خانهاخبار
اگزینوس 9810، پردازنده موبایلی جدید سامسونگ

اگزینوس 9810، پردازنده موبایلی جدید سامسونگ

سامسونگ یکی از تولید کنندگان سخت افزار و به خصوص پردازنده‌های موبایلی است که با سری چیپست‌های اگزینوس خود با کوالکام و اپل رقابت می‌کند. علاوه بر گوشی‌های هوشمند سامسونگ، شرکت‌های دیگر مانند میزو هم از چیپست‌های اگزینوس استفاده می‌کنند. حال نسل جدید این چیپست یا همان اگزینوس سری 9 به زودی و با گلکسی S8 معرفی خواهد شد.
۱۳۹۵/۱۲/۲

همان طور که در خبرها اعلام شد، سامسونگ با انتشار تیزرهایی از معرفی چیپست‌های سری 9 اگزینوس، که احتمالا برای اولین بار در گلکسی S8 و S8 پلاس استفاده خواهند شد، خبر داد.  حال اطالاعات جدیدی از اولین چیپست این خانواده منتشر شده است؛ طبق این اطلاعات که در حساب لینکداین یکی از کارآموزان بخش تحقیق و توسعه سامسونگ در بنگال دیده شد، نسل جدید این چیپ‌ها اگزینوس 9810 نام دارد.

ممکن است اگزینوس 9810 در دو نسخه با نام‌های اگزینوس 9810V و اگزینوس 9810M تولید شود که اگزینوس 9810V با پردازشگر گرافیکی هجده هسته‌ای Mali-G71 و اگزینوس 9810M با پزدازشگر بیست هسته‌ای Mali-G71 عرضه می‌شود. این چیپست‌ها از پردازنده‌های Mongoose M2 استفاده می‌کنند که نسل بهبوده یافته M1 از سال قبل هستند.

همانند اسنپ دراگون 835، اگزینوس سری 9 هم از فناوری ۱۰ نانومتری FinFET سامسونگ استفاده می‌کند. اما باید منتظر بود و دید پرچم‌دار جدید سامسونگ در دنیای چیپ‌های موبایلی چگونه  با حریفان قدرت‌مندی مانند کوالکام اسنپ دراگون 835، هوآوی کایرین 970 و اپل A10 Fusion رقابت خواهد کرد.

image
image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

ahdhah

۱۳۹۵/۱۲/۳
@K
دوست عزیز من کلا با اکو سیستم آیفون کاری ندارم. منظورم بین پردازنده هایی هس که تو گوشیهای اندرویدی استفاده میشه

رضا

۱۳۹۵/۱۲/۳
اسنپ از همه بهتره

حسین

۱۳۹۵/۱۲/۳
@k
هر موقع a11 بیاد بعدش نسل بعدی اگزینوس میاد و دوباره اپل رو نابود میکنه?

حسین

۱۳۹۵/۱۲/۳
اگه قابلیت انفجار داشته باشه پس پرچمدار شرکت شما هم منفجر میشه چون اسنپدراگون۸۳۵ هم با فناوری ۱۰ نانومتری FinFET سامسونگ ساخته شده?

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۳
اره بوقه