورد ویندوز تغییر چشمگیری کرد. از هماهنگی کامل سخت افزار و نرم افزار گرفته تا روان بودن، بهینه بودن، عمر بسیار زیاد قوه و ... و ... به خصوص سرفیس پرو ۳ به بعد و سرفیس بوک و سرفیس استودیو. همین طور سامانه عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت هم دیگه توضیح دادن نداره. در حالی که با توجه به مطلبی که در همین سایت منتشر شده بود، سامانه عامل مک سال ۲۰۱۶ از نظر ایمنی، آسیب پذیر تر از ویندوز مایکروسافت بود! یعنی در حالی ویندوز مایکروسافت پیشرفت کرده، مک او اس پسرفت داشته.
به نظر من هر دو سامانه عامل بسیار خوب هستند.
بازم متشکرم بابت مطلب های آموزشی که ارایه می کنی.
با تشکر از آقای چمنی محترم.