خانهمقاله‌ها
چگونه نمایشگر گوشی‌های هواوی را با دو بار ضربه روشن کنیم؟

چگونه نمایشگر گوشی‌های هواوی را با دو بار ضربه روشن کنیم؟

در این مطلب قصد داریم تا نحوه روشن کردن نمایشگر برخی از گوشی‌های هواوی توسط دو بار ضربه با دسترسی به روت را به شما نمایش دهیم.

۱۴۰۲/۱۰/۲۵

قابلیت Double Tap to Wake یکی از ویژگی‌های مفیدی است که تقریبا در تمامی گوشی‌های هوشمند امروزی دیده می‌شود؛ با این وجود برخی از محصولات قدیمی‌تر شرکت‌هایی چون هواوی، به صورت پیش فرض آن را ارائه نمی‌دهند و برای دسترسی به این قابلیت باید برخی فایل‌های سیستمی را در گوشی‌های با دسترسی به روت ادیت کنید. بنابراین اگر از کاربران گوشی‌هایی روت شده مانند هواوی میت ۸ یا P9 هستید؛ جهت یادگیری نحوه فعالسازی این قابلیت در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چگونه نمایشگر گوشی‌های هواوی را با دو بار ضربه روشن کنیم؟

huawei main.jpg

در صورتی که از روت بودن گوشی خود مطمئن هستید؛ یک برنامه فایل منجر با قابلیت دسترسی به روت مانند Solid Explorer یا ES File Explorer را نصب کرده و در پوشه /System گوشی، فایل Build.prop را بیابید.

در قدم بعدی فایل Build.prop را ویرایش کنید و آخرین بخش خط زیر را از false به true تغییر دهید.

ro.config.hw_easywakeup=false

ro.config.hw_easywakeup=true

اگر این خط در فایل build.prop وجود نداشت؛ به صورت دستی آن را به آخر فایل اضافه کنید.

حالا به مسیر /system/emui/base/xml بروید و فایل hw_easywakeupmotion_config.xml را به وسیله فایل منجر خود باز کنید. پس از انجام این کار، عدد کنار بخش value در خط زیر را از ۰ به ۱ تغییر دهید.

</"EasyWakeupMotion name="Double_Touch" support="1" value="0" flag="0" keycode="131>

</"EasyWakeupMotion name="Double_Touch" support="1" value="1" flag="0" keycode="131>

در صورتی که این خط در فایل وجود نداشت؛ آن را به آخر فایل اضافه کرده و سپس گوشی را ری‌استارت نمایید. اکنون می‌توانید با مراجعه به منوی تنظیمات گوشی، وارد بخش Smart Assistance شده و در صفحه Motion Control قابلیت Double Tap را فعال کنید. لازم به ذکر است که این روش در برخی از گوشی‌های هواوی مانند میت ۹ به درستی کار نمی‌کند.

huawei 1.jpg

امیدواریم که پس از مطالعه این مطلب، نحوه فعالسازی قابلیت Double Tap to Wake در گوشی‌های روت شده هواوی را آموخته باشید. در صورتی که سوال خاصی دارید یا با مشکلی برخورد کرده‌اید؛ در بخش نظرات با ما و سایر کاربران جی اس ام همراه شوید.
 

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

pmz

۱۳۹۹/۱۰/۱۵
برادر من تمام گوشی های honor تا سال 2019 این قابلیت رو دارند فقط کافی تا گزینه double touch رو روشن کنی.

فرشته

۱۳۹۷/۷/۱۳
دکمه ی sleep گوشی من غیر فعال شده چکار باید بکنم

fund

۱۳۹۷/۶/۳
نه نداره

امید

۱۳۹۶/۱۲/۲۷
سلام من گوشی هواوی دارم و گوشیم را به دلایلی فلش کردم و بخاطر این قابلیت دوبار ضربه زدن در گوشی بالا نمیاد

علی

۱۳۹۶/۱۰/۲۶
مطلب در مورد هواوی بود،برخی دوستان اشاره کردند که lg و ... گوشی دیگه هم این قابلیت رو داره، این قابلیت در تمام گوشی های ساخت ایسوس هم وجود داره، و واقعا حس خوبی هست که نیاز به فشردن کلید نیست